• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Boost: jag är extremt lat (och otränad), och ingenting som kräver att jag måste röra på mig o få bättre kondition är kul just nu ;)

Jag tycker i grund o botten att det är skönt att komma ut o springa och släppa allt, men det är såå jobbigt eftersom jag varken har muskler eller kondis ;)

• stjierna

Hon den där: less of everything. Men som sagt, med LCHF i grunden, dvs inte potatis/pasta/ris, men heller inte mängder av mejeri. Mest protein o grönsaker :)

• stjierna

Boost: ja, musik gör det lättare, men sällskap är toppen - då kan man inte fuska ;)
    Jag märker ju redan skillnad, men idag var nog bara en väldigt jobbig dag.

• stjierna

Hon den där: men så slinker det ju gärna ner chips, godis eller fikabröd då o då också, och då är det ju kört :P

• stjierna

Glass: grattis till dina 10 kilo!! Så skönt! :D

Här går det inte alls. Om jag ändrar eller blir striktare så går jag ner 2-3 kilo första veckan, men upp allt o lite till andra veckan. Oavsett vad jag gör eller förändrar. Jag ligger fortfarande kvar på ca 94 (det pendlar lite nått kg hit eller dit) extremt stadiga kilo. Jag börjar på allvar tro att min kropp tycker att detta är min "normalvikt".

Nu tränar jag också 3-5 ggr/vecka. Antingen 4-5 km intervaller, eller 1 mil power walk. Har gjort det i lite mer än 2 veckor, men ändå sitter kilona som karlssons klister på kroppen. Jag är så jävla less på detta nu så jag är såå nära på att ge upp allt och "njuta" av all skitmat istället. Att plåga mig och inte får några resultat är sjukt frustrerande!

• stjierna

Boost: 178 enligt passet, men jag tror att 175 är mer korrrekt.

Skånetös: för att om jag enbart får äta kött, fisk o smör så tycker jag att det är självplågeri. Det är inte värt några kilon att bara få äta så begränsat. Och det sociala livet ska vi ju inte tala om på en så strikt diet. Och alla brister av ämnen i kroppen efter en månad. Nej, då är jag i ärlighetens namn mycket hellre överviktig.

• stjierna

Folk: jag tränar 5 km intervaller 3 dagar i veckan och går/power walkar milen 1-2 ggr/vecka.

En normal ätdag är frukost något/några ägg och varianter på det. Sent mellanmål (med sonen) en kopp kaffe m grädde och kvällsmat kött/fisk/dylikt med grönsaker o fet sås. Vatten att dricka.

Jag tror att mina graviditeter slått ut något i min kropp för senast när jag faktiskt gick ner i vikt (och då väääldigt sakta,ca 1 kg/månad) var när jag tränade dom en tok 5-6 dagar/vecka och samtidigt levde på Nutrilett max 500 kcal/dag.
    Även om det hade betytt svältläge är det inte rimligt att släppa SÅ lite på så lång tid när man har (då) 35 kg övervikt.

• stjierna

Skånetös: ja, jag var hos läkaren precis när jag börjat med LCHF och insulin, blodsocker och bukspotkörtel såg bra ut då. Men NÅGOT är det ju som felar!

• stjierna

Ni är jättesöta som hjälper mig. Ni ska veta att jag verkligen har testat sååå många olika program och upplägg. Det där med mejeri vet jag inte, jag var utan komjölksmejerier i tre veckor och det resulterade inte i många hekton. Det är precis som att min kropp hänger med på fel noter, för varje gång jag ändrar något så går jag ner lite, men sen är det som att min kropp ställer om sig o "vänjer sig" och går upp i vikt igen. Det är samma med mediciner, jag blir imun väldigt snabbt mot mediciner.

Senast när jag vägde 70 (BMI typ 22, tror jag) så hade jag ett extremt aktivt jobb ca 10 timmar/dag och åt endast en macka med stekt ägg till lunch (jag mådde psykiskt dåligt och hade 0 matlust). Och det var allt. Och ändå stod jag still på 70. Det känns inte heller normalt?

• stjierna

LokesMammi: stevia och sukrin (erithyol) är två olika sötningsmedel.
    Stevia utvinns ur roten på växten Stevia, är 300-500 ggr sötare än socker och har en bismak av anis.
    Sukrin är en sockeralkohol (erithyol) som doseras samma som socker och har en kall bismak.
    Bäst smak får man om man blandar de två, eftersom dom tar ut varandras bismaker - 3 msk sukrin och 1/4 kryddmått stevia motsvarar 1 dl socker/enbart sukrin.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**