Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

mammelie1891 skrev 2012-04-17 13:41:47 följande:
    puff.
    Ingen aning. Bara att hänga i och hoppas att det försvinner. Du tuggar inte tuggummi, äter något med sötningsmedel eller så?
  • Martina 76
    helahelena skrev 2012-04-17 13:58:37 följande:
    vilka bär använder du? Har bara hittat hallon och inte ens det är ju jättebra... använder du våg eller hur har du koll på lh? Typ 20 hallon brukar fra iväg bara det tycker jag. men det lät riktigt gott!!!
    Hallon innehåller inte särskilt mycket kolisar.
  • Martina 76
    mammelie1891 skrev 2012-04-17 13:54:53 följande:
    nä, ett tuggummi om dagen sen jag började. Ett par bountysar iofs, dom ere ju sötningsmedel i, kanske är det då. kan man bli gasig av sötningsmedel?
    Ja, det tror jag man kan bli. Läs på förpackningen, det borde stå.
  • Martina 76
    EEE skrev 2012-04-17 16:16:18 följande:
    Har lite kokosmjölk kvar sedan jag gjorde bountys så jag ska genast gå och göra mig en shake på det!
    Det är supergott!!! Har också kvar sen jag gjorde bountys och ska göra mig en rejäl kokosshake - mums!
  • Martina 76
    Nikhita skrev 2012-04-17 16:29:37 följande:
    Jag har varit så sugen på frukt så nu blev det en aplelsin. Gud vad gott. Finns ju värre saker att "fuska" med

Förut när jag körde LCHF så åt jag föresten ca ett äpple om dagen utan att åka ur ketos och jag gick ner i vikt, kollade med stickor.
    Ja kan tycka att en frukt emellanåt är fortf naturlig kost till skillnad från socker, vitt mjöl etc. En potatis då och då dör man inte heller av. Det finns många goda effekter av frukt också med vitaminer och antioxidanter.

Men man bör äta det som godis och inte "fem om dagen" som man rekommenderar. 
  • Martina 76

Dagen: 28g fett, 15 protein, 0 kolisar + ett tungt gympass
    Em/kväll: 107g fett, 54g protein, 12g kolisar 

Totalt: 1532 kcal. Slutar jag äta nu så blev det en optimal dag!  

• Martina 76
    mammelie1891 skrev 2012-04-17 18:26:43 följande:
    Det är nåt som e fel med den här kosten för mig... har gått upp 2 kg fast att jag dragit ner på storleken på portionerna och mjölkprodukter. Såååå nära på att ge upp!
    Min bestämda åsikt att den här kosten inte är fel för någon. Det är så här vi är designade att äta. Kolhydratskost är ingen gjord att äta och den är rent hälsovådlig!

Har du läst detta: http://lchfklubben.se/healthandscience/att-ej-ga-ned-i-vikt-pa-lchf

• Martina 76
    mammelie1891 skrev 2012-04-17 18:40:46 följande:
    Är nu uppe på nästan samma vikt som när jag startade.
    Har du lagt in i matdagboken eller liknande vad du äter så att du får bekräftat att du äter rätt?
  • Martina 76
    mammelie1891 skrev 2012-04-17 18:46:24 följande:
    Jag tycker matdagboken o så e krångligt, med vikt på saker... men jag får väl göra ett försök.. Jag har läst Martinas inlägg, och jag gör ju "rätt", har även börjat träna mer så jag förstår inte!  
    Det finns båda vikt och volym. Det tar en liten stund, men det är det värt för man lär sig vad saker innehåller och vad man får i sig. Som Martina säger - det finns inga genvägar man måste räkna kolhydraterna tills man lärt sig!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**