Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-04-16 19:45:44 följande:
    Och nu har dagens tredje bounty slinkit ner! Det är ju livsfarligt att ha dem i kylen.
    Men de är ju faktiskt inte onyttiga, även om de smakar som godis. De har ju helt rätt eneriginnehåll enligt LCHF.
  • Martina 76
    stjierna skrev 2012-04-16 23:08:49 följande:
    Alltså, äggmjölk... Är det verkligen gott? Vad smakar det? Bara tanken på att "dricka råa ägg" får det sig att vända sig i magen på mig.. Hur är konsistensen? Hur mycket blir varje "sats" och hur länge håller det sig i kylskåp?
    Konsistensen är ungefär som mjölk.  Gör ca 1/2 liter i stöten och det håller sig över en vecka (observera att jag då har den i en tätsluten behållare, tupperware). Jag tycker det är gott! Tar hellre äggmjölk än mjölk i kaffet numera.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-17 07:52:20 följande:
    Har sovit bra i natt och tänkte åka till gymmet nu och se hur min kropp svarar på att träna lite försiktigt.
    Det låter bra! Hoppas det ska gå fint!
  • Martina 76

F-n vad jag svullade loss igår kväll. Dock bara LCHF såklart. Men när jag la in allt i matdagboken blev det ändå inte mer än 2100 kcal på hela dagen och då tyckte jag själv att jag gick helt överstyr på kvällen. Warrior är ju kanon - man kan verkligen tappa fokus helt på kvällen och ändå hålla sig inom ramarna.

Idag är det tillbaka till ordningen igen. Har 2 kokta ägg i handväskan (bara det att slippa släpa matlådor är ju jätteskönt!) och så blir det gym på lunchen! Härliga tisdag!  

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-17 10:35:47 följande:
    Ja, det positiva med Warrior diet är ju att man slipper att tänka på matlådor
    Ska bli intressant att följa upp matkontot om någon månad. Jag tror på en markant reduktion!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-17 10:42:45 följande:
    Testade proteindrink nu efter träningen. Den är varken äcklig eller god, går att dricka i all fall
    Är det efter träningen det är viktigast att fylla på? Jag har 2 ägg med mig idag. Ska jag ta dem före eller efter lunchgymmet?
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-17 10:58:48 följande:
    Man har 30 min på sig att fylla på med protein efter träning. Musklerna blir ju "ärrade" efter träning. Så ja, det är efter träning det är viktigast att fylla på. 2 ägg blir lagom efter träning
    Ok. Tack! Det blev ett före och ett efter.
  • Martina 76
    solstol skrev 2012-04-17 12:37:18 följande:
    När jag spyr på ägg är smoothie min räddning. Jag gör den med bara kokosmjölk och bubbelvatten, plus bär såklart, och det är jättegott och krämigt och sött. Om man vill ha den lite "fräschare", och inte håller in på mjölkprodukter, så kan man blanda ut med lite fet yoghurt.
    Jag har kokosmjölk, ett par ägg och frusna bär. Äggen ger ingen smak alls och är ju nyttiga - lite mer matigt än att ha vatten.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-17 13:36:46 följande:
    Ett ägg är för lite påfyllning efter träning. Jag frågade min PT om det sist jag tränade. Hon sa minst två ägg eller proteindrink.
    Aj aj sir! Nästa gång blir det två ägg efter träning!

Men jag kompletterade iaf med en kopp kaffe med äggmjölk så liiiiiiite mer protein blev det iaf...  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**