Skruttefia skrev 2012-03-08 10:33:13 följande:
Jag resonerar precis som du, men majoriteten i gruppen håller hårt på sina "rättigheter"
Jag har dock blivit ombedd av chefen att ta kaffepauser oftare tillsammans med mina kollegor för att just stärka teamkänslan

De andra tycker att jag är för överambitiös annars. Kanske beror det också på att majoriteten av mina kollegor är äldre än jag och för längesedan har passerat småbarnsåldern? De som sätter flest knivar i ryggen på mig (och även propsar på att jag ska ta bullar/mackor etc) är kvinnorma som är ca 5-15 år äldre än jag.
Men herregud!!! Skulle någon propsa på att jag skulle äta tårta skulle jag gå i taket! Vilka idioter!!! Att försöka få någon som själv kämpar med att äta bra, går ner i vikt etc att äta skräp - det är f-n inte snällt!!!
Nej, då skulle mitt lilla föredrag som jag nämde ovan komma fram!

Vi hade ganska livliga diskussioner vid lunchbordet för några veckor sedan och en av tjejerna sa "Men alla som äter kolhydrater är faktiskt inte tjocka". Mitt svar: "Nej, men alla som är tjocka äter mycket kolhydrater".
Tjejen ifråga är vältränad och idrottar på elitnivå så hon kommer ju undan med kolisarna. Övriga i lunchrummet är samtliga mer eller mindre överviktiga (obs att jag inte lunchar med min avd - hos oss kör ju nästan alla LCHF och börjar bli smala och fina!)...de flesta är riktigt tjocka faktiskt - bukiga kärringar som sitter och fikar låååååååånga stunder varje dag! Det blev ganska tyst efter min kommentar.