Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Gjorde broccolimos igår kväll. Fy fasen vad gott!!! Att det har tagit mig 1.5 år att prova det?!!? Det kan jag äta som godis! Jag hade MASSOR med smör i också. Mums!!!

• Martina 76

Gårdagen: 101 g fett, 57 g protein, 11 g kolisar. Och på det ett ordentligt spinningpass. Mycket nöjd!!!

• Martina 76

Har inte "ätit" annat än kaffe med äggmjölk idag. Magen känns tom, men kroppen full av energi. Dags för en tur till gymmet!

• Martina 76
    Martina 76 skrev 2012-08-14 11:44:56 följande:
    Har inte "ätit" annat än kaffe med äggmjölk idag. Magen känns tom, men kroppen full av energi. Dags för en tur till gymmet!
    Kan tillägga för er som kanske tror att jag är anorektisk att jag kör warrior - äter i stort sett bara 1 ggr per dag (sånär som på några ägg och lite kokosolja). Funkar finfint!
  • Martina 76
    AlexandraViberg skrev 2012-08-14 16:00:21 följande:
    Märkte det i helgen.. Vi var ut i stugan med nära vänner och hade kräftskiva.. Jag har aldrig blivit bakis, men på två glas vin och två cider blev jag för det första väldigt onykter och för det andra så bakis så jag kräktes ungefär 10 gånger på morgonen efter..
    Däremot blir jag aldrig bakis sen jag började med LCHF. Inte för fem öre!!!
  • Martina 76
    Sara377 skrev 2012-08-14 21:32:34 följande:
    <Stämmer här med. Inte bakis en sekund. Tillbaka på banan på en gång Men det räcker med 2 glas rött vin för att det ska gunga i skallen!

Men jag tycker att detta är oerhört intressant! VARFÖR kan inte kroppen bryta ner alkoholen på samma sätt utan kh? Är det för att levern jobbar lite extra redan eftersom den måste omvandla fett och protein till glukos??? Jag har ingen aning... Jag bara gissar! 
    Så här står det: "Man får också tänka på att man är känsligare för alkohol vid lågkolhydratkost, eftersom man inte har någon vätska i kroppen som kan buffra, levern bryter inte heller ned alkoholen på samma sätt etc."

Källa: http://lchfklubben.se/healthandscience/osmos-socker-alkohol-om-att-%E2%80%9Dunna-sig%E2%80%9D-under-lchf-kost

Vill minnas att det går att hitta mer info någonstans på bloggen också... 
  • Martina 76
    TomMon skrev 2012-08-15 20:26:31 följande:
    Första löpturen i spåret sedan innan barnens ankomst! Det gick bra men jag fick ta det långsamt, jag hade håll i bägge sidorna, asdrygt! Men ack så skönt det var med lite egentid! *glad*
    Härligt!!!
  • Martina 76
    stjierna skrev 2012-08-15 22:17:06 följande:
    Jag1977: öl klassas väl som flytande socler, så det är ju inre så bra. Har du tur så stannar bara viktnedgången upp någon dag! :)
    En öl brukar innehålla ca 5g/100g så tar man en är det ju egentligen helt ok.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**