**Den stora feta LCHF-tråden**

Jättebra Eftersom lchf är en hormoniellt styrd kost så är det en fördel att äta så här om man försöker bli gravid. Många blir lättare gravida.
Att äta lchf som gravid är inga problem. Jag gjorde det tills jag började må illa och levde på rostmacka och kokta makaroner. Efter v 20 klarade jag av ägg, efter vecka 22 bacon. Jag tycker dock inte man behöver käka superstrikt utan äta mer grönt, ev. rotfrukter och mejeri. Om jag jämför min första graviditet som jag åt kolhydratrikt mot min andra där jag åt lågkolhydrat så mådde jag mycket bättre, mycket piggare, mindre viktuppgång och mindre besvär andra gången. Kolhydrater gör att man drar åt sig vätska så det är något man kan tänka på. Käkade jag kolhydrater fick jag knappt på mig ringarna dagen efter.
Lycka till
Jag vet ju att det är några som varit aktiva i tråden tidigare som blivit gravida & fortsatt äta enligt LCHF. Har ni tips & tricks att dela med er av?
Hej allihop!
Började äta LCHF i måndags, men igår blev jag tvungen att fuska. Vi var på dop, vi skulle vara borta hela dagen så jag hade ingen annat val än att äta det som bjöds. Innan vi åkte vägde jag mig och hade då gått ner 3.5 kg sen i tisdags. Säkert mest vatten, men ändå. Vägde mig nu igen, bara för att jämföra, och nu har jag gått upp allt igen Ska kolla igen imorgon, men usch vad tråkigt det kändes. Det som känns så himla bra är att jag inte haft några som helst problem. Ingen huvudvärk som jag läst om, ingenting! Har knappt ens saknat kolhydrater och socker! Enda gången jag VELAT fuska men inte gjort det är på väg till gymmet. Mitt på stan står inte en, utan två donutvagnar och säljer donuts, en av mina absoluta favoritsaker att fika med
Men doften fick räcka.
Imorgon blir det en tripp till gymmet igen, och nu har jag inget mer att oroa mig för - ska inte iväg på evigheter! Och under semestern bor vi hos svärmor och svärfar, där får jag laga vad jag vill. Kanske får jag med mig svärmor som har diabetes, vore ju helt fantastiskt. Vilken lifesaver jag skulle bli :)
Jag har upplevt samma sak som du i mina tidigare graviditeter, fett - protein & grönsaker har varit riktigt jobbigt att äta. Kolhydrater är det enda jag fått ned, så det var därför jag tänkte att någon kanske hade bra tips & tricks för att klara sig undan alla snabba kolhydrater Så tack för ditt svar! Har ju fått skära bort det jag gillar nu, typ brie av förklarliga skäl etc, & har inte än kommit in i illamåendeträsket än vilket är skönt
Jag kör på som vanligt så länge jag kan då med andra ord
Det jag oroar mig för är just att man ska påverka utvecklingen negativt av fostret (snacka om att man är hjärntvättad av alla usla kostråd från livsmedelsverket....)..
Har baksmälla. Jag smakade lite av sonens pizza igår för jag blev så grymt pizzasugen! Jag ha inte ätit pizza på flera år! Iofs kan kebabsalladen jag tog bidra också. Den hade mjölsmak. Nu är jag så jädra trött, magen ballade ur och ett illamående kom. Precis så här var det i veckan när jag tetade den hemmabrygda hostmedicinen. Fy fabian för att må så här
Fuska inte, bara så ni vet!