**Den stora feta LCHF-tråden**
Agnesmamma: sedan första mars (med undantag för uppehåll 3 veckor), och har gått ner 0 kg :)
Agnesmamma: sedan första mars (med undantag för uppehåll 3 veckor), och har gått ner 0 kg :)
Tiiitti: nja, det var ju upp 2 kg förra veckan, och dom har jag iaf gått ner. Men jag står still på 94 som var min startvikt i mars :)
Tiiitti: ingen aning här. Jag äter något mindre mejeri - typ kaffe m grädde och lite grädde i nån sås, aldrig bara TY o bär eller dylikt. Annats tillåter jag det mesta. Jag tänker att om det ska var hållbart för mig så kommer det inte funka om jag begränsar det så sjukt mycket, så nu är grönsaker, fisk, nöt, fågrl, skaldjur och naturliga fetter fritt fram att äta. Så får vi se när kroppen fattar galoppen ;)
Glass: jag ska ge det nått år med liberal LCHF, så får vi se sen. Med min historia (skitmat, bulimi, självsvält osv) så förstår jag om min kropp är extremt rädd ;)
När vi blev bjudna på smörgåstårta på en examensfest så såg jag till att ta sist, för ligger massa gojsigt utan bröd överallt, och så tog jag en liten bit bröd med mycket pålägg, och åt inte brödet på tallriken. Det var mest där för syns skull ;)
Jag hade med några babybell som jag smygåt på toan för att hålla mig mätt hela kvällen :P
Kloka ni, hur ska jag göra?
Dagen började med att jag åt frukost (inte jättehungrog, men tänkte att jag äter frukost o middag idag) 1 ägg, 2 babybell, 2 skinkskivor och kaffe m grädde. Kom sedan på att jag lovat över några vänner på lunch. Var tokmätt men åt ändå lite eftersom JAG bjudit hit DOM. 1 nötbiff, 0,5 dl soltorkad tomatsås, 0,5 dl zucchinipasta, 2 skivor tomat. Eftermiddag dyker mamma upp och vi dricker kaffe m grädde, hon påminner mig om att vi är bjudna på middag ikväll och berättar om hur dom planerat SÅ för detta - hon har i vanliga fall svårt med att "alla äter olika", så hon har verkligen ansträngt sig. Jag känner bara hur jäääävla mätt jag är efter frukost, lunch, kaffe - men har verkligen inte hjärta o tacka nej till ikväll. Ska jag äta (lite) och hålla god min, eller vadan ska jag göra? Varenda ben i mig bara känner matkoma fortfarande (redan) efter all mat! Gaaah! Hur ska jag göra?
Jag vågar mig inte på att chocka min kropp med fakir när den ännu inte fattat galoppen men normal LCHF ;)
Inget experimenterande här, alltså. Jag tar det piano så kroppen kanske snart fattar att det ÄR okej att släppa liiiite på depåerna ;)
Ang det där med humöret - mitt är myyycket jämnare nu, jag är sällan JÄTTEarg eller lättirriterad. Jag får tillochmed mindre anfall av min PMDS - vilket är sååå skönt!
Jag har även mer tålamod med barnen sedan jag började med LCHF ;)
Jag använder receptfritt Movicol som man kan använda långtid. Den tillför vätska till tarmen :)