• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Buhu, jag har verkligen problem att "stanna kvar på tåget". Jag har sjuuukt dålig självkontroll! Jag skulle behöva en matpolis och en personlig kock dygnet runt för att klara av alla fällor som jag i dagsläget slänger mig huvudstupa rakt in i. Suck.

• stjierna

Hör o häpna, men än så länge idag har jag faktiskt skött mig! Frukost blev huskplättar med bacon o kaffe m grädde. Lunch blev gyros m tzatziki o lite sallad, och nu bjuder svärisarna på fruktsallad, men jag håller mig till kaffe.

Angående vad som triggar mig så har jag varken kännt sug av sukrin el mörk choklad. Blomkål däremot - aj aj. Jag rensade ut ALLT onyttigt för flera månader sedan, men vi bor granne m Hemköp som har öppet till 22, och det är sååå lätt att "bara slinka ner o handla något gott" när barnen lagt sig.

Jag har egentligen inte mycket sug efter sött och onyttigt, men jag VET att jag tycker det är gott, och köper det mest för att jag har en sån sjuk relation till mat.

• stjierna

Tänka sig att det snart gått en hel dag och det medta fusket är 2 glas rött. Kvällsmiddag blev grillat (entrecot och fläskfilé) med bea och 3 tomater, lite fetaost och rödlök. Gott! Kaffe till efterrätt när de andra kränger fruktsallad och after eight - jag är faktiskt inte sugen.

• stjierna

Nu är jag nog på G, tror jag. Frukost blev omelett med bacon, lök o fetaost samt kaffe m grädde. Idag blir det ingen lunch, för vi har besök vid 14, och jag har bakat chokladkaka tills dess!

• stjierna

Dagens lunch (som är ett hett tips!): smörstekt LCHF-bröd med varm gubbröra toppat med matjessill. MUMS!

• stjierna

Tredje dagen på LCHF och idag är första kvällen jag inte känner sug efter "något"! Känns sååå skönt!

Började dagen med 7 km PW, och slutade på 78 gr protein, 11 gr kh och 81 gr fett. BRA dag!

• stjierna

Jag ska göra Annika Rognebys sockerkaka som grund till en tårta till i morgon, men byter ut mandelmjöl mot kokosmjöl (jag vet att jag inte ska ha lika mycket då), men till min fråga. I receptet står det att man ska använda bakepro, jag trodde att jag hade det hemma men det visade sig vara Pofiber. Någon som vet vad bakepro har för egenskaper och vad jag kan ta motsvarande?

• stjierna

Huldaskarin: tack för svaret, då vet jag till nästa gång ;) Eftersom jag bytte mjölet så kompletterade jag med 2 tsk fiberhusk istället. Det blev TOKBRA! :D

• stjierna

Jag dricker en halv Celcius före träning. Jag känner mig inte jättepigg, men blir uthållig som tusan av det!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**