**Den stora feta LCHF-tråden**
Har just ätit Alvestas LCHF-glass. Jag har tidigare tyckt att chokladsmaken är så god men nu tyckte jag bara att den smakade artificiellt sötningsmedel. Något har hänt med mina smaklökar... Det var riktigt äckligt!
Har just ätit Alvestas LCHF-glass. Jag har tidigare tyckt att chokladsmaken är så god men nu tyckte jag bara att den smakade artificiellt sötningsmedel. Något har hänt med mina smaklökar... Det var riktigt äckligt!
Diagnos: Typsisk stressreaktion.
Fick åka hem i eftermiddags. Kroppen började fungera igen efter lunch, så jag kunde resa på mig och gå på toa. Det var verkligen läskigt att inte ha kontroll över kroppen och inte kunna ta sig upp ur sängen eller röra på benen! Har kissat i ett bäcken för första gången i mitt liv. Som sagt, EKG och alla andra prover var normala. Läkaren påpekade dock att mitt saltvärde var på gränsen till för lågt så jag skulle käka lite tabletter och göra nya prover nästa vecka. Kom nu på att jag glömde fråga om hon skrivit ut något recept?!
Läkaren sa att jag skulle vara hemma hela veckan som kommer. Hon skulle skicka remiss till min husläkare som jag kunde kontakta i veckan för ev sjukskrivning, medicin eller samtalsstöd.
Frågade läkaren om jag var tvungen att sluta träna, men hon sa tvärtom, att träning är bra för mig Ska dock vila hela dagen i morgon också. Är totalt slut i hela kroppen!
Nästa vecka kan jag ju träna på dagen när barnen är på dagis. Då slipper jag ju den stressen att tänka på att barnen är i barnpassningen. Det finns klasser både på förmiddagen och vid lunchtid.
Det här är det läskigaste jag varit med om! Det var nog inte Warrior Diet som gjorde att jag inte fixade spinningen. Det var förmodligen stressreaktionen som utlöstes redan då.
Ja, att min kropp till slut reagerade och fick nog är ju inte så konstigt. Jag har ju burit på negativ stress ända sedan juni 2009 då min man insjuknade i cancer. Han dog i november 2010.