yena89 skrev 2011-07-07 17:18:52 följande:
Och här i Sundsvall är det gatufest :D Igår var det gratis så vi passade på att gå och eftersom jag hade druckit en del blev det massa korv :D fransk hotdog såklart, med pommes till (a) GOTT säger jag men ack så onyttigt, oavsett vilken kost man äter.
Blev en runda i nån läskig karusell också, typ som SpinRock på liseberg.
Tur jag äter så lite säger jag bara...eller tur o tur...vill så gärna gå tillbaka till LCHF men har helt enkelt inte råd just nu...eller ja...jag väljer att lägga pengar på andra saker...så mina dagar brukar bestå av en hel del kaffe, cigg, några finncrisp, en knäckemacka på jobbet, en liten portion mat om det är nåt gott på jobbet....hemma gör jag ibland ett paket nudlar eller kokar ris och har på buljong...ligger väl på mellan 500-700 kcal om dagen :(
Men hördödu. Du äter ju typ ingenting. Ät bra annars kommer jag och jagar dig med blåslampa

Beckaa skrev 2011-07-07 18:58:40 följande:
helene306 skrev 2011-07-07 18:24:24 följande:
Tänk även på att det kan ta TID! Det är ingen mirakelkur. Jag har gått ner och gått upp hela tiden sen jag började om förra sommaren. Stått still därimellan. Jag äter knappt mejeri, äter mest kött och fett, ibland lite grönsaker. Har fett i kaffet men jag står still. Hoppar vågen ner så rör den sig upp ganska omgående. Du har levt kalorisnålt och din kropp svarar med att gå ner för att sen gå upp. Det är inget ovanligt och får den inte fett är det klart att den sparar på sina reserver.
Du har dessutom inte många kilon att gå ner, då kan det gå trögt. Har du funderat på fakir? Även om du kör enligt kalori, se till att få i dig genom fettet, det är det som mättar.
Ja, det är väl kanske så. Jag ska öka på med fettet och se vad det gör. Men det känns så hopplöst när ingenting händer då jag inte riktigt märker av några andra hälsovinster av att äta som jag gör.
Som yena skriver så kan det vara så att din kropp vill väga det här. Då är det dumt att kämpa emot och stirra sig blind på vågen. Vill du ändå ner då är det att dra åt svångremmen som yena skriver. Personligen tycker jag det verkar dötrist. Jag hatar att behöva räkna och ha superduperkoll och bara fokusera på vikten. Jag har nu kommit till att jag äter gott, jag fuskar ingenting (med modifikation

) och jag slipper ett sötsug och sug efter mer. Ingen hunger. Det är så ljuvligt. Visst, vågen visar inte ner men äh. Det får vara så. Jag känner mig smalare i kroppen fast jag väger mer än det lägsta (65,9 kg) jag kom ner till innan jag gick upp. Märker du inget på kläder t.ex.?