• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Suddig syn har jag ofta...

• rödnos

RebornEve - nej så tråkigt! Beklagar verkligen allt du fått genomlida! har du nån att prata med utanför terapin? Nåt du kan göra för att lätta på trycket lite?
    Fattar det måste vara oerhört tungt för dig.

• rödnos

Ollebulle86 - oj vilken utredning! Vilket landsting bor du i?

RebornEve - va skönt! Jodå de dör endorfinerna är min drog.

• rödnos

Fy va läskigt Ninis!
    Så många drabbade!
    Jag hoppas på magsjuka... Spytt som en katt 4 ggr idag och fick feber för ett par timmar sen.
    Gjorde en milkshake på mjölk banan kesella och vaniljpulver plus lite solrosolja. Massor av kolisar men det var det jag fick ner, o snart upp känns det som.
    Stackars sambon hade gjort karré med blomkålsmos o bea... Spydde upp allt.
    Legat hela dagen o han kommer in med lillfisen då o då o parkerar på aktuellt bröst för att amma... Zzz...
    Sjukt sugen på äppleshake nu. Och samtidigt illamående.
    Känner mig rätt värdelös som mamma för tillfället... .

• rödnos

jag tror jag skiter i lchf nu. det funkar inte denna gången och jag mår faktiskt inte lika bra som förra heller.
    fan. 

• rödnos

Jag vet inte varför det inte funkar men jag går Inte ner nånting på de 6 veckor jag hållt på nu.
    Känner mig helt urlakad och aldrig sådär skönt pigg som förra gången.visst, jag är hormonell o allt det där men vafan liksom.
    Sjukt less.

• rödnos

Standby och dotson - tack för pepp!
    Jag vet att jag är jäkligt otålig men jag kan liksom inte riktigt släppa det. Hatar verkligen de här kilona även om kroppen ändå ser "ok" ut så är det inget jag är van vid ju.
    Det sket sig med polishögskolan oxå för såklart den gången man äntligen kunde söka då man inte var gravid etc, jamen då lägger de ner distansutbildningen i västra Götaland.
    Tappade pepp på träning av det där och tränar jag inte mår jag kasst.
    Barnen är inget jag kan skylla på egentligen. Visst, det är mycket med två men lillkillen är ju kolugn hela tiden och även om dottern kan riva upp halva lägenheten och är vildare än en spattig hundvalp så funkar det ändå bra. Nu äter han oxå inte lika ofta på nätterna (10 veckor) så man får sova iaf lite längre åt gången. Dottern kan vara på dagis oxå så jag hinner jobba ifatt det jag måste. Är egen företagare så jag kan inte helt släppa jobb under mammaledighet och till helgen ska jag vara på en bröllopsmäss-liknande grej.
    Beställde en profiltröja som jag hoppas kunna knäppa... :-/
    Usch nä det kanske bara är lite mycket med allt nu.
    Magsjukan är iaf över. Mår bara lite småilla men ingen annan vart smittad.
    Pasta bröd o mjöl äter jag inte alls. Men gärna grönsaker och frukt. Saknar frukt som fasen faktiskt. Kanske ska jag få äta en frukt om dan eller nåt?
    Jaja, här ska sovas. Sambon ska på ledarutbildning i Sthlm i tre dagar så jag BÖR ladda batterierna.
    Kram till er!

• rödnos

Jahapp, jag har iaf idag käkat en banan och just druckit ett stort glas varm mjölk. Får se om jag mår piss nu då. Mår iof redan ganska illa fortfarande sen magsjukan men kanske kan lite mer kolisar ge mig en spark i baken eller nåt.
    Fy fan vilken kväll. Lilltjejen är trotsig som FAN och såklart är jag gräsänka några dagar, ska lämna bilen imorgon så jag måste åka kollektivt (gör jag aldrig, vet nog fan inte ens hur man gör? Hur gör man? Hur betalar man?? jaja) Lillkillen kissade utanför (ja pojkmamman a la rookie hade missat snoppen neråt...zzz) och nu går ögonen i kors.
    äcklad av fet mat plötsligt? Vad händer? Har ingen aning om vad min frulle ska bli för jag blev ju hård i magen direkt av den förbannade bananen?? Vågar inte drick akaffe heller för jag mår ju som sagt inte så bra och vill inte gärna barfa på bussen imorgon...
    Kanske får bli en smoothie eller nåt på mjölk eller kanske Loka? Äggröra? nää...
    meningsfullt inlägg eller hur?

Appropå vad någon (tror det var spökplumpen) skrev för ett par dagar sedan om mamma-issues etc. Det är samma visa här. Jag har iof aldrig varit överviktig men jag är 179 lång och blev alltid kallad "stor" vilken alltid stört mig så sjukt. Varit nära på att åka på ätstörningar ett par ggr men lyckats hejda det själv tur nog. 
    Terapeuten jag träffar nu klämde dock fram en del om mamma så det är det vi ska fokusera på nu. Känns jättebra för jag har alltid varit ledsen över att jag och mamma inte drar jämt. Vi är tajta och älskar ju varandra men är galet olika som personer och verkar aldrig förstå varandra. Senast idag tjafsade vi och hon var sjukt snarstucken etc. Känns ibland som att hon är 15 och jag hennes mamma. Helt stört egentligen men kanske kan hjärnskrynklaren hjälpa mig till sätt att hantera det bättre. 

här ska sovas!
    G-night! 

• rödnos

Jag föredrar kvarg. Tycker det smakar fräschare liksom. Har fått sån avsmak för flottiga grejer senaste dagarna. Vill liksom inte ha. Fast jag har ju iof vart magsjuk.
    Inatt var det skruttans tur. Spydde totalt 21 ggr?! Stackarn.
    Såklart var sambon bortrest så jag fick jonglera de tu själv. Helt slut idag. Hoppas på att sova inatt.
    Ätit en banan. Ont i magen?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**