• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    TantKerstin skrev 2011-02-23 08:35:01 följande:
    God morgon!

Capa: Äh det kommer gå så bra med proverna! Mammasushi låter ju helt underbart, synd att du inte bor här för jag har en superduper sushirestaurang i närheten

Skulle de inte öppna någon slags sportbar i Ullared där männen kunde vara medan kvinnorna springer omkring i affären?
    Åhh, var ligger den sushirestaurangen då?? Tungan ute
    Jag har också hört att dom skulle öpnna en sportsbar för männen, sen när det ska göras det minns jag inte haha.
    Myrangbg skrev 2011-02-23 08:44:31 följande:
    Jag är nog dum och naiv men vill att min sambo ska vara med och välja grejer till den lilla... Kommer väl ångra mig och önska han satt på en sportbar .

Capa; håller tummarna men är säker på att proverna är bra!
    Tack!! Jag hoppas du har rätt Glad
  • TantKerstin

Capa: Bjurslättstorg, det vattnas i munnen bara jag tänker på deras sushi. Alexander älskar också deras sushi och deras misosoppa. Sist fick han i sig 3 skålar med soppa

Myran: Underskatta inte männen! Min sambo hittade våran barnvagn och den var verkligen inte vad jag hade tänkt mig men helt underbar!
    Men då jag tog upp Ullared igår så såg han ut som om han skulle behöva en bar för att följa med

• Blondie82
    TantKerstin skrev 2011-02-23 09:10:55 följande:

Capa: Bjurslättstorg, det vattnas i munnen bara jag tänker på deras sushi. Alexander älskar också deras sushi och deras misosoppa. Sist fick han i sig 3 skålar med soppa

Myran: Underskatta inte männen! Min sambo hittade våran barnvagn och den var verkligen inte vad jag hade tänkt mig men helt underbar!
    Men då jag tog upp Ullared igår så såg han ut som om han skulle behöva en bar för att följa med

Ja verkar vara en av de lyckligt lottade på just den fronten, jag kan inte få min karl att stanna hemma när jag skall till Ullared. Han tycker det är kul Glad (vilket är lite lustigt för han gillar verkligen inte shopping annars). Min syrra och en av mina närmaste vänner frågade om vi skulle ta en tjejtripp och han tittade bara med sina ledsnaste hundögon och tyckte att fick inte han följa med Flört 

Capa: Håller också tummarna för dig idag!!
  • Greta

Kånken mini ska det stå. Det är en mini variant på den gamla hederliga Fjällräven ryggsäcken Kånken. Googla så känner du säkert igen den.

Ang. Ullared så går jag helst utan sambo. Jag har aldrig förstått vitsen att shoppa tillsammans i par, om det inte är till hemmet förstås. Han skulle ändå bara bli stressad och jag skulle bli galen av att han är stressad. Det är bättre att åka med tjejerna :) Vi har ganska lika smak och eftersom han inte är så intresserad av själva shopping så överlåter han det nöjet åt mig. Det blir minst bekymmer så :)

Ang. sushi så tycker jag den i Partille på Kyrktorget är bra. Man behöver inte hålla sig till mammasushi nu heller utan kan äta den vanliga. Det är ju nya riktlinjer. Man kan bara fråga så att fisken har varit fryst och är framtagen på morgonen samma dag. Och att det ser fräsch ut såklart. Då är det lugnt! Det är lugna puckar på den i Partille :) Så käka på! :)

• ciccile

Haha jag har länge vetat vilken barnvagn jag ville ha och när vi var på storken och drömmde oss bort så tog han fram en annan men han fick snabbt veta att han hade fel och att jag borde få välja . Han blev dock nöjd när jag sa att han själv kunde få bestämma över vilken babybjörn det ska bli, han har pratat babybjörn sen jag blev gravid . Vad har ni för barnvagn?
  • Greta

På tal om barnvagnar. Har ni någon erfarenhet av Kronan duovagn? Jag har läst så mycket bra om dom men har inte provat den än.

• Capa

Ååååh dit får vi ta en mammaträff tycker jag!! Muuums!!
    Greta skrev 2011-02-23 09:45:13 följande:
    Kånken mini ska det stå. Det är en mini variant på den gamla hederliga Fjällräven ryggsäcken Kånken. Googla så känner du säkert igen den.

Ang. Ullared så går jag helst utan sambo. Jag har aldrig förstått vitsen att shoppa tillsammans i par, om det inte är till hemmet förstås. Han skulle ändå bara bli stressad och jag skulle bli galen av att han är stressad. Det är bättre att åka med tjejerna :) Vi har ganska lika smak och eftersom han inte är så intresserad av själva shopping så överlåter han det nöjet åt mig. Det blir minst bekymmer så :)

Ang. sushi så tycker jag den i Partille på Kyrktorget är bra. Man behöver inte hålla sig till mammasushi nu heller utan kan äta den vanliga. Det är ju nya riktlinjer. Man kan bara fråga så att fisken har varit fryst och är framtagen på morgonen samma dag. Och att det ser fräsch ut såklart. Då är det lugnt! Det är lugna puckar på den i Partille :) Så käka på! :)
    Håller med dig ang shopping!! Jag blir sjukt stressad bara av att handla mat med sambon haha Hur skulle det då gå på ullared hua....
    Ååååh, jag skulle handla mammasushi där nu men dom hade inte öppnat än *snyft* Har också läst att man kan äta om den varit fryst men hur ska man veta att deras sushi är okej?? Näää fy vad jag nojar eller?? haha
    Ska vi ta oss en gravidträff där snart eller?? Blir så himla sugen på sushi att jag snart trillar av stolen haha
    Ang Kronan vagn så har jag aldrig hört något dåligt om dom faktiskt Obestämd
  • TantKerstin

Gravidträff på sushirestaurang låter super!

Myrangbg skrev 2011-02-23 10:05:12 följande:
    Haha jag har länge vetat vilken barnvagn jag ville ha och när vi var på storken och drömmde oss bort så tog han fram en annan men han fick snabbt veta att han hade fel och att jag borde få välja . Han blev dock nöjd när jag sa att han själv kunde få bestämma över vilken babybjörn det ska bli, han har pratat babybjörn sen jag blev gravid . Vad har ni för barnvagn?
    Vi har nån som heter Iqee/uu..nåt sånt..ska iaf uttalas "IQ" vad jag hört. Det är en sån där dyr Bon Jovi vagn, men eftersom våran inte är en Bon Jovi så var den inte dyr Den har vart jättebra. Sen efter så köpte vi en Careena sulky som har hållt superbra i 1½ år hittills, speciellt med tanke på vad den stackars vagnen vart med om..

Lite ego..har blött lite smått de senaste dagarna och blev, såklart, nojjig över nytt missfall. Så idag var jag på UL och fick se en liten groda ha värsta karatejudofighten inne i magen (så det är bebisbuffar jag känt!) och de små blödningarna berodde på en blödning bakom moderkakan, som tydligen kan vara ganska vanligt. Så nu kan jag vara lugn igen även om det kommer mer, känner mig så lättad och glad 
  • ciccile

Å vad skönt för dig tantkerstin! Knöt sig i magen på mig bara av tanken på blödning eller missfall...

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011