**Den stora feta LCHF-tråden**

Vet inet om det finns recept i recepttråden som finns i ts. Jag har recept i min blogg
Fupplade jag och skrev fel måntro? Ärthjärnan är igång
Välkommen hit
www.helenesbaksida.blogspot.com
JAg tycker det är skönt att vara utan internet och tv ibland. Man får liksom göra andra saker som man normalt inte är van vid. Ha en skön resa
Känner du att du behöver något mer mättande och du behöver mellanmål kan du testa att ha kokosfett i kaffet. Rör om baar så du inte bränner dig och nej, det smkar ingenting (om du inte tar kokosfett med smak dvs).
Jag håller med ovanstående i de tips och råd du fått. Mejeri är en riktig bov att dra iväg med kolhydrater och även om det inte drar iväg med kolhydrater kan en del vara känsliga mot mjölproteinet eller om det är mjölksockret och stå still pga det. Jag är en av dom Då gäller det att dra in på mejeri och ersätta med smör/kokosfett.
En midsommar helt utan fusk! Eller ja, en extra potion jordgubbar med grädde och typ 10 löksill vräkte jag i mig. Det är helt otroligt för att vara mig. Jag har inte ens druckigt något i alkoholväg. *fick lite tantvibar med en gång *
*dregel*
Jag har aldrig varit förtjust i marinader. Ganske är jag knäpp men jag tycker liksom inet marinad gör någon skillnad. Jag föredrar kött kryddad med vad jag själv väljer så jag vet vad det är på Salt och peppar räcker oftast. Numera pepprar vi med hemmagjord krydda, den är himla god
Hej allihop.
Jag har nyligen tagit tag i mitt liv och styrt upp träning och annat
Tänkte även börja med LCHF (bara som kickstart i nån månad), men jag har tomt på idéer.
Till frukost åt jag idag bacon och ägg och det var ju gott, men det är inget jag skulle klara varje dag.
Andra tips? Keso tycker jag inte om, men annars är jag inte kräsen.
Sen så undrar jag om det aldrig får vara lättprodukter i maten?
Jag brukar göra en fiskrätt med hokifilé, creme fraiche tomat och basilika (lättvariant), cocktailtomater och purjolök. Är det mat som är OK? Kanske om man späder med lite grädde eller?
Jag är inte så insatt som jag hade hoppats tyvärr, så jag tar tacksamt emot tips och eventuella länkar