Skruttefia skrev 2012-03-07 11:23:48 följande:
Hur hanterar ni kommentarer på jobbet? Jag tar med matlåda till lunchen, så då slipper jag de dagliga kommentarerna. men - vi har gemensam frukost minst en gång i veckan och likaså fikabröd minst en gång i veckan. Det är inte mycket jag kan (eller snarare VILL) äta och naturligtvis så blir det kommentarer. Jag försöker hålla mig väldigt neutral och säger något svävande om att jag dragit ner radikalt på socker/möjl/pasta/ris och börjat röra på mig mer för att få bort mina "trivselkilon" - andas inte ens ordet LCHF. Blir bara så J...A trött eftersom det tydligen är otroligt provocerande för många att jag är så "karaktärsfast"

Jag är ju helt rabiat så jag håller ett mindre föredrag för de som ifrågasätter. Hur kolhydrater förstör kroppen, belastar organen med högt blodsocker, driver cancer etc, etc. Jag brukar kunna ta ganska mycket plats och höras rätt mycket så det är ingen som har missat att jag kör LCHF och vad jag anser om carb-miffon!
Halva min avdelning kör LCHF vid det här laget - det var btw en kollega som introducerade det för mig för ett drygt år sen. Mao är det i stort sett ingen som äter fikabröd. Själv tar jag öht väldigt sällan fikapauser och gör jag det blir det bara en kopp kaffe.
En kollega med bristfällig funktion i ett flertal organ har gått ner i vikt och i stort sett blivit symtomfri efter att ha kört LCHF i några månader. Efter det har ännu fler på jobbet börjat prata om att prova. Härligt!!!