• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Fy fan va grym jag var idag! tryckte de 40 kilona uppför en terrängrunda av rang! (Skatås 5an plus Brudarebackerundan för er som e göteborgare!) sprang uppför de flesta och gjorde sammantaget 155 utfallssteg! Whoop whoop!
    Sen gjorde jag kesoplättar när vi kom hem men fy FAN va ääääkligt rent ut sagt! Gör aldrig såna!
    Ska köra en runputmaning nu oxå. 55 knäböj ikväll.
    Känner verkligen styrkan komma i benen nu så snart ska här börjas löpträning igen! Längtar efter långdistansarna nu! Alldeles för länge sen!

• rödnos

Spökplumpen - jag rekommenderar ALLA att testa Crossfit! Helt enkelt eftersom det dels är så omväxlande träning och/eller för det uppenbara, det ger solklart bäst resultat oavsett träningsnivå!
    Och man kan lätt köra själv hemma eller i en "box".
    Personligen avskyr jag gym och pass och tycker det talar sitt tydliga språk varje januari då alla gym fylls av "tränkngssugna" människor med nyårslöften som aldrig hålls.
    Dessutom är Crissfit den sport som innehåller flest LCHF anhängare vilket underlättar massor! Mängder av pepp och rätt atmosfär! många äter Paleo oxå vilket på många sätt liknar LCHF.
    Så skit i gym som Friskis och Sats (sektvarning), kolla upp Crossfit så blir även du en pigg sexo på nolltid!

• rödnos

Som tillägg till Ninis:

Alla övningar görs i så många repetitioner du klarar första rundan. Dvs orkar du 10 gör du 10. Orkar du 20 gör du 20.
    Du ska alltid utmana för att utvecklas.

Och utfallssteg tränar lår, rumpa och knämuskulatur.

Knäböj, räkna til 4 då du går ner, skjut upp på 2 och var explosiv.

Skjuter även in att jag aldrig upplevt sån sammanhållning och pepp som sen jag började med Crissfit.
    På de gym jag tränat på hälsar folk knappt på varandra. Trist som fan.

• rödnos

Tydligen heter det Crissfit i Iphone. Skräp.
    CROSSFIT.

Men ok, jag kan iof oxå lika gärna flika in att vi tränar på elitmotionsnivå här i huset. Pannor av stål. Har man inte det passar nog gymmet bättre. Men så ger ju de flesta upp där oxå.

• rödnos

För biceps hemmaträning köp ett motståndsband eller en kettlebell! Grymt bra!

• rödnos
    Ninis skrev 2013-04-04 19:42:14 följande:
    Standby,
    Det är inte "sektigt" på det SATS-gymmet jag tränar heller
    Sats är det gym som gjort sig kända för att jobba lite "sekt-aktigt" iom att man avlsutar sitt medlemsskap vilket är lite av en process.
    Friskis är ju snarare tvärtom. De bryr sig noll när folk säger upp medlemsskapet. (Har vänner som jobbar på båda därav infp)
  • rödnos

Nån som testat Holistics kokosfett och René Voltaires som kan rekommendera någon av dem?
    De ska tydligen vara bäst så jag tänkte testa o se.

• rödnos

Millifjor - jag tränade mest långdistanslöpning och tävlade i det men sen snöade jag in på Crossfit ett tag innan vårt andra barn blev till. tränar nu till fystester för polishögskolan som jag hoppas bli kallad till och även hoppas slippa kissa ner mig under. haha! Lite issues där men så var det ju bara 9 veckor sen jag krystade ut den lille.
    Sambon är fd basketspelare och därmed expert på TUNG styrke och riktigt grymma övningar för bål bland annat. Tänkte börja köra hårdare nästa vecka. Imorgon var det tänkt jag skulle testa löp igen men efter dagens utfallsstegs-frenzia är jag glad om jag tar mig ner till tvättstugan.

Lady Maria - hittade den på Ica Focus i Gbg. Kanske får testa den då. Gillar inte Cocosas med smak men kanske denna är bättre då. Använder vanliga Cocosan nu men den vart ju lite sågad i LCHF magasinet...

• rödnos

Millifjor - jo visst är det så men allt är ju individuellt och olika efter varje förlossning. denna gången håller allt sig på plats och eftersom jag inte heller hade några problem med fogarna denna gången så fick jag grönt ljus från både bm och läkaren för kanske 3 veckor sen nu. Så tung i gumpen bara! Haha!
    Men benstyrkan börjar komma tillbaka nu så kanske att det blir bra tryck i dem snart igen. .'
    Benen verkar efter alla de där 155 utfallsstegen ändå bara fått sig lite "go" träningsvärk vilket ju får ses som ett bra tecken!

• rödnos

Jag bor i Göteborg.
    Funderar lite på vilket preventivmedel jag ska använda denna gången...
    Har haft kopparspiral innan barnen och det funkar ju bra förutom att jag blöder lite väl mycket kan jag tycka...
    Fick info om Mirena spiralen men det är ju hormoner i den. Vore skönt att slippa mensen dock. Är det kanske någon här som har en sån eller har haft? Erfarenheter?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**