• Kaya

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-04-28 13:03:33 följande:
    Nu bär det snart av till jobbintervjun ^^ onte i magen. Aldrig vart på en riktig anställningsintevju men är det som förra gången lär det inte va nån fara. Det är ju bara sommarvikariat så jag fixade inte till mig särskilt. Satte upp håret åt sidan och lite spännen och tjolahej så det ser ut som en jäääätte enkel balfrisyr. Sen har jag på mig converse, marinblåa leggins, turkost långt linne och en rosa-vit klänning...är det för avslappnat? :/
    Låter jättefin! Lycka till!

K
  • Kaya
    min cykel heter scott. för att det är en scott. som i "nu tar jag scotten och cyklar ner och köper nya svindyra löparskor för nu j*vlar ska fläsket booooooooooooooooooort"
  • Kaya
    ixi skrev 2011-04-28 14:52:18 följande:
    Om du ska springa rekommenderar jag att prova det i FiveFingers Glad Det tar löpningen till en helt ny nivå tycker jag, värsta rörelseglädjen!

www.vibramfivefingers.com/products/Five-Finge...
    oj då, jag tänkte köpa raka motsatsen till "barfotaskor" för jag är så stor och tjock (och gammal!) så jag vill inte sabba knän och leder... Har gått och dreglat efter ett par Asics Gel Kayano i åratal nu (typ fetaste dämpningen och pronationsstödet som finns på marknaden) så det lär bli ett par såna (bra studs och skön dämpning blir liksom rörelseglädje översatt till min typ av löpning... )

K
  • Kaya

Till mellis har jag ätit två bitar av det nya fröknäcket utan något på och kaffe med gammeldags mjölk samt ett par stora glas Fun Light. (Och det är OK just nu med sötningsmedel, mitt enda mål är att tappa några av de här extrakilona som jag har lagt på mig under senaste haövåret och då tänker jag inte gruva mig över sådant som inte innehåller varken carbs eller kalorier.)

Sen blir det snart middag med nötfärsbiffar med smält ost och lite ugnsrostade grönsaker (blomkål, fänkål, en halv tomat och lite grön paprika med olivolja och örtsalt).

K

• Kaya
    jeng skrev 2011-04-28 15:22:02 följande:
    Synpunkter på detta?

LCHF
    DAG 1
    Frukost: Äggröra med bacon
    Lunch: Fläskkarré med broccoli och bearnaise
    Middag: Kyckling med sparris och vitlökssmör
    DAG 2
    Frukost: Röra på creme fraiche majonnäs, bacon, purjolök och kokt ägg
    Lunch: Köttfärsbiffar med gurka och vitlökskyrddad creme fraiche
    Middag: Fläskfilé med sallad, toppad med rödlök och serverad med bearnaise
    DAG 3
    Frukost: Sesambröd med philadelhpiaost och rökt skinka
    Lunch: Kycklinggryta med grädde, tomatpure och squash
    Middag: Entrecote med sparris och kryddsmör
    DAG 4
    Frukost: Omelett med skinka, purjolök och ost
    Lunch: Laxfile med broccoli och hollandaisesås
    Middag: Fläskkarré med squashstavar och gräddsås på skyn
    DAG 5
    Frukost: Frökex med brieost och paprika
    Lunch: Strimlad lövbiff med champinjoner och gräddsås på skyn
    Middag: Kyckling med sallad, fetaost och bearnaise
    DAG 6
    Frukost: Kallskuret med ostkuber och paprikastavar
    Lunch: LCHF plättar med bär och vispad grädde
    Middag: Köttfärssås med shiratakinudlar
    DAG 7
    Frukost: Sesambröd med röra av ägg, bacon och majonnäs
    Lunch: Kolhydratfattig korv med blomkålsmos
    Middag: Laxfileer i ugn med grädde, citron och örter. Sparris 
    *kopierar och sparar till dagar med idétorka*
  • Kaya
    jeng skrev 2011-04-28 16:04:15 följande:
    Gaaah, har glömt bort tiden helt i mitt menyskapande... Måste hämta ungarna ju!!!

Fortsätt gärna med tips och synpunkter, så får jag fortsätta jobba med det imorrn... 
    Ha ha ha!!!

Skönt att det finns fler som nästan glömmer bort att sköta mamma-plikterna när man blir sådär mitt uppe i nånting...

K
  • Kaya

Ingen som kunde ge mig instruktioner hur man gör med de där slemmiga shiratakinudlarna???

• Kaya
    Denebola skrev 2011-04-28 16:13:38 följande:
    Skölj dem i kallt vatten och låt dem puttra med i såsen (som jag antar att du gör till) i några minuter. Jag brukar även klippa dem i lite mindre bitar, annars blir det bara en stor klump med trassel tycker jag.
    Tack! Är det en portion i en sån där påse eller? Blir det något kvar av "slemtrådarna" när de har puttrat i några minuter? *misstänksam*

K
  • Kaya
    ixi skrev 2011-04-28 16:14:51 följande:
    Hahaha, ja men grymt att köra det som funkar för dig Jag tycker min kropp "arbetar" med ett annat flyt när jag har "tassarna" på mig än vanliga löparskor.

Har aldrig ägt ett par Asics dock, så om jag provade dem kanske jag slänger tassarna hahaha...Tungan ute
    Faktum är att så snart jag tycker att jag har råd (vilket lär dröja ett tag efter att jag har inhandlat ett par Asics...) så vill jag också ha ett par "barfotapjuck" bara för att ta korta rundor med ett helt annat löpsteg inemellan de längre rundorna "med studs"!

K
  • Kaya
    Denebola skrev 2011-04-28 16:27:29 följande:
    Två portioner tror jag, men för mig brukar de nog räcka till tre.

Jag tycker inte de är slemmiga alls Jo, det blir kvar, men om man låter dem ligga över natten så minskar de lite i volym (vätska som går ur dem). Man måste inte låta dem puttra, det går att äta dem som de är (avsköljda), om man skulle känna sig hugad.
    Blärk, avsköljda au naturel, nej tack! Jag tror jag gömmer dem i en sås!

Tips på lämplig sås? Köttfärssås?

K
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**