• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag var ute igår och skötte mig fram tills nattamaten presenterades.. Nåja, idag är en ny dag och gårdagens kolhydratintag får jag försöka komma över. Ikväll blir det grillat, ååh vad jag ska moffa! Har knappt ätit på hela dagen så nu jäklar ska jag njuuuta! :)

matildaslchf.wordpress.com - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna

Jag dricker kaffe m grädde till frukost och sedan äter jag riktig mat till lunch och middag. Blir jag sugen på något däremellan så tar jag antingen en kopp kaffe eller en Babybell. :)

• stjierna

Tiiitti: här går det sådär, jag har slarvat friskt (läs: mycket varje dag), men har sedan 4-5 dagar tillbaka försökt ta tag i det igen - jag mår så mycket bättre med mindre kolhydrater. På plussidan har jag iaf inte gått upp av mitt slarv ;) hur går det för dig?

• stjierna

Tiiitti: jag förstår dig precis! Mina första 15 kg fick jag bort med pulver o träning, och hade jag inte fått bort dom innan så hade jag gjort på samma sätt nu, även om jag VET att det inte är bra för kroppen.
    Jag gillar inte hur stor jag är, men jag mår inte psykiskt dåligt över det så nu har jag hoppat på LCHF-tåget igen och låter det ta tid. Jag äter det primärt för att slippa ledvärk, mensvärk och trötthet och går jag ner i vikt så är det ett plus. Men jag äter inte strikt, mycket varierande grönsaker, smör och fisk men mindre andra mejerier. Vi får väl se hur det går, började "om igen" för bara några dagar sedan :)

Har du gått ner något än med pulver?

• stjierna

Happymom: din kropp kan vara otrygg med om hurvida den kommer få mer mat och då tar det tid innan den vågar släppa efter på "reserverna" (läs:fettet). Jag har ätit LCHF sedan mars, och ligger på samma vikt fortfarande, har ca 20 kg övervikt.
    Det enda man kan göra är att "vänta ut" kroppen tills den vågar lita på dig!

• stjierna

Boost, iofs sant.. Jag hade velat se mängder o räkna på det för att se helhet, 2 skivor bacon är inte tokmkt fett tänker jag ;)

• stjierna
    NollÅtta skrev 2012-07-25 18:35:20 följande:
    blev så sugen på att baka nåt häromdagen och gjorde en chokladkaka, sötade med stevia enl receptet...men...det blev inte alls gott. Smakade bara dålig lakrits av kakan! har förstått att den har eftersmak av lakrits men visste inte att det var så markant..får slänga resten av stevian tror jag..usch. Synd, det var rätt dyrt.

Plus  dock att jag inte längre är sugen på kaka, haha fick totalt avsmak.
    http://matildaslchf.wordpress.com/2012/07/25/stevia-eller-erythiol-eller-bada-tva/

:)
    matildaslchf.wordpress.com - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna

Meeen. Upp 2 kg på en vecka. Vadfan är det för sätt?! Jag känner för att skita i allt o visa kroppen vem som verkligen bestämmer genom att svälta skiten ur den!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**