Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Var ute och sprang en mil här på em. Trots att jag inte ätit något på hela dagen, förutom kaffe med äggmjölk så har jag sån jäkla ork!! Jag känner mig som ett lokomotiv i spåret. Fort går det inte (6:15 min/km) men jag kan ju tugga på i all oändlighet känns det som! Underbara LCHF!!!

• Martina 76
    Humlemamma skrev 2012-08-11 13:42:20 följande:
    Halloj på er!
    Ska börja med lchf är de tänkt, har provat massa andra dieter tidigare år men nu efter mina 4 graviditeter på 5,5 år så är det dags att gå ner 20 kg o tänkte att detta nog skulle passa mig eftersom man får äta o jag älskar att äta o fett är ju gott :p

Ja men till min stora fråga, skulle möjligtvis nån snäll människa ha lust/tid/ork att hjälpa mig göra ett två veckorsschema med måltider, frukost lunch o middag o om man behöver andra måltider, o så ungefärliga klocktider man "bör" äta på.
    Samt då inköpslista till dessa måltider.

Jag har adhd o asperger så att planera o organisera är inte min starka sida så en hjälp för två veckor skulle hjälpa mig jättemycket :)

Eller om ni vet nån BRA sida som har allt detta som man man gå efter?

Har noll fantasi med så att komma på mat är så svårt med..

Nån som vill hjälpa mig?? :)
    Är du dåliga på att planera borde LCHF vara kanooooon! Strunta i vad klockan är utan ät när du är hungrig. Lättare kan det inte bli!
  • Martina 76
    Boost skrev 2012-08-11 15:01:46 följande:
    Blev fem dagar på Fakir.
    Rekommenderar alla att ta en sån vecka emellanåt, kroppen blir otroligt tajt och fin :)
    Ska köra 30 dagar hade jag tänkt - hela september. Håller på med mental förberedelse!

Det kommer att bli tufft, men jag hoppas på -5 kg under denna period. Ska träna på ordentligt också. Det är det som är så fantastiskt med LCHF - man tappar ju inte energi trots kaloriunderskott. Ska sikta på dryga 1000 kcal om dagen och noll kolhydrater. Det blir en månad med ägg och smör - huga!  
  • Martina 76
    Boost skrev 2012-08-11 15:01:46 följande:
    Blev fem dagar på Fakir.
    Rekommenderar alla att ta en sån vecka emellanåt, kroppen blir otroligt tajt och fin :)
    Det måste bli något av en LCHF-detox.
  • Martina 76
    Boost skrev 2012-08-11 16:27:06 följande:

Med din energi och inställning så kommer du klara 5 kg galant under den perioden Glad
    Det är de första 2-3 dagarna som man saknar grönsakerna, men även det är ju en vanesak. De smakar desto godare efteråt sen :)
    Men i övrigt har jag alltid samma energi som alltid under fakirperioden och det underbara är då hur jag känner dag för dag hur kroppen blir ännu fastare.
    Hade varit kul att se hur fettprocenten ändras, men inte haft tillgång till det.

Men ah, en underbar detox som fler borde pröva på ;)!
    Jag har både fettvåg och caliper. Ska mäta före och efter och se vad som händer. 
  • Martina 76
    standby skrev 2012-08-11 20:49:14 följande:
    Martina 76, du inspirerar! Tack!
    Sprungit milen idag för första gången i mitt liv. Utan att vara hel-död efter också.
    För ngr månader sedan hade jag ALDRIG sprungit längre än 3 km.
    Kände mig laddad efter min härliga lunch, en mozzarella och lite Cola Zero :D Snacka nöd-lunch men det fanns inte mkt till buds. Gott iaf och mätt blev jag.
    Härligt! Vissa är det skönt att orka och känna sig stark?!
  • Martina 76

Jag kanske är lite äcklig, men jag verkligen älskar fett!!! Jag äter ofta bregott direkt ur asken, alternativt brer ett tjockt lager smör på ost och äter. När jag steker mat så brukar jag ta smält smör ur stekpannan och äta med sked innan jag slänger i maten. Smör är så jäkla gott! Kokosolja äter jag också "rent" varje dag. Oftast på fastande mage till frukost för att få fart på förbränningen. Fett smörjer fint invärtes!!!

• Martina 76

Kan tipsa om en god drink som jag gjorde igår: Citronvodka, ramlösa citron och ett kläm på en citron. Skitgott blev det! Och inga kolisar!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**