• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tack P i a! det värmde, jag var allt nära få ett bryt där. Haha! Imorgon kväll kommer sambon iaf hem! Skönt!
    Tänkte dra ut i skogen med barnen imorgon o mysa. hitta lite stockar o stenar hon kan klättra på istället för soffan och mitt nya soffbord som lever farligt här.
    Jag har sjukt sug efter kalla fräscha smoothies! Guuud så gott! Ska nog ha mig en när jag fått båda i säng.
    Gärna fler tips på recept!
    Frukosten vart turkisk yoghurt med Åses nötmusli och en sked lingonsylt (:-/).

• rödnos

Nej denna är inte rostad men jag funderade på att göra det bara för att kunna ha den i smält choklad när man vill "unna" sig.
    Fick just ett sms om att min spa-dag från sambon utökats till två. )
    Han har nog lite dåligt samvete för sitt saldo på minuskontot efter denna kräksessionen.

En fråga, för det känns som om jag tappat allt intresse att vara insatt...
    Min middag vart ett grillat kycklinglår med två kokta ägg och 4 färska sparrisar med typ 15g smör och örtsalt på? Ok eller? Vart proppmätt.

• rödnos

Ninis - mycket??? På vilket sätt är det mycket? Tycker det låter som
    Att du kör rätt extremt/strikt.
    Jag gör inte det. Ammar och mår sådär.
    Ett ägg hit eller dit brukar iaf kostdoktorn säga gör inget. Att är man hungrig så ta ett kokt ägg typ. Världsbästa maten ju.

• rödnos

Stjierna - japp så tänker jag oxå men jag räknar med att minska i vikt ändå eftersom man ju normalt gör det efter en utploppad bebbe. jag tänker inte äta så lite som möjligt men jag vill ändå hålla ner kolhydraterna till under eller strax över 20g om dagen eftersom jag vet att min mage funkar bäst då. Tänker att det inte är hela världen in proteinintaget är lite högre? Det kan ju vara en bov om man ska ner i vikt men jag vill som sagt inte vara så himla strikt.

• rödnos

Sen tränar jag ju inte jättemycket än utan ökar tillbaka successivt och så lättar jag på hjärtat för Mvc pyskologinnan. hoppas det hela blir en bra kombo.

• rödnos

Men nej, Du läser i så fall galet. Läs i en annan ton så ser du att så inte alls var fallet. du svarade ju inte heller på min fråga nu? Varför tyckte du det var mycket? Vad var det som var mycket?

Stjierna har svarat o hon är ju kostrådgivare så jag känner att jag fick ett bra svar iaf.
    Gonatt på er!

• rödnos

Ja fast Ninis du hänger ju i tråden kanske mest av alla så jag tänker att du har rätt bra koll på vem som är vem liksom.
    Därför fattar jag inte varför du tyckte att min middag var mycket?? Varför är det för mycket protein då?
    Och så himla mycket är det ju knappast heller så däri framstår väl din egen kosthållning som ganska strikt om man inte ena ska kunna äta ett par ägg inden kombinationen? Det låter ju då som att du äter väldigt små portioner? Hur blir du mätt? Förmodligen för att du ätit LCHF under en längre period eller stämmer inte det?
    Jag har bara ätit i ca 6 veckor eller nåt så jag tänker att jag fortfarande är "hungrigare", det sammantaget med amning etc så kanske jag har ett annat behov. Jag är dessutom ingen liten pygmé ( och för att förtydliga så du inte tolkar fel igen så säger jag inte här att du är en pygmé heller) utan nära på 180 lång. jag kan nog aldrig käka ett halvt kycklinglår, ett ägg och en sparris och anse mig mätt på det tänker jag. känns fysiskt omöjligt.

• rödnos

Ärligt talat är det så svårt att fatta att man kanske i skriven text får läsa två ggr ibland och även tänka på att inte försöka enbart tolka på ett sätt?!
    Sjukt trött på dessa jävla pekpinnar av vissa i den här tråden. Varför känner ni att ni måste tillrättavisa hela tiden? Lägg ner o sluta hacka.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**