• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

Har funderat lite på vikten.
    En del äter Lchf för att må bättre i de stora hela men en del vill dessutom gå ner i vikt.
    Undrar om ni vill dela med er av lite info?
    Är nyfike på vad för vikt till förlorad kg vi pratar om.
    Hur många av er har gått ner mellan 5-25 kg Längd förhållandevis till vikten.
    ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸
    Jag 175 cm
    Vikt 75 kg
    Mår mycket bättre med LCHF
    Blivit av med IBS magen
    Inga gaser
    Mätt länge
    ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸ð??¸

• Hoppet 3
    linelullan skrev 2012-01-04 12:23:16 följande:
    Längtan3:
    Jag började i juli med lchf. Då vägde jag ca 94 kg. Nu har jag gått ner till 82 kg och har som mål att gå ner till 74kg. Jag vet inte nu om jag kommer att stanna eller fortsätta efter jag nåt 74 kg. det beror på hur jag känner mig. Jag är 170 cm lång.
    Bra jobbat!
    Härligt att höra att de ger resultat.Solig 
  • Hoppet 3
    Allrona skrev 2012-01-04 09:45:20 följande:
    Längtan - Jag har gått ner 5 kilo på 5 månader. Väger nu 63 kilo till mina 165 centimetrar.
    De sägs att gå ner sakta är de som är grejen..... 
    Toppen Solig 
  • Hoppet 3
    stolla skrev 2012-01-04 10:00:12 följande:

Jag är 175 cm och väger 75 kg. Exakt lika som när jag tog tag i vikten förra gången för ett drygt år sen. Då¨gick jag ner 10 kg på 8 månader med lchf, intervallträning och styrketräning och mådde toppen. Sen kom en sommar med massa synder och en höst som var jobbig privat vilket gjorde att jag på nyårsafton vägde 75 kg igen. Men jag är övertygad om att det kommer gå igen och den här gången är det INTE okej att gå upp så mycket igen...

Ska vi följas åt?
    Fast jag menar inte att tävla utan att ge varandra tips om vad som funkar.
    De som funkar för dig/ mig kanske funkar för båda eller inte. hahaha
    Nå väl vi kämpar på åt samma håll i allafall Oskyldig

• Hoppet 3
    FiaFunderar skrev 2012-01-04 11:33:30 följande:
    Detta tyckte jag var ett bra inlägg utav Anna Hallén om varför man kanske inte går ner i vikt fast man gör allting rätt enligt LCHFś alla regler:

www.annahallen.se/ar-det-bara-mat-som-styr
    Bra länk !
    Tackar...ska göra som hon skriver med den dagliga matintaget och hoppas på en förändring! 
  • Hoppet 3

Bebben84:

Skulle oxå vilja gå ner en del. Jag vägde med mina 175 cm 63 kg när för 20 år sedan.... Hihi. 68 är ok för mig. Ska försöka nå de till 1 juli. Delmål 71 till 1 mars. Får motionera för att nå resultatet annars funkar de nog inte. Powerwalks står på schemat

• Hoppet 3

Sådär....var ute på powerwalk i 20 min ska ta de lite vackert i
    början har dessutom huvudvärk. 

Frukost:
    1 kaffe 1msk grädde samt 1,5 tsk kokosfett.
    2 stekta ägg och halvt paket bacon till frukost........

Hoppas på en förändring av vikten om 3 veckor om jag
    äter rätt nu och fortsätter med promenaderna.....

• Hoppet 3
    Ellaria skrev 2012-01-05 01:21:15 följande:
    Jag är laktosintolerant och mår rätt kasst av smör, kan testa kokosfett dock... Läste att man inte ska köpa den silvriga sorten som finns i vanliga affärer? Smakar det mycket kokos?
    Hur pass intolerant är du med laktosen?

Valio har laktosfritt smör annars som jag använde om jag ska ha stora mängder smör annars kan jag steka i vanligt smör. Tar bara en klick= 0,5 msk då. 

• Hoppet 3
    Loreena skrev 2012-01-05 10:13:25 följande:
    Såhär tycker Anna Hallén att en bra LCHFdag kan se ut. Det kan vara ett stöd att utgå ifrån. Huruvida nötter är bra vid LCHF eller inte tvistar de lärda men om man vill slippa tillskott av magnesium och selen och vill slippa vadkramper så är nötter ett bra alternativ.

Frukosten är på 2-4 ägg, 0,5 dl grädde eller ost och kanske något kött eller fisk till. (Inte yoghurt eller keso)

Lunchen är en handflata (med fingrar) stor kött eller fiskbit, 1 dl 40%ig fet sås och en handflata grönsaker ovan jord.

Mellanmål OM du önskar är 1 dl nötter (så slipper du magnesiumbrist och kramp)

Middagen är samma som lunchen.

Grädde eller mjölk i kaffet är helt ok. (Max 1 dl per dag totalt) Men bort med all filmjölk och yoghurt. Detta brukar vara en viktminsknings-stoppare. Är du hungrig så stoppa en msk kokosfett i din kaffe- eller te kopp.

Källa: www.annahallen.se/kaloriminskning-vid-lchf-ko...

De är de jag ska testa nu och se om de blir fart på min viktnedgång. Solig
  • Hoppet 3

Har en fråga ang kamben eller revben som man köper färdigmarinerade över disk.
    Kan man unna sig några sådana som mysmat en gång i månaden ??

Hoppas hoppas hoppas......{#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**