sininen skrev 2011-04-17 15:50:29 följande:
Vi har hållt på i ett par dagar nu och än har inte illamåendet släppt. Dessutom reagerar min mage ganska hårt med det här. Meeen jag hoppas att det ska över snart. Vi har varit ute och flängt en massa tre dagar i sträck med massa frestelser men vi har klarat oss. Däremot åt vi på Max idag. Dom har en low carb-burgare. Har ni testat den? Den kanske inte följer alla LCHF-regler men det är bättre än att gå hungrig eller att äta en burgare med bröd.

Jag åt faktiskt på Max idag på väg mot fjällsemestern och bad för första gången att få en hamburgare helt utan bröd, jag fick testa deras nya
De Luxe med salladsblad och bacon istället för bröd och det gick bra och var väldigt gott! Det var i alla fall tillräckligt strikt för MIN kosthållning, bara en skiva tomat och dressingen smakade typ bea, inte sådär sött som en del hamburgerdressingar. Men jag fick knapra lite LCHF-fröknäcke i bilen sen för att bli helt mätt...
Nu ska vi se hur det går hela veckan i fjällen, om jag lyckas klara den nivå av LCHF som jag håller hemma. Jag har med mig fröknäcke, pones, lite andra LCHF-bakverk (frysta), fiberhusk så jag kan få våfflor o plättar, BOUNTY (GODASTE hittills, en annan sorts choklad utanpå!), ischoklad, Bregott, kokosfett, nötter o frön m.m. Det går nog bra så länge jag fixar maten själv, men svårare om vi ska äta med släkten i grannstugan eller ute på restaurang. Imorgon tyckte svägerskan vi skulle äta tillsammans men då är det i så fall tacos och det är ju bara att skippa bröd, majschips, majs och sånt så funkar det ju. Sen kanske man får stå ut med att det blir lite mer "snedsteg" (och nu menar jag med MATEN

) när man är på semester...
... men det är det värt att få resa bort med familjen! Sen har jag en massa jobb med mig så det blir inte bara solsken och skidåkning och ledigt... men jag hoppas få vara ute och tanka solljus så mycket så jag blir pigg igen - har känt mig trött och seg LÄNGE nu.
Missnöjd över gårdagens tid på milen, 6 minuter över personbästa. Samtidigt glad att jag äntligen tog mig ut på vårens första mil, annars har jag tuggat runt på korta turer på 4-8 km med långa mellanrum hela vintern. Det var så vackert också i skogen med alla vitsippor.
Innan sommaren ska jag ner under 55 min på milen.
K