Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

**Den stora feta LCHF-tråden**

poiuy skrev 2011-10-14 11:56:57 följande:
    Det är inte samma sorts sug som jag får efter socker på vanlig kost, eftersom detta är så fysiskt. Vanligt sug är, för mig, endast mentalt. Nu blir jag matt i hela kroppen, det svartnar för ögonen när jag reser på mig, jag är yr och mår ibland illa, och det känns som att kroppen skriker efter energi, trots att jag kanske åt för 20 minuter sen. Det har blivit värre, de första två dagarna gick mycket bättre.

Jag testade att övergå direkt till rätt strikt LCHF i somras, men det gick inte eftersom jag mådde jättedåligt. Så den här gången är jag mycket mer liberal, och därmed inte lika noga med att få i mig mängder av fett. Men fullfeta produkter, snålar inte på smöret, har någon tesked kokosolja i kaffet (får ont i magen av för mycket kokosolja), brer ibland smör på osten när jag får sug etc, så jag tror att jag borde ligga ganska bra till. Men kanske borde testa med mer...

Tack för ditt svar :)
    Det kan antingen vara för lite energi som ger såna störningar, men det låter det ju inte som då du skriver om din kost... det kan även vara omställningsbesvär; att din kropp saknar kolhydraterna. Det känns inte de första dagarna för då har man kolhydratsreserv i kroppen som man kan ta av. Men då den är slut så får man liksom avvänjningsbesvär.
    Lyckeli och Benjamin - mina solar!
  • Vilda Tiger
    SmåDunder skrev 2011-10-14 12:28:50 följande:
    Vet inte, det bara känns tunt idag, kan inte äta ägg rakt av eller är ingen fantast av kött. Kanske lite höstdepp
    Jag är själv vegetarian så jag äter ju inte kött alls. Äter du fisk? Finns ju massa där som passar med LCHF. Annars kanske du kan försöka göra iaf tre nya rätter varje vecka? Har du hittat någon  bra LCHFblogg med recept? Någon bra kokbok? Har du skaffat goda kryddor som piffar upp maten? Har du någon favvomat,som LCHFpannkakor eller kanske äggost, som du kan göra rätt ofta för att känna att du äter mat du verkligen gillar?

Ägg behöver du itne äta rakt av. Kanske en omelett med goda smaker och lite tonfisk,makrill, grönsaker eller liknande i? Äggpanna? Har inte testat det själv men jag har ett recept. Har du bakat LCHFbröd? Det funkar ju som frukost om du inte vill ha ägg. Jag bakade pepparkaksbröd igår och det var jättegott med smör och ost på. Det finns även färdiga mixar till bröd, jag har testat två och de funkade jättebra.
  • Vilda Tiger
    KattSvansen skrev 2011-10-14 17:09:58 följande:
    Hallååå....Du har ju skrivit in mina mått och och mitt mål..vad är detta
    Haha! Lustigt! Fint att ha någon att följa. Men rusar du förbi mig och går i mål blir jag sur, jag vill inte bli lämnad kvar på "fel" sida 70.
  • Vilda Tiger
    Allrona skrev 2011-10-14 17:48:42 följande:
    Ingen som har ett bra recept på äggmjölkslatte?
    Men... jag har ju skrivit till dig. Såg du inte?
  • Vilda Tiger
    KattSvansen skrev 2011-10-14 18:58:06 följande:
    Detsamma
    Då tutar vi på i samma takt; vad sägs om att nått 65 och vara läckra till nästa bikinitid?
  • Vilda Tiger
    rednose skrev 2011-10-14 22:00:47 följande:
    Jag vill till 66, är 178 lång o väger ca 71.5 nu. :(
    Men shit,  till din längd väger du väl inte mkt alls!
  • Vilda Tiger
    Milleman skrev 2011-10-15 09:37:25 följande:
    Åh får jag hänga på här. Gjorde ett försök till att skapa en LCHF-tråd men alla där bara fuskade och la av så det gick ju sådär med peppning :P

Jag ska bli av med graviditetskilona och lite till... 9 kg har jag kvar att gå ner tror jag...

Välkommen! Ungefär lika många kg som jag har då. Alla mina graviditetskilon är borta, jag väger idag liite mindre än då jag blev gravid med mitt första barn. Men jag har 10 kvar tills jag är nere på min målvikt.
  • Vilda Tiger
    musli skrev 2011-10-15 11:04:04 följande:
    Jahopp, tittar in igen efter ett långt uppehåll från tråden. Äter fortfarande LCHF med nååågon fusk-mat nån gång då och då. Stod ju stilla väldigt länge på 70-71 kg men efter typ 8-9 månader så lossnade det och jag är nu nere på 66 kg. Har under sommaren börjat jogga också och har gått från typ 1 km och sen dö till 5 km och det känns skönt! 
    Räknar inget utan äter tills jag är nöjd och mätt. Har alltså nu gått från 89 kg till 66 kg på ca. 2 år och är jättenöjd. 3 - 4 kg kvar men de känns inte längre som ett måste att tappa. 
    Ha en skön helg!!!
    Åh, va härligt det låter! Jag har stått stilla mellan 74 och 77 sedan i januari och börjar trötta rejält på det nu! Vill så gärna se en 6a först innan jul!
  • Vilda Tiger

Idag har jag ätit:

1 pepparkaksfralla a la LCHF med bregott och ost
    omelett på 2 ägg, lite ost och babyspenat
    te med kokosfett och lite vispgrädde
    1/2 dl chokladmousse (vi hade besök) och en klick vispad grädde
    4 LCHFpannakakor, åtta hallon och 1/2 dl turkisk yoghurt
    8 skivor ost med lite smör
    2 bitar 86%ig choklad

Okej, jag vet att jag har ätit ganska mkt "godis" idag, för vi har haft lite kalas. Men hey, är det ovanligt mkt? Vad tycker ni? Skulle ni kunna äta så här eller känns det som väldigt mkt mat? Jag undrar hur ni äter, ni andra, alltså hur i förhållande till mig, och hur ni reagerar på det jag äter. Jag känner att de där bitarna choklad jag åt sist skulle jag ha struntat i, för jag har ont i magen nu.

• Vilda Tiger
    Faile skrev 2011-10-16 15:44:12 följande:
    Jag åt ungefär så där mycket godis i början, de första månaderna kanske. Sen har godissuget successivt minskat och nu är jag nästan aldrig sugen på annat än "riktig" mat. En gång i månaden kommer sötsuget men då räcker det med några bitar mörk choklad.

Åt överhuvudtaget väldigt mycket i början med lchf.

Helgen har bestått av en kryssning med bla buffé så jag har gottat mig i potatisgratäng, jansson och goda desserter ( även om de flesta var för söta ).
    Idag däremot blir det vanlig mat så dagens middag består av ugnsformen fylld med grönsaker och ostchorizo täckt med bacon. Sköter sig själv i ugnen och blir jättegott med någon smaskig sås till
    ja, den där dagen var mer godis än vanligt. Jag brukar inte äta pannkakor ofta, har hänt två ggr, utan äter mer gärna en sallad med oljedressing, något protein och nån sås kanske.

lina Sofie
    Jag äter mkt omelett och ägg över huvud taget, och ost, för jag äter inte kött, fisk eller fågel. Grejen är att det inte funkar i dagsläget. Jag har inte gått ner på snart tre veckor, och jag gick nog bara nner vattenvikt i början med. Trist!

Grattis till er som det har släppt för nu! Jag står stilla, stilla, går upp, tsår sstilla, gå ner ett hg, står stilla... suck. Är nästan ett kg över min lägstavikt som jag hade för snart tre veckor sedan.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**