Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Allrona skrev 2012-04-13 09:20:32 följande:
    4:e dagen med Jonas fasta och idag är jag hungrig, har inte alls varit det de andra dagarna. Får dricka massor med vatten och hoppas på att det går över... Bara två timmar kvar till lunch  

Vågen står still! Har iof haft mens precis. Hur fort brukar er mensvikt försvinna? Jag går alltid upp lite vid mens men eftersom jag inte väger mig så ofta vet jag inte hur fort de brukar försvinna. 
    Ah! Jag fick just mens. Då kanske jag egentligen har gått ner lite i vikt i och med att jag inte gått upp! Tänke inte på det!!!

Känns ungefär som samma logik som en kollega till mig hade: "Jag brukar alltid gå upp 4 kg på semestern och detta år har jag hållit vikten. Mao har jag egentligen gått ner 4 kg". Haha!  
  • Martina 76

Har nu kört Warrior diet sen i fredags (eller var det lördags...blir tveksam...).  Förutom att jag varit lite yrslig någon dag så mår jag prima! Igår kväll tvingade jag i mig rätt mycket mat och idag är jag återställd igen. Antagligen är det väl så att man måste trycka i sig rätt mycket på kvällen för att tillgodose kroppens behov. Jag menar, äter jag 300 kcal på dagen så räcker det ju inte med en "vanlig" måltid på 6-700 kcal på kvällen. Särskilt inte om jag dessutom har tränat. 12-1300 kcal behöver jag nog få i mig iaf och det är rätt mycket!

• Martina 76

Snart dags att åka till gymmet! Har lyckats lura med mig mor min också. Hon ska få veta att hon lever!!!

• Martina 76
    EEE skrev 2012-04-13 11:25:45 följande:
    Tack, gärna!

Här är den!   www.blocket.se/hassleholm/Crosstrainer_ET_5_1...

Den jag kolla på var en billig variant från Ö&B så den gick bort direkt. 

Den verkar bra. Det enda jag skulle invända mot är att man ställer in motståndet manuellt, dvs inga program. Själv blir jag sjukt uttråkad av att bara "stå" på en crosstrainer och vill gärna kunna ställa in intervall etc så att det händer något.
  • Martina 76
    NornaB skrev 2012-04-13 12:09:33 följande:
    Hallå! Får man hänga på här? Är på min tredje dag med LCHF och tycker det går bra! Lätt att hålla! Hur mycket kolhydrater äter ni på en dag? Jag yR legat på 22-23 dom första dagarna. Mitt mål är att gå ner 25-30 kg. Första delmål är 15 kg till augusti då jag fyller 35.
    Välkommen hit!

Har du så mycket att tappa tycker jag inte du behöver "plåga" dig i onödan så här i början. Hur strikt LCHF du vill köra är ju upp till dig, men du behöver absolut inte köra något striktare än du gör nu för att få resultat.

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-13 12:10:04 följande:
    Är akutinlagd på Södersjukhuset. Yrsel, synrubbningar, domningar, stickningar, matt i kroppen, tung i bröstet. Kan inte ta mig upp ur sängen. Har gjort EKG och hela baletten. Alla prover normala hittills. Själv gissar jag på en stressreaktion p g a allt jag varit med om de senaste 3 åren. Så nuhar jag fått äta en limpmacka och druckit ett glas körsbärssaft i brist på lchf-mat!
    Nämen usch! Bra att du ringde så du fick åka in iaf!

Ta hand om dig och håll oss uppdaterade!  
  • Martina 76
    Matilda03 skrev 2012-04-13 12:44:38 följande:
    Hej!

Jag har ätit lchf i några månader och vill bli av med ca 5 kg övervikt. Tidigare har jag gått ner mellan 0,9 och 1,7 kilo per vecka men denna vecka ynka 0,3! Blev väldigt förvånad, jag har inte ätit annorlunda denna vecka än de andra. Jag har aldrig varit superstrikt utan har ätit lchfbröd till frukost, en del mejeriprodukter, falukorv, rätt mycket grönsaker. Men jag har gått ner av det, vad kan det bero på att det var så lite den här veckan?!

Känner mig orolig att det ska fortsätta såhär så jag inte kommer nå min målvikt =(
    Vad har du för målvikt, vad väger du och hur lång är du? 
  • Martina 76
    Matilda03 skrev 2012-04-13 13:03:46 följande:
    Jag är 171 cm lång, vägde i morse 73,7 kg och vill gå ner till 68 kg.
    Jag kan ju tycka att du borde kunna gå ner lite till utan att behöva ta till några drastiska metoder. Men du tappar ju också fortf i vikt även om det stannat av. Om jag vore du skulle jag fortsätta på samma sätt och om inget händer på några veckor så skulle jag skruva åt intaget lite hårdare, kanske prova periodisk fasta etc.
  • Martina 76
    Hoppet 3 skrev 2012-04-13 16:25:22 följande:
    Någon som vet hur länge man ska/ bör köra periodisk fasta?
    Vissa kör det kontinuerligt ett par dagar i veckan. Tex Jonas: http://www.jonasbergqvist.se/

Jag testar att leva efter Warrior diet och gillar verkligen upplägget. Funkar det och jag mår bra av det så blir det min livsstil.

Min chef sa idag att hon aldrig skulle experiementa som jag göra med min kropp. Jag blev skitirriterad. Hon sitter ju o trycker i sig pasta o potatis a'la viktväktarna vid varje måltid - snacka om att ta risker med sin kropp! Hon påstår också att hon inte har blodsockersvängningar - yeah right?!?!??! Klart hon har så mycket kolhydrater som hon äter. "Men du har väl inget blodsocker alls som du äter?" säger hon till mig. Men man ska ju inte ha en massa variationer i blodsocker - det är ju just därför jag äter LCHF!!! *suck* 

Jag framförde iaf att jag anser att hon tar mycket större risker med sin vanliga kost än vad jag gör med mina experiment. Hon är pinnsmal och tror verkligen att hon lever hälsosamt.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**