Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

**Den stora feta LCHF-tråden**

jelica skrev 2011-10-11 14:03:50 följande:

Jag brukar göra mitt eget jordnötssmör med 5 dl salta jordnötter lr naturella och 2 msk rapsolja.. Blir hur gott som helst och betydligt billigare :) I med allt i mixern bara och kör! :)

Tack för tipset!
    Lyckeli och Benjamin - mina solar!
  • Vilda Tiger
    rednose skrev 2011-10-11 16:57:08 följande:
    Hej på er! :)

Jag har ju som kanske några känner till stått still nu i lite över 2 månader.
    Funderar på om jag kanske äter för lite fett? Kan det vara det som gör det?
    I början när det gick sådär kalasbra så åt jag nog egentligen en himla massa mer fett än vad jag gör nu.
    Jag hade tex kokosfett i äggröran, och majo på äggen...

lessnade lite på det men kanske borde införa det igen?
    jag har minskat på grädde och ökat kokosfettet i kaffet igen.
    tänkte jag härdats på toleransnivån på kokosfett men tog för mycket igår och fick parkera på toa men ett jävulskt magknip och lös mage, illamående...

tränar ca 4-5 pass i veckan. Hotyoga 4 pass och core och booty resten. promenerar mycket mindre nu än innan...
    vad ska jag göra? 3 veckor kvar till vernissage i USA nu... jäkla klänningen växer ju liksom inte... 
    Jag har hört flera andra som gått ner efter en platå just om de ökat på fettet, så testa!
  • Vilda Tiger
    listoplisto skrev 2011-10-11 18:07:46 följande:
    Jag har råkat äta lite mer fettsnålt ett par dagar. Viktnedgången har tvärstannat och jag fryser fan ihjäl...dags att ladda med lite fett tror jag.
    Hur mkt fett är fettsnålt för dig? Räknar du på ngt sätt? Jag har ju gått upp denna vecka och funderar på om jag äter annorlunda... hm.
  • Vilda Tiger
    rednose skrev 2011-10-11 17:05:47 följande:
    Men i vår butik finns ju bara de där storpacken? 24 ägg för 36 spänn typ. 
    Var ska jag kolla efter bättre ägg? Anar att jag dock sprutar ut en del mer soppa i mitt letande så det kanske jämnar ut sig?  
    Har ni inte ekologiska alls? Det brukar alltid finnas iaf sexpack eko i alla butiker. Om man räknar bort  yttepyttesmå närlivs. Annars får du be butiken ta in ekoägg!
  • Vilda Tiger
    rednose skrev 2011-10-11 19:14:20 följande:
    Fast det blir ju inte speciellt ekotänkande om jag ska köpa en massa småförpackningar heller...
    ska kolla om de inte kan ta in storpack. Eller i alla fall närproducerat...
    Handlar på Willys. 
    Äh, jag lovar dig att miljön tjänar på det även om du måste köpa små förpackningar. Papp går att återvinna så många gånger. Jag köper 12pack ekoägg, det brukar finnas på Willys.
  • Vilda Tiger
    rednose skrev 2011-10-11 20:35:39 följande:
    Får kolla efter det men är de för dyra så får det faktiskt vara. Tillräckligt dyrt med LCHF som det är. (iaf om man är köttätare som vi är)
    Men de ekologiska äggen är värda så mkt mer... smakar tusen ggr godare, är mer nyttiga och bättre för vår miljö. Köp dem varannan gång iaf! Jag lovar att det är värt det.
  • Vilda Tiger
    emmiz01 skrev 2011-10-12 08:44:46 följande:
    Skulle bara vilja tillägga ur en djur syn är det oxå tusen gånger bättre.
    Äggen i 36 pack är från höns höns som sitter fast hela sitt liv på en precis yta för hönans storlek.
    I mitt och många andras tycke djurplågeri.
    Eko äggen är inte bara från frigårnde, utan dom får oxå äta bra mat =)
    Självklart! Jag har varit vegan i många år och är nu vegetarian, och jag är en väldigt stark motståndare till att vi utnyttjar djur över huvud taget. Jag använder inte päls, läder eller ull heller. MEN jag tar inte ofta upp det för jag märker att jag får mothugg med en gång. Så jag har legat lågt med den aspekten här i trådet. Men det är ju en av anledningarna till att jag inte gillar LCHF som diet i stort liksom, för att den skapar behov av att massa kött produceras. Menmen...
  • Vilda Tiger
    rednose skrev 2011-10-12 10:04:00 följande:
    Desto sjukare när de är dyrare... Eller hur.
    Äh, jag se det som att de är VÄRDA MER! Samma med ekogrönt, folk gnäller om att ekofrukt och ekogrönsaker kostar några kr mer per kilon. Hey, det är värda mycket mer! Bättre vitaminer och mindre belastning på miljön.
  • Vilda Tiger
    rednose skrev 2011-10-12 10:08:07 följande:
    Då har vi ju nästan samma mål! Kul! Jag vill till 66. Mest för att 65 kändes som en sån där siffra som man vill till men som kommer jävlas med nåt hekto mer... haha!
    Idag käkade jag äggröra med smör o kokosfett till frulle istället för äggmjölkslatten som jag sanningsenligt är förbannat less på nu.
    kaffe med kokosfett till och nu ska jag iväg o hämta hem en sjuk dotter från dagis så det blir mycket kaffedrickande idag tänker jag...  
    Jag körde en äggchoklad till frukost. 3 gram kakao, 20 gram kokosfett, 40 grädde och lite sukrin, plus två äggulor. Hett vatten på det så hopppas jag att jag är mätt och belåten till lunchen, som blir två quornkorvar, 10 gram smör, ett kokt ägg och lite sallad och gurka. Skulle haft en klick majjo men glömde den hemma. Så jag får hälla lite smält smör över salladen. :-P
  • Vilda Tiger
    KattSvansen skrev 2011-10-12 12:35:37 följande:
    En fråga om att äta mer fett när viktnedgången står still. Om man redan ligger runt 75E%
    Ska man äta mera fett ändå ???

Går fortfarande ner i vikt efter tre veckor med LCHF...men en dag kommer det väl när man står still.
    Jag brukar ligga runt 75-80 % på en dag. Man äter max 20 gram kolh, 1-1.5 gram protein per kg kroppsvikt och sedan fyller du på med fett tills du hamnar på 1600-2000 kalorier, circus. Så har jag fattat det iaf. Jag vet en del som äter upp till 3000 kalorier om dagen, coh då snackar vi FETT! 50 gram kokosfett i morgondrinken och sådär.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**