-
Bra idé...... Lika bra att göra de tills man har läget under kontroll.Mina småtroll skrev 2011-11-28 19:05:37 följande:Jag tar faktiskt med mig egen måtlada när vi går iväg. Tänker fortsätta med det iaf tills jag nått min målvikt. Efter det tänkte jag inte va lika strikt :) Grattis till hålet i bältet!! :) underbar känsla!
-
Här är länken: levamedlchf.se/mjuk-pepparkaka/Bellisen skrev 2011-11-28 22:01:59 följande:Åå, mjuk pepparkaka, vad gott! Är sugen på pepparkakor! Kan du inte lägga in eller länka till receptet? :)
Ja, det där med att bli bortbjuden är ju lite klurigt! Men om jag ska till en släkting, vilket det oftast blir, så vet de ju att jag inte äter allt. Min familj och släkt är väldigt snälla och frågar om vad som är okej och ser till att jag också kan äta! :) Sen så kan jag ibland ta med lite smör om jag vet att de t ex bara har margarin hemma, och jag brukar även ha med mig äggmjölk till kaffet så blir det lite extra mättande! :) Ibland tar jag också med mig LCHF-godsaker om jag vet att de andra ska fika! :)
Jag fick den dock inte så fluffig som på bilden.....hihihi
Men den var ätbar...... -
Hej där!
Har en fråga till er med IBS magar.
Har ni blivit bättre i magen av LCHF?
Jag har inte kunnat äta kål ex: blomkål vitkål brysselkål ärtor lök (undantag vitlök)
Någon mer av er med samma problem?
Har ni i så fall kunnat göra blomkålsmos och äta vitkål utan att få redigt ont i magen eller gaser efter att ha börjat med LCHF?
Skulle vilja testa detta men vågar inte riktigt då jag får riktigt ont av kål och lök.
-
Låter lovande......3småttingar skrev 2011-12-01 13:55:22 följande:I LOVE KOKOSFETT!!! Har stått still i typ 2 veckor, ingen tid alls egentligen jag vet, men lagom frustrerande! Sen började jag med kokosfett i tet varje dag. Har gått ner 2,7 kg på 7 dagar!! det måste ju vara för kokosfettet, säkert nyhetens behag men hoppas det fortsätter några dagar till =)
Ska försöka ta de i kaffet..... Stekt äggröra med kokosfett idag.... de kanske oxå kan hjälpa ?? -
Hej!
Räknade ut mitt matintag för idag.
Ser detta bra ut?
Kollisar: 11 g
Protein: 83 g
Fett: 144 g -
Hur tar du kokosfett? I dryck eller i mat?Johanna200 skrev 2011-12-01 19:35:48 följande:Grattis! Jag älskar med kokosfett! Funkar varje gång jag tycker ståt stilla lite för länge. Bara att öka på med lite kokosfett så brukar det börja röra på sig igen
-
Undrar om de går att äta Kyckling med kokosmjölk Tikka masala.
Ska ha kalas idag (min dag idag) ;D och bjudit familjen på middag.
Kan jag festa till de lite idag och köra på hård LCHF i morgon igen.
Eller ska jag hålla mig på mattan för att inte äventyra de hela.
Det ska bli pompdums, ris, kyckling med Santa marias tikka masala och kokosmjölk.
cachernötter och mango chattney.
Vad ska man ha för grönt till?
-
Jag är INTE gravid och är ofrivilligt barnlös. Är glad för er skull som är gravida men hoppas att slippa läsa om de här då jag enbart vill ha LCHF råd. Kan någon i såfall tipsa mig om en annan lika bra tråd som denna? Lycka till alla gravida!
-
Tack så mycket ! Jag önskar ju alla soon to be och gravida LYCKA TILL!rednose skrev 2011-12-05 09:18:15 följande:Längtan3 och VildaTiger - av just den anledningen som Längtan3 skriver startade jag tråden för gravida som äter LCHF. :)
Jag har personlig sorg av att vara barnlös och de ska ju inte gå ut över Er.
Men tyvärr så känns de jobbigt.Förlåt.
Har någon ett bra recept på lussebullar med saffran?
Inte långt kvar till Lucia!
(han får duga som lucia)
-
Tack för din omtanke!Postis skrev 2011-12-05 21:57:57 följande:Beklagar din barnlöshet.
Har själv varit ofrivilligt barnlös, förstår att du har sorg. Kram.
Jag har bakat pones med saffran i. Helt okej, men går förstås inte att jämföra med riktiga lussekatter. De smakar mycket saffran, och har man i lite sötningsmedel är de säkert ännu godare. Finns även recept på saffransmuffins, googla på det så hittar du det säkert.
Kram
Jag ska googla och har hittat recept..... tänkte bara om någon har bakat några som de vet blev goda.