Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ang frågan om det: jag brukar hamna på 1600-2000 kalorier, 75-80 % fett, 15-20 % fett och 3-5 % kolhydratater. Alltså E%.

Lyckeli och Benjamin - mina solar!
  • Vilda Tiger
    Carolinalovetobias skrev 2011-10-16 19:17:27 följande:

Bara jag som haft en skithelg med godisätande + chipsätande :(

Bläää.. Sitter här med världens ÅNGEST! :(      

Förstår dig! Jag har haft en del såna dagar, iofs inte med godis och chips men med för mkt LCHFmat. Usch, man mår inte bra då!

Men imorgon är en ny dag!
  • Vilda Tiger
    AgnesGN skrev 2011-10-16 19:20:43 följande:
    Oj, jag vet inte riktigt vad jag ska göra... Jag gjorde gravtest idag och det visade sig att jag var gravid. Jag har fåt veta att jag har PCO och kan ha svårare att bli gravid och enligt gyn hade jag ingen ÄL när jag var där den 15 september... Men shit... ett plus på stickan bekräftade dock... =)

Nu till funderingarna- visst var det flera här som var gravida och åt LCHF? Jag känner just nu att kosten funkar asbra för mig och jag är inte sugen att tänka för annorlunda. MEN jag antar att det kanske inte är jättebra att köra stenhårt... Borde kanske unna mig frukt? Det har jag inte gjort sen jag började... Några andra tips och tankar hur jag ska leva som LCHF:are och gravid? =)
    grattis! Jag har bara ätit LCHF två månader men OM jag blir gravid igen, så kommer jag äta LCHFmat då med. Jag har ett mkt mer jämnt blodsocker då, och som diabetiker är det viktigt att ha det då man är gravid. Jag tycker gott du kan ta en frukt om dagen, eller varför inte några dl bär? Grönsaker skulle jag släppa fria, iaf de från ovanjord. Jag äter strikt LCHF med max 20 gram carbs om dagen och då får man ju inte plats med lök och paprika tex som mer än smaksättning. Men som gravid skulle jag öka mängden kål, paprika, lök, purjo och sånt.
  • Vilda Tiger
    Norrlandssyster skrev 2011-10-16 19:51:29 följande:
    Grattis AgnesGN, jag Plus-ade också idag så vi får följas åt.
    Det finns en jättebra artikel hos kostdoktorn.se ang LCHF och graviditet. Ingen fara alls att äta enligt LCHF, bara positivt.
    Men åh! Grattis till dig med!
  • Vilda Tiger

jag är inne i en fas då jag är SUR för att "alla andra" går ner med LCHF. Jag tjuvvägde mig imorse, annars väger jag mig bara tisdagar, och jag står och stampar på 75 kg ÄN! Helvete... sedan januari, som sagt. (LCHF sista två månaderna). Är skitgrinig! Jag ville vara under 70 då jag ska utomlands i höst, eller iaf innan jul. Nu känns det lååååångt bort, eller nej, det känns som det inte GÅR!!

• Vilda Tiger
    Maruid skrev 2011-10-17 08:45:05 följande:
    lina Sofie
    Jag äter mkt omelett och ägg över huvud taget, och ost, för jag äter inte kött, fisk eller fågel. Grejen är att det inte funkar i dagsläget. Jag har inte gått ner på snart tre veckor, och jag gick nog bara nner vattenvikt i början med. Trist!
    Ja, jag vet att du är vegetarian och det kan ju komplicera det hela. Men det går ju att hitta alternativ även om det är svårare. Jag var inbjuden på en middag där vi fick stekt halloumi med rättikagratäng och en sallad med fetaost. Supergott!
    jag tycker jag har gott om alternativ. En del LCHF;are förbjuder sojaprodukter men det gör inte jag. Jag tycker de är bra och det finns ju inget so säger att de kan sakta ner viktnedgången. Halloumi är jättegott! Det finns gott om sådana utan animaliskt löpe, vilket jag inte äter.
  • Vilda Tiger
    Vilda Tiger skrev 2011-10-17 09:18:59 följande:
    jag tycker jag har gott om alternativ. En del LCHF;are förbjuder sojaprodukter men det gör inte jag. Jag tycker de är bra och det finns ju inget so säger att de kan sakta ner viktnedgången. Halloumi är jättegott! Det finns gott om sådana utan animaliskt löpe, vilket jag inte äter.
    Eller, i jämförelse med köttätare har jag ju inte gott om alternativ, men jag menar att jag tror inte det är dt som gör att jag inte går ner. Hoppas du förstod mig.

Nä, fy fasen. Idag vara det 6 hg UPP igen... så nu är jag bara 1.8 kg ifrån min startvikt. Snacka depp. Startar dagen nu med te med 40 gram grädde, en äggula och 20 gram kokosfett.
  • Vilda Tiger
    sofiasjo skrev 2011-10-17 09:22:05 följande:
    Hej!

Ny här och passar på att säga grattis till alla som tappar kilon! Tyvärr hör jag inte dit. Ligger på 65 kilo, vill ner till 58 (är 160 cm lång) Har tidigare gått ner med lite GI inspirerad mat + mindre potioner och träning. Men de sista kilona vill verkligen inte. Det är ju hellr ingen stor övervikt, men jag vill ändå helst gå ner till 62 som jag vägde innan sambokilona började smyga sig på. (vägde tidagare närmare 100kg "tack vare" sambofällan så nu är jag lite nojjig när det börjar gå uppför efter allt för många utlandsresor där man får unna sig.. ja ni vet nog vad jag menar Flört

Jag mår sådär halvbra med lchf. Hade mycket omstälningsbesvär med yrsel och huvudvärk, det kommer fortfarande efter en månad med lchf. Första veckan gick jag ner till 64.9 men nu är jag på 65.8 och har stått där i 3 veckor. Mindre sötsug dock.

Jag är hyfsat strikt på 10-20g kh /dag (äter jag mindre får jag lätt yrsel och huvudvärk...måste kunna jobba också liksom)
    Nån som har något bra tips som funkat på er förutom fakir och UFO?

Sen brukar jag käka ischoklad som jag gör på 100g ekologiskt kokosfett och 100g 90% choklad. DEt är 14g kh på 100g chokladkaka och det blir ca 40 formar med ischoklad, 0,35 g kh per styck. detta är det enda jag unnar mig, men tar nog en 2-4st per dag för att komma åt det nyttiga kokosfettet, och få känna smaken av choklad såklartGlad

Bra tråd btw!
    Kan inte råda dig men vill bara säga att jag är i samma sits fast jag väger 10 kg mer. Så jag har en övervikt ännu, och vill ner till 65, eller iaf till 68. Går bara uppåt  nu, eller står stilla. Bajs!
  • Vilda Tiger
    Maruid skrev 2011-10-17 09:24:19 följande:
    Nej, äter du soja är ju alternativen absolut fler. Men jag kan ändå förstå att du får trixa oxh fixa mer än oss som äter animaliska produkter. Har vänner som också är vegetarianer och inte äter animalisk löpe men det börjar ju i alla fall komma betydligt fler ostprodukter med vegetabilisk ystningsenzym på maknaden. Falbyggden har till exempel rätt många sorter. Både kul och gott ; )
    Du får gärna tipsa mig om du vet vilka ostar Falbygden har! Jag har tre, fyra sorter jag vet är fria från animaliskt löpe om vi talar hårdost, men vidgar gärna mina vyer.
  • Vilda Tiger
    Husali skrev 2011-10-17 09:36:00 följande:
    Mina fyra veckor som jag skulle testa LCHF är nu till ändo.

Jag kan sammanfatta det hela med ett ord: Succé!

Minns inte sist jag mådde såhär bra. Helt fri från godissug, mätt, nöjd, belåten, glad, pigg. Vaknätter med en liten vrång 3-månaders lämnar inte ett spår.

Och jag får ju resultatet svart på vitt också.

- 8,4 kg på fyra veckor! Supernöjd, såklart. - 9 cm i midjan.

Nä. Det här fortsätter vi med.
    Jättegrattis, men GUD va jag blir avis! Inte missunnsam, dock.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**