Inlägg från: huldaskarin |Visa alla inlägg
  • huldaskarin

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tuvaduva, Sukrin har en lite knepig smak men om man blandar 3 msk Sukrin och 1/4 kryddmått stevia så försvinner bismaken.

It wasn't me!
  • huldaskarin

Jag hittade ett väldigt gott och tunt bröd som går snabbt att göra om man inte orkar baka ihop en limpa:

Tunnbröd av frö

1 plåt

1 ½ dl skalade sesamfrö

½ dl krossade infrö

1 tsk bakpulver

1 msk fiberhusk

Örtsalt

250 gram keso

3 ägg  

Blanda alla torra ingredienser, ha sedan i keso och ägg.

Bred ut på en bakplåtsklädd plåt.

In i mitten av ugnen i 225 grader i ca 15 min.

(Försök att lossa brödet från pappret direkt när du har tagit ut det. Annars finns det risk att det går sönder).

KÄLLA: www.motbattreliv.se/
    It wasn't me!
  • huldaskarin

Jag har ätit LCHF i snart 1 år och har aldrig haft problem med mensen. Det jag märker av tydligare är ägglossningen 

It wasn't me!
  • huldaskarin

Nu var det längesen jag skrev här men jag brukar läsa tråden. Håller fortfarande min målvikt och mår jättebra. Dessutom har jag lyckats bli gravid igen, plussade i förra veckan. Är så lycklig 

It wasn't me!
  • huldaskarin

Lägg allt bacon i het stekpanna så separerar de sig själv efter en stund och du slipper stå och försöka dela och pilla 

It wasn't me!
  • huldaskarin

Jag brukar göra så och det funkar finfint. När baconet börjar krulla ihop sig så är jag där och hjälper till lite med stekspaden.

It wasn't me!
  • huldaskarin

Än så länge har jag inga större besvär med illamående så jag fortsätter med LCHF. Var på inskrivning i onsdags och när kostvanorna kom på tal så sa jag bara att jag har slutat med mjölprodukter och att jag äter mer grönsaker. Blodsockret låg på 5,5 och då var det 2 timmar sedan jag smaskat i mej en alldeles otroligt god kebabsallad 

It wasn't me!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**