jeng skrev 2011-08-21 14:02:28 följande:
Många dagis tillåter inte egen mat, och för specialmat behövs läkarintyg! Jag tycker det är helt sjukt hur dagismaten ser ut, och då har vi ändå ett eget kök som inte har massa helfabrikat och ditten och datten!
Tage har svår mage, jättejättelös. Dom gnällde på oss över det, att han kan inte vara på dagis om det är så osv. Vi sa att han behöver skonkost /han har min mage så han tål tex inte fullkorn osv) och då totalvägrade dom att hjälpa till. Så himla baklänges... Det är DOM som sabbar hans mage, och sen klagar de på att den inte funkar!
Tänk att det kiljer så mkt på förskola och förskola. Två av mina killar är väldigt fiberkänsliga vilket resulterar i extremlös mage vid högt fiberintag. Jag sade till på förskolan att jag vill att de ser till att de inte äter mer än max en skiva fullkorns eller fiberberikat bröd tex. Nemas problemas, det är ju lite i deras intresse också om man vet att en sak ställer til problem och det kan undvikas. Våra pedagoger var tacksamma för att vi upplös så att de kunde undvika onödiga olyckor och magtrubbel.
Det är ju inte hemma problemet ligger när man är medveten om en sådan sak! Man blir så trött!