Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

**Den stora feta LCHF-tråden**

adams family skrev 2011-10-28 03:08:56 följande:
    Gjorde idag ngt som jag inte gjort på ungefär ett och ett halvt år. Jag mätte bukhöjden vilket ska vara den säkraste indikationen på om man har farligt fett runt organen. Tog fram mina gamla mått och sist låg jag på 18cm vilket är helt normalt oh den övre gränsen för kvinnor innan LCHF låg jag på 21cm vilket betyder att jag låg över gränsen. Idag låg jag på 16,5 cm vilket är fantastiskt. Trots lite kärlekshandatag så är det löst hull som jag förmodligen altid kommer leva med men det farliga fettet runt organen som måttet indikerar på är nog puts väck nu... Wihoo lite mer än två år på LCHF och jag mår toppen!!

Tog även farm mitt gamla måttband som jag markerat på när jag startade och götepetter vad många cm som inte finns ;-D gått från strlk 40-42 till 36-38  och är viktstabil sedan länge pendlar för tillfället mellan 58 och 61 ungefär beroende på vilken tid på månaden det är och om jag ätit lite liberalare ngn dag.  
    Vilken härlig läsning!
    Milleman skrev 2011-10-27 23:31:52 följande:
    då har vi samma mål. mitt mål är att det ska vara en 6a först i vikten. 7 kg kvar :)
    Då får vi kämpa på båda två! Jag hade äääälskat att få se den där siffran (6an) före jul. Dreeeeeeam, dream, dream, dream ,dreeeeeeeeam!
    Lyckeli och Benjamin - mina solar!
  • Vilda Tiger

Hejhej!

Hemma från egyptenresan och "bara" 1.5 kg upp på vågen. Helt okej, för jag har smakat på efterrätterna varje dag och ätit glass tre gånger under veckan. Frukosten var annars lätt att LCHFanpassa; äggröra, omeletter, ägg, stekt aubergine, fetaost och annat smått och gott. Äter man kött fanns ju ännu mer.

Nu är jag på det igen, på riktigt! Tror jag ätit 50-100 gram carbs om dagen där, men nu har jag målet på strikt LCHF igen och jag har inte tappat hoppet om att gå till 72 till jul. 77 vägde jag imorse och det är fem kg på... få se... 6 veckor, va? Hm, det bli nog lite tufft. Men jag försöker! Jag ska införa mer motion nu. Imorgon bär det av till simhuset, idag tar jag en skön promenad då jag lämnat dottern för några timmar hos dagmamman.

Jag ska läsa ikapp, men inte just nu. Hoppas att ni alla mår bra iaf!

• Vilda Tiger

Är det ngn av er som har plusmedlemskap i matdagboken? Jag vill endast veta om den vegetariska fyraveckorsmenyn för LCHF är bra, eller ja, helst vill jag ha recepten. Men jag vill inte lägga flera hundra kronor på det.

Dottan
    Men va härligt att det har lossat för dig! Grattis!

• Vilda Tiger

Men hörrni, ett torrt, vitt vin innehåller mycket få kolhydrater! Det kan ni dricka av. Sedan försämras fettförbränningen under tiden du har alkohol i kroppen men hey, ett eller två glas är väck över natten. Kompensera med lika många stora glas vatten, så slipper man uttorkningen med.

Godiset är det ju värre med... men köp en bit möööörk choklad eller baka ngt LCHFvänligt så kanske det känns lättare.

• Vilda Tiger
    Golddigga skrev 2011-11-08 12:28:52 följande:
    Ja min mage kommer då inte igång av kokosfett i teet har tagit en matsked på morgonen i 5-6 dagar och får bara gå på toa halvt eller inte alls.
    Jag lider med dig. LCHF gör det där med mig med. Linfrön har du redan testat, eller? En msk varje morgon, drick med vatten.

Just nu, efter att ha kommit hem från semestern, har jag andra motsvarigheten; racer i toan istället. Men nästan hellre det är den där hemska, tröga magen jag vanligen har av LCHF.
  • Vilda Tiger
    Husali skrev 2011-11-08 18:03:42 följande:
    Alltså... om man vet att det väntar en vääääldigt efterlängtad fest. Om två veckor, på Fredag.

Jag är mammaledig, trebarnsmorsa. Mina tillfällen att komma ut är inte speciellt många. Det händer någon gång om året. Och om det tillfället då sammanfaller med att jag får umgås i flera timmar med min älskade syster - utan barn - så är jag fullkomligt övertygad.

En helkväll med min syster. Det är värt mer än något annat.

Men hur lägger jag upp det är. Har snart ätit LCHF i två månader. Inget fusk alls. Inte minsta avsteg.

Men hur gör jag nu? Det låter fult, men helt ärligt: jag vill unna mig en redig bläcka.

Dricka lite bärs, ta en shot, en bacardi vattenmelon.... You see. Men upplägget? Hur gör jag för att magen inte ska få en chock? För jag antar att jag måste äta kolhydrater för att palla en fylla? Kanske inte är så klyftigt att klämma en pizza på Fredagkvällen, sen vara tvungen att åka hem med magbesvär...

Ni proffs, som kanske kan tala av egen erfarenhet? Tips?
    Måste det vara just öl och bacardi breezer? För vitt, torrt vin, och drinkar med typ vodka och cola light, borde ju annars funka. Tequilashots är ju gott med.
  • Vilda Tiger
    Husali skrev 2011-11-08 18:58:00 följande:
    Alltså... Jag vet att jag är en vrångpelle. Men det måste vara just öl och bacardi.

Har vart gravid i nio månader, ammat och LCHF:at. Jag tänker ta en paus där helt enkelt... Ett par dagar.

Frågan är bara hur jag lägger upp det. Slussa försiktigt in kolhydrater?
    Jamen drick det för en kväll! Och jag håller med ovanstående; jag blir lättare påverkad nu för tiden! Tror inte du behöver föra in kolhydrater för att ta en utekväll; de flesta som LCHFar ballar ju ut NÅN gång och moffar godis, bröd, pasta eller vad det nu är. Några går upp nåt vattenkg, några får inget "straff" alls för att de felstegar. Njut du!
  • Vilda Tiger
    Sammie skrev 2011-11-08 19:37:25 följande:
    Halloj allihopa!
    Är ny på detta med lchf men har kört det sen i lördags och hittils så går det bra. Funderar kring detta med godis!!!! Jag är helt torsk på detta med lösgodis. Nu fattar jag att det absolut inte är ok men är det helt bortkastat om man äter lite (en näve) lösgodis en gång i månaden??

Snälla ge mig ett svar där det står "åh klart det inte gör något, ät och njut" ))

Klart inte allt är bortkastat om du äter en näve godis var fjärde vecka! Det som händer är att du möjligen får ett rejält sug några dagar efter och möööjligen att du samlar lite vatten av godiset. Om jag vore du skulle jag inte öööösa på med fett i måltiden efter godiset, för då har ju kroppen utsöndrat insulin för att ta hand om sockret och då lagrar du lättare fettet du äter. Äh, jag är inte för en jävla massa pekpinnar! Som nån klok sa; det är inte vad du äter mellan jul och nyår som spelar roll, det är vad du äter mellan nyår och jul.
  • Vilda Tiger

Alltså... jättegrattis till er som går ner, men jag känner en sån avundsjuka! Jag då!! Jag sliter och kämpar men väger lika mkt nu som för tre månader sedan då jag började! Helsicke...

• Vilda Tiger

Jag dricker en del lightläsk för jag triggas inte av det.

Neisti skrev 2011-11-09 22:03:33 följande:
    Jag går inte ner nåt?????? så j-a trist, men har ju sköldkörtelfel oxå...

Men är det nån som vet hur mycket kolisar det blir UNGEFÄR, om man tar ca en näve grönsallad och 3 körsbärstomater, nån matsked keso och lite mozzarella?? 
    En näve grönsallad - typ inget. 2 carbs i 100 gram och det är MYCKET sallad! Tre tomater ger väl någon carb skulle jag tro. Två, kanske? Mozzarella ger ofta 1.5/100 och 100 äter man sällan... Keso ger ju 3.5 typ per 100 och en matsked ger ju ungefär 20 gram så det är ju också ytterst lite.

Jag går inte heller ner. Men enligt Anna Hallén ska jag härda ut i tre månader till utan att fuska, för kroppen kan behöva 6 månader på sig att "läka" som hon sa.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**