• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

mamman i skogen skrev 2011-11-20 04:01:10 följande:
    Nej nej ;-D Om de ser LCHF som en religion så är jag glad att vara frälstOskyldig
    Hahahahaha Solig  Jag oxå.....
  • Hoppet 3

Vad gör ni när ni får "om ni får" toksug på ngt för att ni inte blev mätta av lunchen eller middagen?

Jag tog minst en dl nötter och brände till några ostskivor i ugnen (knapersmälta) och hivade i mig....

måste jag ha dåligt samvete för detta?

Vad ska jag tänka på med tanke på att inte falla i suget igen 

• Hoppet 3
    Bellisen skrev 2011-11-20 14:34:45 följande:
    Jag brukar inte få toksug alls, speciellt inte nu när jag ätit LCHF ett tag och vet hur stora portioner som är lagom och jag håller mig lagom mätt i många timmar. Men såklart blir jag lite småsugen på att stoppa något i munnen ibland och då brukar jag ta några rullar ost, lite salami eller kanske en ölkorv.

Nötter äter jag inte alls eftersom det är rätt mycket kolhydrater i dem. Men jag tycker inte du ska ha dåligt samvete, det är ju ingen idé! Men kolla upp vilka nötter som är bäst om du vill äta just nötter och ät inte för mycket av det! :)

Du kanske blir jättesugen för att du inte äter tillräckligt med fett och inte riktigt blir mätt? Öka i så fall på fettet så ska du se att du håller dig bättre! :)
    Jaha...kan de vara så enkelt..... mera fett vid måltiderna. Mera cf , majo eller liknande?
  • Hoppet 3
    Bellisen skrev 2011-11-20 15:03:54 följande:
    Ja, det kan vara så! Men hur länge har du ätit? I början är man ju extra sugen eftersom man inte blivit av med suget än! Men jag tycker du ska prova att öka fettet, och matmängden om det behövs så du inte blir sugen mellan måltiderna! :)

Beroende på vad du äter kan du öka på creme fraichen, majon och sådär, men också tänka på att t ex steka mat i mycket fett och hälla på stekfettet när du ska äta! :)
    Har börjat men fallit för frestelse i snart 2 veckors tid......

Får tänka på mer fett nu i början då av vad jag förstår.

Jag ska klara detta! 
  • Hoppet 3
    Mat Idag:

Frukost:
    1.5 dl keso med 2 msk grädde och kanel
    Kaffe med 1 msk grädde(laktosfri)
    1 kokt ägg

Lunch:
    En handflata köttfärsmix med grädde och Cf
    2 msk Bea
    3msk Cf (laktosfri)
    Kaffe med 1 msk grädde

Mellanmål :
    2 tunna bitar brieost

Känner mig idag mätt stort sätt med de menar jag att jag inte har något sug alls på sött 

Ska snart äta middag men känner mig fortfarande mätt. =D 
  • Hoppet 3

Har någon av er ett bra recept på LCHF muffins.

Ska baka med min brorsdotter då hon fyller år idag men ska göra vanliga och tänkte då kanske kunna göra några som jag kan äta på hennes kalas som egentligen är på fredag!

=D 

• Hoppet 3
    Allrona skrev 2011-11-22 19:23:45 följande:
    Kryddsmör till köttet är en bra fettkälla
    Var köper du kryddsmör?
    Hittar bara vitlök och  dillsmör i affären ,
    Eller är de de smöret du menar? =D 
  • Hoppet 3

Hjälp! Jag går upp i vikt.... Känner mig görtjock ..... Vad gör jag för fel? Äter lchf strikt men har i måndags ätit en cupcake. Hur hårt straffar sig en cupcake? Kan man verkligen gå upp 2 kg på en sådan?

• Hoppet 3
    Malwa skrev 2011-11-23 14:13:48 följande:
    Jag använder kung markattas kokosolja, 225ml för 39kr på maxi. den är i fast form som kokosfett.
    Vad använder du den till? 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**