Faile skrev 2011-02-27 14:51:07 följande:
Min svärmor är undersköterska och jobbar på en vc.
Hon började med lchf för någon månad sedan tack vare deras dietist på jobbet. En kille ( som dessutom idrottar på elitnivå ) som själv äter lchf och förespråkar den kosten till typ alla som vill lyssna.
En jobbarkompis till henne bestämde sig då för att prova då hon lidit av fibromyalgi i många många år. Hon har dessutom varit sjukskriven 25% pga detta. Efter några månader med lchf är fibron som bortblåst! Hon mår helt bra och har ingen som helst smärta i kroppen längre.
Då bestämde sig min svärmor för att prova lchf hon också.
Bara som en parantes till hur olika folk säger
Gällande måendet så blev jag jättepigg och alert redan på 3e dagen och det har hållt i sig. Jag mår toppen.
Däremot fick jag en huvudvärk från helvetet första veckan, men det var troligen en kombo av för lite vatten och omställning i kroppen. Efter första veckan har jag inte haft några som helst besvär.
Och angående proteinet så äter jag väl ungefär samma mängd som förut. Det är tillbehören som ändrats.
Lycka till oavsett hur du gör!
Det här skulle min mamma behöva läsa. Jag läste på Annika Dahlqvists blogg om en kvinna som blev bättre i sin fibrmyalgi med magnesium och lchf. Jag ringde mamma och berättade detta men min mamma måste vara i särklass undantag med fibromyalgi. INgenting funkar på henne, absolut ingenting. Hon ar testat magnesium och lchf också påstår hon (det har hon inte eftersom de käkar pizza varje lördag). Jag tror min mamma vill ha fibron att skylla på för skulle hon gå över till lchf och det visar sig att hon blir fri från värk, då skulle hon aldrig kunna erkänna att hon haft fel.
Någon undrade om magen i ett tidigare inlägg: Man kan bli trög i början.Innan kroppen vant sig. Ta llinfrö, drick vatten osv. Jag tycker cocosa funkar allra bäst! Min mage funkar kanon! Så länge jag inte skippar att ta den dvs. Sen, eftersom man inte äter så mycket kolhydrater som innan fyllde tarmen är det inte ovanligt att gå på toa allt från varje- var 3:e var 4:e dag