**Den stora feta LCHF-tråden**
Maruid skrev 2011-11-23 16:24:58 följande:
En cupcake i sig är inte vad du går upp i vikt av. Det är faktumet att du binder vätska då du äter kolhyderater som resluterar i viktuppgång. LCHF återställer kroppens balans och hormoner, därför kan vissa inledningsvis gå upp innan det vänder och vikten går neråt. Dock är ett bra råd att mäta sig. Själv tyckte jag inlednignsvis inte att min viktnedgång var så stor men då jag plockade fram måttbandet och insåg att nio cm försvunnit i midjan fick jag lite av en chock.
Men mitt tips är också, väg och mät maten. Jag överäter väldigt lätt grönsaker.
Hoppet 3 skrev 2011-11-23 15:13:31 följande:
Undrar om någon av er använder Matdagboken.se något och funkar den bra i såfall? Är ni medlemmar där?
hade inga problem med de i våras när jag började med de då.
Gick i sensomras över till GI vilket jag inte fixade då jag blev sugen på annat gott.
Nu får jag panik av att läsa alla fett , protein %.....jag har ADD och har svårt att få in uppgifterna.
De blir liksom snurrigt. Vet inte hur jag ska räkna ut saker och ting.
Har nu på känn i snart 2 veckors tid hållit på att äter kycklingfile lax lägger på cream cheese, köttfärsröror med grädde och kryddor i och en handfull isbergs sallad och nästintill 1 dl cf till de som lunch och middag.
På morgonen har de blivit 1,5 dl youghurt med 1 msk blandade nötter. Dricker minst 2 koppar kaffe och 1-2 msk grädde i det. Är laktosintollerant så de blir bara laktosfria mjölkprodukter.
Äter även ägg och bacon till frukost med 1 msk majo samt ommeletter.
Läste här på forumet om kokosolja.
Testade de i kaffet med en tsk .....vet inte om jag gillar de så mycket + att kaffet fortfarande blir för varmt...hihi.
Kanske någon kan ge mig tips och ide´er om jag ska ändra på något.