Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Boost skrev 2012-08-05 21:18:02 följande:

Haha, master of the fettrand :)
    Då får du ha ett litet mission under dina dagar där, få dem att inse alla fördelar med denna kost. Men ja, jag håller med, jobbigt med alla som måste äta typ konstant :)

Oo, kanske hakar på då också. En månad är ju en rejäl utmaning, me like :)
    Tänkte köra en riktigt hård månad! Målsättningen är noll kolisar och -5 kg i fettvikt. Kommer att träna stenhårt - tung styrketräning och högintensiv konditionsträning. Gärna intervallträning. Riktigt längtar!!!

Når jag mitt mål kommer jag vara i bättre form än någonsin. Jag har visserligen vägt mindre förut, men aldrig med den muskelmassa jag har nu. Jag har som minst vägt 62 kg, men då halvsvalt jag och tränade bara förbränningsträning. 
  • Martina 76

Googla lite så hittar ni info om att mättat fett är ångestdämpande, aggressionsdämpande etc. Medan brist på fett ger motsatt effekt.

LCFH is da shit! På alla tänkbara sätt!  

• Martina 76

Tillbaka efter några dagar hos min bror. Det är då fasen vad det ska vara svårt att hålla fingrarna från allt gott när man är borta. Det är precis som att i och med att rutinerna bryts så bryts allting! Har ätit både mjölkchoklad och smörgås. Suck!

Nåja, på't igen bara. Håller på att göra äggmjölk till kaffet - idag blir det noll carbs!!! 

• Martina 76
    standby skrev 2012-08-10 06:59:16 följande:
    Jippie! Under 70 kg för första gången sen 2007/2006 någon gång! Äntligen.
    Härligt!
  • Martina 76
    Spana skrev 2012-08-10 08:02:50 följande:

jag har köpt! Tungan ute
    Måste man ha den där mandelmjölen i de flesta recept? Eller räcker det med kokosmjölen o sånt?

Mandelmjölen var slut o dessutom dyr :/

Var hittar jag recetpten?       
    Gillar du att baka kan jag rekommendera Mariann Anderssons bakbok - helt fantastisk!
  • Martina 76
    lovetove skrev 2012-08-10 09:18:17 följande:
    Tack båda två!!! Jag har precis gråtit en skvätt för att jag gått UPP i vikt. Det här var precis vad jag behövde läsa!! Jag känner också att jag mår mycket bättre och att kroppen känns piggare, men i morse hade jag gått upp 4hg och det kändes bara så surt! Jag har bara hållit på med lchf två veckor drygt... 
    Men tack ska ni ha, nu känns det mycket bättre igen!!
    Sen får du inte haka upp dig på 4 hg hit eller dit. Det är de större ändringarna du ska fokusera på. Jag är själv en sådan som väger mig varje dag, men det är egentligen riktigt dumt!
  • Martina 76
    Glass skrev 2012-08-10 09:46:17 följande:
    Jag är normalviktig, jag är normalviktig, jag är normalviktig!!!!!

Så jävla underbart det är att ha kommit ner till ett bmi som anses vara okej!  Jag vet att BMI är rätt missvisande och att jag har på tok för mycket fett, MEN det skiter jag i, för jag är normalviktig!!!!!
    Är så trött på att vara lite extraviktig, som jag varit i sååå många år!

ÄR inte ni lite trötta på alla recept på bakverk som man provar och så blir det inte så gott som man tror eller som folk sagt att det ska bli?
    Man borde ordna en sida med recept och så får folk rösta eller ge omdömen om hur gott det är.  
    Underbart!!!

Har du provat Mariann Anderssons bakbok? 
  • Martina 76
    plantan skrev 2012-08-10 15:59:35 följande:
    Hejsan allesammans.
    Är helt ny på detta och har idag inhandlat min första lchfbok och en våg. Målet är att må bättre och gå ner i vikt. Tänkte börja med lchf strikt. Är det någon som gjort detta? Har jag fattat det rätt att jag bara ska äta kött, fisk, fågel, ägg, crème fraiche samt grönsaker ovan jord? Tänkte denna vecka dra ner på socker (är en energidrycksberoende) och köra igång nästa vecka efter bröllopsfesten som väntar i helgen. Är det något speciellt jag ska testa? Lchf bröd är inget att tänka på när man äter strikt va? Nötter ok men inte bär? Är en hel djungel det här men något måste göras. Har minst 25 kgs övervikt.
    Har du så pass mycket övervikt och är van med mjöl och socker så kommer du få fina resultat utan att plåga livet ur dig. Du kommer inte att behöva köra superstrikt till en början för att se resultat. Om jag vore du skulle jag ta bort allt socker, mjöl och ovanjordsgrönsaker och tillåta mig att äta allt annat utan betänkligheter. Bara fullfeta produkter.

LCHF-bröd kan du visst äta även om du kör strikt. Jag unnar mig en skiva då och då - 2,7 g kolisar per skiva. Innehåller lite gluten, men värre än så är det inte. Lassa på smör och ost så att du blir mätt av smörgåsen.

Blir du sötsugen - ta lite bär och vispgrädde. Eller gör egen glass - superlätt! Se inte LCHF som en begränsning - du får ju äta så mycket du vill av det göttiga!  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**