• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

rödnos skrev 2012-01-20 22:43:18 följande:
    Örk, ja det lät ju sådär får man säga. :(
    Inte min grej alltså. :))
    Får köpa nytt batteri till vågen imorgon och börja ha bättre koll på hur mycket jag äter.
    Lite för glad i kött tror jag. :)

Vissa äter ju så och mår bra, så det är ju olika för alla. Men inget jag själv rekommenderar personligen då
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile

Fasen vad gott det är med microbröd till frukost

• Faile
    The Kittycats skrev 2012-01-21 12:50:41 följande:
    He he, måste erkänna att jag inte har en aning om vem Douglas Adams är, men han verkar ju vara/varit en smart karl

Hel OT... påminner mig om min söta skåpsgranne från gymnasiet som svarade "potatisodlare" på frågan ; "Vad är en mecenat?" på ett historiaprov

Han som skrev "Liftarens guide till galaxen" bla. En av de roligaste ( den roligaste?! ) böckerna som skrivits.
  • Faile
    Sagalin skrev 2012-01-22 09:17:47 följande:
    Jag har ätit LCHF i fyra år och mår jättebra.
    När jag började med LCHF läste jag mycket om kost men nu var det ett tag sedan och jag behöver "friska" upp mitt minne lite för att kunna svara på argument på "om du tränar är det väldigt viktigt att fylla på med kolhydrater efteråt"  "Du kan aldrig prestera lika bra utan kolhydrater"  "O´boy är jättebra efter ett träningspass, då får du både snabba kolhydrater och proteiner."

Vi var bortbjudna igår och då får jag dessa påstående kastade i ansiktet och jag har lite svårt att säga rent konkrekt varför man inte behöver kolhydrater efter ett träningspass.

Förresten har ni några bra länkar att läsa om vad man ska äta för/efter ett träningspass? 

Jag orkar inte komma med argument längre för det är ändå ingen som lyssnar.
    Så istället frågar jag varför det skulle behövas och vilka studier som säger att det är så. Brukar bli ganska tyst efter det
  • Faile
    luspudel skrev 2012-01-23 13:31:45 följande:
    Wiie idag satte jag igång detta! Lånade även
    Skaldemans bok och har börjat läsa lite. Är redan irriterad på hans sätt att skriva, men men

På vilket sätt är han irriterande? Har aldrig läst något av honom men funderat på det.
  • Faile
    Hoppet 3 skrev 2012-01-23 13:54:43 följande:
    Måste bara höra hur ni efter att ni börjat med LCHF, mår temperaturmässigt?

Jag har innan jag började med LCHF varit mycket frusen av mig. Har lågt blodtryck och frös jämnt.
    Nu kan jag både hemma och på jobbet gå och hör min omgivning att de fryser och att de är kallt likaså min särbo fryser mer än mig nu.
    Han frågar mig om inte jag fryser och jag gör inte de längre alls på samma sätt.
    Kan de ha med LCHf kosten att göra?

Jag läste nånstans att lchf-kost kan göra så man känner sig varmare, kommer inte ihåg var nånstans dock.

Har däremot inte märkt av nåt själv, jag är lika frusen som alltid
  • Faile
    Noomi81 skrev 2012-01-23 14:00:36 följande:
    Nu måste jag hoppa in här och spy lite galla. Ni som skrivit så positivt om kokosfett och till och med tagit en sked av det på morgonen för det var så bra för förbränningen. Ni.
    I morse gjorde jag just det, inspirerad som jag var. Sen mådde jag illa i 4 jävla timmar. Tack för den.
    Annars mår jag finemang av LCHF och får massor av tips och inspiration från den här tråden.
    Tack för mig.  

Tog du bara kokosfett eller åt du annat också?

Jag har bara i kaffet på morgonen och sen äter jag frukost någon/några timmar senare. Blir rätt mätt av kokosfettet så skulle jag äta utöver det, så skulle jag nog må illa tror jag.

Sedan kan det säkert vara olika för olika personer, kanske blev det för mycket fett för dig, svårt att säga.     
  • Faile
    Noomi81 skrev 2012-01-23 14:07:43 följande:
    Bara kokosfett. Har haft det i te utan problem, men enbart fettet gjorde mig som sagt kräkfärdig i flera timmar. Jaja, då lärde jag mig nåt nytt idag också.

Jaha, ja en tesked rent fett hade nog fått mig att må illa också
  • Faile
    Frajda 80 skrev 2012-01-27 08:56:09 följande:
    Åhh finns det ett microbröd Skrattande Har du receptet?

http://www.carcol.se/mat/?p=96

Tycker det är gott och tar bara nån minut att slänga ihop. Kom bara ihåg att rosta brödet efter.   
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**