• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

LokesMammi: om jag inte är ute o cyklar så innehåller Canderels produkter sockeralkoholer som faktiskt påverkat blodsockret, kolla upp det. OM det är så så är det bara att slänga den du köpt.

Köp ICA Stevia strö, Sukrin/Sukrin Melis/Sukrin plus eller äkta Stevia (liten, snordyr burk).

• stjierna

LokesMammi: ica Stevia strö och Sukrin är i princip samma sak, enda skillnaden är att ica stevia strö innehåller en gnutta stevia och sukrin är enbart erithyol.
    Köp antingen eller. Vi har ica stevia strö, men jag tycker mängden erithyol/stevia är i obalans så jag har en gnutta äkta stevia i ytterligare.

• stjierna

Mollly: det är ingen diet där man rasar 5-7 kg/vecka, det är ingen mirakelmetod. 1 kg på 1,5 vecka är en helt okej nedgång med LCHF!

• stjierna

Nu är jag back on track, och den här gången är det inte ens jobbigt att inte äta kolhydrater! Tummen upp för det!

Och tummen upp för getost inrullad i grillad röd paprika. MUMS!

• stjierna

Dagens frukost blev plocktallrik: varmrökt lax, aioli, tryffelsalami, lufttorkad skinka, västerbottenost, vikentomater o en balja (okej, inte riktigt :P) kaffe med grädde. Nu är jag go o glad till kvällsmiddagen! :D

• stjierna

Martina: när jag o mannen hade LCHF:at strikt i ca 2 månader så åt vi lite godis var, och för oss slutade kvällen på samma sätt som för dig ;)

• stjierna

Jag siktar på -20 kg tills 31a maj 2013. Jag har förstått att det kommer gå segt för mig så nu har jag ett långsiktigt mål. Jag önskar -10 kg till nyår, men vi får se. ;)

Halvliberal LCHF (3 mål/dag) där jag tillåter många grönsaker, samt bär. Och jag skjuter inte mig själv om det råkar slinka ner chips nån lördag, för som någon skrev så handlar det inte om hela påsen längre. Och så PW minst 1 mil 3 ggr/vecka, samt intervallträning 2 dagar/vecka.

• stjierna

Frukost: 1 ägg, 1 dl rysk yoghurt m 4 jordgubbar, 1 kopp kaffe m grädde och 3 tunna skivor serranoskinka som mest var okynnesätande :P
    Nu lär jag stå mig till kvällsmaten, kanske med undantag för en kopp kaffe mitt på dagen :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**