**Den stora feta LCHF-tråden**
Hur många gör egen majonäs?
Det måste väl vara mycket nyttigare.
Förr drack jag äggmjölk/äggmjölkslatte men sedan blev jag sjuk och efter det klarar jag bara inte av det. Trist för det var praktiskt. Det är äggulan som gör det, minsta lilla smak av äggula som slår igenom och jag får kväljningar.
Numer dricker jag te med mycket kokosfett om jag inte hinner med frukost med en gång och så äter jag något bättre senare när tid/lust infaller. Jag gissar att det kommer bli mycket sånt nu då jag börjar heltidsjobba efter att ha varit hemma på heltid två år. Jag måste ju lägga om vanorna helt och hållet.
Till frukost efter mitt te (kan bli en timme senare eller flera timmar senare beroende på) äter jag gärna stekt ägg och bacon om jag är hemma, omelett, äggröra eller någon smarrig tonfisk eller skinkröra. Har vi rester från gårdagens middag äter jag för det mesta det men det beror lite på vad jag är sugen på.
Tabasco är skitgott på stekt ägg och bacon.
Jag käkar lätt ett litet paket bacon tror jag, hur många skivor är det? Vi köper aldrig små paket utan bara storpack. Jag kör 6 skivor bacon och ett till två ägg om jag äter bacon och ägg till frukost. Det står jag mig ordentligt på långt in på eftermiddagen om det behövs.
Godast just nu till fika/helgen är cheesecakefyllning.
Jag gör helt enkelt en klassisk cheesecake utan digistivebotten och utan socker. Första gången jag gjorde den så hade jag istället för receptets 1 dl strösocker 2 msk sukrin men jag tyckte det blev för sött så nästa gång gjorde jag utan sötningsmedel och det blev ljuvligt. Varning dock för att äta den varm eller ljummen då det blir lite som omelett med citronsmak. *he he*
Den ska helst kylas över natten och sen är den gudomligt god, len och fräsch i smaken. Kan varmt rekomenderas om man känner sig sugen på något gott.