• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

Mina småtroll skrev 2011-12-15 12:06:24 följande:

">

länken kanske inte var så bra, tjejen reser sig upp o lägger sig i plankan om vartannant. själv står jag i plankan så länge jag orkar, sen gör jag nån annan övning. sen återgår jag till plankan.

viktigt att kroppen håller en rak linje. om det är för jobbigt att börja på tårna så kan man börja på knäna
    rednose skrev 2011-12-15 12:18:40 följande:
    Här kan du se hur jag beskrev plankan:
    rednose skrev 2011-12-14 22:28:43 följande:
    japp. stå på armbågarna med armarna i ca 90 graders vinkel.
    tårna i golvet och rak i ryggen. se till så att inte rumpan åker upp eller ner utan är i rät linje. kolla gärna i en spegel om du är osäker eller tycker det känns "lätt".
    Stå 30 sek, vila en minut, stå 30 sek, vila en minut, stå 30 sek och gör det i kanske 3-4 dagar innan du känner du kan öka på alla repsen. Om du känner på sista att du orkar mer så stå mer, då bygger du bara styrkan snabbare.

Kör så det ryker! :) 
     Enligt mig och min PT är det bättre att köra reps på samma övning innan man övergår till ny övning. För att fokusera på muskelgruppen du vill träna och för att trötta ut den maximalt. Det är så man bygger muskler.
    Ok, tack för tipset!
    Precis vad jag behöver då jag har dålig rygg.
    Ska genast börja och börja vackert.
    Drömmer
  • Hoppet 3

Har en fråga angående kokosfettet jag har hemma.
    Köpt på hälsokost och heter Biofood.
    Ekologisk
    En vit plastburk och smaklös.

De står tyvärr inte på den om den hur den ska förvaras.
    Är någon kunnig på de området.

• Hoppet 3
    Allrona skrev 2011-12-15 13:03:07 följande:
    Kokosfett förvaras bäst i rumstemperatur.
    Hoppsan......jag hade min i kylen. Förvånad
  • Hoppet 3
    FiaFunderar skrev 2011-12-15 19:41:58 följande:
    Jag måste bara höra vad ni tycker:!?

Idag när sambon hämtar sin son på dagis så frågar han honom om han åt någon mellis på dagis. Då berättar lillkillen att han har ätit 6 mackor!!!! Förvånad till mellis...
    Igår åt han 2 stora skålar med fil och 2 mackor till det.

Vi äter alltid lagad mat här hemma vid 17.30/18:00 på kvällen. Vi tycker det är en lagom tid för alla. Lillkillen går och lägger sig klockan 19:00.
    Men nu har han sluta äta våran lagaed mat för han inte är hungrig. Om han skulle få för sig att äta nåt så säger han bara att han vill ha macka! Idag fick han 1 potatis och en halv panerad fisk till middag och han åt 2 tuggor och orkade inte mer.

Jag tycker det här är helt sjukt, om jag ska vara ärlig, att dagis låter honom äta hur mycket han vill klockan 15:00 på eftermiddagen. Här om dagen när sambon hämtade honom så satt han fortfarande och åt fil och macka när klockan var 15.30... Då har han alltså suttit i 30 minuter.
    Jag trodde mellis var en frukt och en smörgås ELLER lite fil eller nåt liknande.

Känns väldigt tråkigt att han börjar nobba maten här hemma Rynkar på näsan   
    Jag jobbar på förskola.
    Hos oss får de mjölk och vatten. En mjuk macka och en hård macka med pålägg som ost, leverpastej eller skinka för de som vill ha och så blir de en halv frukt.
    Vi resonerar så att de ska orka äta middag när de kommer hem.

Men de ska du kunna säga till personalen att du har önskemål om att inte ge ditt barn mer än max två smörgåsar till mellis.
  • Hoppet 3

Hallå!!! Kan ni hjälpa mig med en jul fråga?? Är de rätt så här from idag.
    Dan före dan före dan före dan före dan före dopparedan! ð???

• Hoppet 3

Hej alla...... Oj två dagar av intag som jag inte varit van vid sedan mars......
    Har inte mått så bra och fy vad söt sliskit de var...... mådde illa stundtals.

Men i morgon hamnar jag tillbaka på samma lchf kost......de jag gjorde idag vilket jag inte gjort på bra länge var att gå ut på promenad..... 
    Ska ta mig ut i morgon igen..... 

Ha de så gott 

• Hoppet 3
    Bebben84 skrev 2011-12-29 20:16:34 följande:
    Bara jag som haft svårt att gå tillbaka till strikt igen? :(
    Jag oxå..... jätte jobbigt och när jag åt som jag skulle hände nästan inget heller.....
  • Hoppet 3

Hallå där alla tappra!
    God fortsättning på nya LCHF året!
    Jag har slarvat en hel del under jul och nyår. Har svällt en del och snabbt och undrar nu om de är vätska som lagt sig på min mage med omnejd? Eller rent fett som är fruktansvärt att se på mig själv då jag gått upp i vikt den sista månaden?
    Hur ska jag starta upp LCHF en igen? Om jag ska utesluta mjölkprodukter vad för fett ska jag ta istället? Är laktosintolerant så de produkterna kanske är mindre bra då?

• Hoppet 3

Hej!
    Fick en länk här som hade såkallade boosttips. Förbränningskryddor mm. Nu undrar jag bara hur mycket ex. Kanel ingefära och gurkmeja man ska strö på yohugurten.
    Har någon testat och gjort detta?
    Tacksam för svar.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**