Husali skrev 2011-11-08 18:03:42 följande:
Alltså... om man vet att det väntar en vääääldigt efterlängtad fest. Om två veckor, på Fredag.
Jag är mammaledig, trebarnsmorsa. Mina tillfällen att komma ut är inte speciellt många. Det händer någon gång om året. Och om det tillfället då sammanfaller med att jag får umgås i flera timmar med min älskade syster - utan barn - så är jag fullkomligt övertygad.
En helkväll med min syster. Det är värt mer än något annat.
Men hur lägger jag upp det är. Har snart ätit LCHF i två månader. Inget fusk alls. Inte minsta avsteg.
Men hur gör jag nu? Det låter fult, men helt ärligt: jag vill unna mig en redig bläcka.
Dricka lite bärs, ta en shot, en bacardi vattenmelon.... You see. Men upplägget? Hur gör jag för att magen inte ska få en chock? För jag antar att jag måste äta kolhydrater för att palla en fylla? Kanske inte är så klyftigt att klämma en pizza på Fredagkvällen, sen vara tvungen att åka hem med magbesvär...
Ni proffs, som kanske kan tala av egen erfarenhet? Tips?
Måste det vara just öl och bacardi breezer? För vitt, torrt vin, och drinkar med typ vodka och cola light, borde ju annars funka. Tequilashots är ju gott med.