Boost skrev 2012-07-27 15:34:35 följande:
Imponerande att du ändå försöker så mycket trots att det inte ger resultat!
Mår du dåligt av det så bör du kontakta läkaren och be dem ta alla prover som finns att ta, för det måste vara något som påverkar det hela.
Ja, det börjar bli lite trist nu.. Det är många andra fördelar, som att min ledvärk är borta, och min PMDS är mycket bättre... Men det är sjuuukt tråkigt att det inte händer något på vågen.
Enda gången i mitt vuxna liv som jag har gått ner i vikt var när jag levde på Nutrilett (ca 500 kcal/dag) och tränade som ett djur på gym/pass ca 4-5 ggr/vecka. Då gick jag ner ca 10 kilo på 6 månader (sista fyra månaderna åt jag ett mål mat/dag - typ sallad och protein)... Jag har varit på VC och kollat sköldkörtel, och den är det inget fel på. Dom säger att det är pga mina två graviditeter (2009, 2011) och att det kan ta lång tid innan kroppen blir sig själv igen - men jag undrar hur lång tid det är hälsosamt att vara så överviktig att det klassas som fetma.
Jag läste någonstans att det kan ta kroppen upp till ett år innan den är trygg med LCHF och vågar släppa på depåerna, men ett år är vääääldigt lång tid att inte se resultat. Man tappar lätt modet av allt gott man inte får äta. Och jag går inte upp i vikt av att äta KH, ligger på plus minus 5 kilo när jag äter KH också. Och då känns det ju ÄNNU tråkigare att följa LCHF, och ta bort massa grejjer, när vikten ändå inte visar något resultat.