• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R
    emelielj skrev 2011-02-21 12:55:15 följande:
    Fru R: visst går tiden långsamt! Vet att alla säger olika hur det känns när bebben rör sig men hur kändes det för dig? Är det "tydliga" känningar? :)
    Det kryper verkligen fram! Det jag känner kan bäst beskrivas som små puffar eller knackningar i magen. MEN, jag kan likaväl tänka mig att det är gaser... Drömmer

Greta: jag gick ingen profylax kurs utan jag lånade en bok om profylax och andning av en kompis. Har för mig att jag har sett sånt på biblioteket, och en dvd också. De där kurserna va jättedyra! Förvånad och de jag känner som gått dem har sagt att de lika väl hade klarat sig på boken och dvdn. Men själva tanken var bra!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Greta
    Fru R skrev 2011-02-21 15:11:38 följande:
    Det kryper verkligen fram! Det jag känner kan bäst beskrivas som små puffar eller knackningar i magen. MEN, jag kan likaväl tänka mig att det är gaser... Drömmer

Greta: jag gick ingen profylax kurs utan jag lånade en bok om profylax och andning av en kompis. Har för mig att jag har sett sånt på biblioteket, och en dvd också. De där kurserna va jättedyra! Förvånad och de jag känner som gått dem har sagt att de lika väl hade klarat sig på boken och dvdn. Men själva tanken var bra!
    Så om jag går yogan och lånar en bok+dvd borde jag klara mig bra då!?
    SessanC skrev 2011-02-21 13:58:40 följande:
    Hej!
    Jag var med på ett litet hörn i förra tråden, men hoppar in här nu också!
    Tycker nog att både yoga och fika låter roligt! Var det någon av er som hade erfarenhet av Yogastudion?
    Ska föresten på RUL 15:e mars, längtar SÅ!! Har varit på två ultraljud innan och det har varit lika fantastiskt båda gångerna... Undrar bara om jag kommer bli fram- eller tillbakaflyttad...? Återstår att se
    Jag har inte någon erfarenhet av Yogastudion sedan innan utan fastade för att man fick gå 8 ggr a 1,5 timme för 1200 kr. Vissa andra är dyrare och man får går färre gånger. Jag själv vill hellre gå fler gånger så att man kommer in i det. Men det är ju en smaksak.
    lawendel skrev 2011-02-21 13:33:59 följande:
    Ahh det går nog inte då.. Åker till USA den 30:e mars så kommer att missa de två första gångerna isf...
    Jag kommer missa en gång, men ska ta igen detta på tisdagskursen efter att denna är slut. Jag frågade och det gick bra. Du skulle ju kunna göra samma sak fast gå ytterligare en gång.
  • Fru R

Greta: jag tycker det. Tänker själv inte gå någon annan kurs utan se om jag kan gräva fram boken igen. Har flyttat två gånger sedan sist....

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82

Nu har jag också skickat iväg en anmälan till den 31 mars Skrattande så nu skall jag bara vänta på bekräftelsen. Gud så skoj Skrattande Hoppas ni alla som orkar och kan också hakar på denna kurs!!

Och för er andra så tycker jag vi tar och bokar in en fika snart så vi kan träffas och få lite ansikten till alla som skriver, plus att en anledning till att prata massa bebis-prat och tjej-prat samtidigt dom man äter smaskigheter kan aldirg bli fel Flört

Har också funderat på det där med profylax kurs. Trode det var något man fick iom barnmorskan men tydligen inte på stället jag går på. Där får man en försäldrautbildning tre långkvällar på östra som vi skall gå men det är mer information vad som händer vid en förlossning och olika smärtstillande mm. Verkar som proflaxen kostar ganska mycket om man går på annat ställe. Men då menar ni alltså att det funkar lika bra med en DVD och kolla hemma tillsammans med sin partner??

• Capa

Nu har jag ocksåanmält mig till yogakursen 31 mars hihi Så kul det ska bli att vi blir ett litet gäng från tråden Solig

Greta skrev 2011-02-21 15:06:52 följande:
    Ok tjejer! Nu är jag anmäld till kursen som startar den 31 mars istället. Så det är bara att boka på för er Glad

Jag frågade lite angående avslappnings- och andningsövningar inför förlossningen. Hon sa att man kan använda sig av dom som man får lära sig där. Vissa går även en profylax kurs, men har sagt efteråt att dom likaväl hade klarat sig bara på yogan. Det ingår inte någon partnergång, så går man bara på yoga så kommer man inte få gå igenom andningen tillsammans med sin partner.

Ni som har fött barn innan, vad är era erfarenheten av att man ska ha gått på kursen tillsammans med sin partner? Gick ni alla ens någon kurs, yoga eller profylax? Profylax passar nog inte mig, så vill kunna använda mig av yoga andningen.

Jag gick varken yoga eller profylax men det gick bra ändå. Min bm visade mig hur man skulle andas och det räckte. Men det är väl aldrig fel att vara extra förberedd Flört

Nån som gått på yoga innan?? Jag har nada erfarenhet men det verkar så himla kul, gravid eller ogravid Skrattande

• lawendel

Jo men känns dock lite tråkigt att missa de två första gångerna... Ska fundera på saken..hade gärna gått... Men en fika hänger jag alltid på :)

• ciccile
    Capa skrev 2011-02-21 18:15:59 följande:

Nu har jag ocksåanmält mig till yogakursen 31 mars hihi Så kul det ska bli att vi blir ett litet gäng från tråden Solig

Jag gick varken yoga eller profylax men det gick bra ändå. Min bm visade mig hur man skulle andas och det räckte. Men det är väl aldrig fel att vara extra förberedd Flört

Nån som gått på yoga innan?? Jag har nada erfarenhet men det verkar så himla kul, gravid eller ogravid Skrattande

Joga är underbart och man mår verkligen bra efter ett pass, känner dock tyvärr inte att jag kan gå nu eftersom jag jobbar mycket kväll och skulle nog ha svårt att gå så många gånger att det känns meningsfullt...
  • Fru R

Blondie: jag tyckte det räckte bra för mig med boken och DVDn, men jag kan inte svara för alla.

Lite ego: är helt skärrad just nu. I vårat hus har vi en ganska brannt trappa som vi ska klä med en matta när badrummet på öv är klar, men just nu är den väldigt hal. Och självklart så ramlade lill-tjejen ner idag. Hela vägen uppifrån och ner med huvudet först.... Vill ta mig en drink så jag slutar skaka.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • TantKerstin

Äh vem behöver profylax? Min BM tryckte lustgasmasken mot ansiktet och sa väldigt vänligt men bestämt "ANDAS!"  Och sen andades jag..kanske lite väl bra

Fru R: AJ! Nej..hon visar inga tecken på skador eller nåt sånt? Hoppas det gick bra och att du känner dig lugnare nu

Emelielj: Oj, könsul redan? Vart gör de det någonstans? Jag har hört att de inte gör det innan v 25 efterom det är så svårt att se.
    Och för er som vill göra så kan jag varmt rekommendera Mamma Mia! Det var helt underbart och bm där var så snäll och visade jättebra och förklarade allting man såg

Tror att en tvåa funkar bra att bo i, första tiden så sover de ju ändå (oftast) i samma rum och sedan så hittar ju alla sina egna rutiner. Så det är nog inga problem

Skulle kommentera mer på det som var skrivet innan, men jag minnst inte vad..äh det kommer nog senare

Yoga skulle vart superroligt, men det funkar inte vid den tiden med dagis o såna saker tyvärr, men fika däremot med smaskigheter fungerar alldeles utmärkt! När, var, hur?

• emelielj

På Emmas Ultraljudsklinik i Göteborg gör dom könsul efter 18 fulla veckor med 99% säkerhet. och ser dom inte vilket kön det är för bebisen ligger snett så får man en ny tid gratis :) Jaa jag hade också hört det men min vän tipsade mig då hon gjorde samma i vecka 19!
    Längtar så otroligt, 10 dagar kvar nu!

jag tror ni vi klarar oss utmärkt i en tvåa, ganska stor med, första året, det är bara nu i ettan som vi klättrar på väggarna! Hoppas verkligen vårat lägenhetsbyte går igenom!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011