• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    TantKerstin skrev 2011-02-22 14:20:36 följande:
    Men åh nu vill jag också till Ullared, får nog fjäska lite extra med sambon

Capa: Du får helt enkelt be dina läkare prata med deras läkare så de i sin tur kan prata med sina barnmorskor den dagen du kommer ner
    Haha, ja jag får väl försöka dra i mina trådar haha Jisses min sambo hade jag aldrig fått med till ullared, hade nog inte velat ha med honom heller då han säkerligen bara gått och tjurat hela tiden haha
    Vi får samla ett mammagäng och åka ner istället Flört
  • Capa
    emelielj skrev 2011-02-22 14:35:57 följande:
    Jag ska till Ullared på torsdag! Ska bli himla kul :)
    Åååh va sköj!! Shoppa nu loss för oss andra med Flört Blir det bara babysaker??
  • emelielj

Det blir mest babysaker, läste att dom har väldigt mycket saker därborta! Men även saker till mig och hemmet. Allt som pengarna räcker till :) hoppas morgondagen går fort!

• Capa
    emelielj skrev 2011-02-22 14:48:09 följande:
    Det blir mest babysaker, läste att dom har väldigt mycket saker därborta! Men även saker till mig och hemmet. Allt som pengarna räcker till :) hoppas morgondagen går fort!
    Ja dom har hur mycket som helst haha Jag fyllde hela vagnen när jag väntade Leonora (dottern), minns att jag köpte allt från kläder skötsaker till sängmobil sängkläder osv för cirka 2000 kr. Fynd ju haha
    Nu har dom dessutom mer grejer, så kuuul att gå där!!
    Håll nu ögonen öppna med efter kändis Morgan Flört haha
  • emelielj
    Capa skrev 2011-02-22 14:55:32 följande:
    Ja dom har hur mycket som helst haha Jag fyllde hela vagnen när jag väntade Leonora (dottern), minns att jag köpte allt från kläder skötsaker till sängmobil sängkläder osv för cirka 2000 kr. Fynd ju haha
    Nu har dom dessutom mer grejer, så kuuul att gå där!!
    Håll nu ögonen öppna med efter kändis Morgan Flört haha
    Va roligt att höra! Att det finns jättemycket! jag kommer nog få handla i två omgångar :D ska nämligen gå inne i affären ensam, sambon och hans bror ska göra grejer på egen hand, då de aldrig skulle orkat gå omkring med mig där inne Glad Men det är bara bra tycker jag, då kan jag gå omkring och leta grejer där jag vill!

Jag ska köpa en spjälsäng från en bekant om ett tag så får fråga om mått och sånt innan jag åker. Såg att dom tillomed har babygym där! Ååh det ska bli så roligt att åka dit! Det bästa är att jag och sambon öppnade ett bebiskonto med lite pengar så jag behöver inte tänka på att mina pengar kommer ta slut, allt som har med bebis att göra betalar jag med bebiskontot :)
  • Fru R

emelielj: det finns verkligen allt man kan tänka sig till en bebis. Kläder, strumpor, pyjamas, nappar, stolar, gym, bökcer, alla möjliga leksaker, jag kan fortsätta ett bra tag till. Jag tyckte att det viktiga var att kolla på kartan över stället (finns på nätet) och mer eller mindre bestämma vad man ska hoppa över! Sist var jag där inne i nästan 5,5 timmar och var på väg att dö! Ändå sket jag i teknikdelen och vuxenkläder blan annat.
    Har hört att de tom har barnmatsburkar nu för tiden!

Kan tipsa om att jag vet att det finns en blogg där de tar upp nyheter och lite kul som finns inne just nu. Drömmer

Själv var jag på stan idag efter jobbet och köpte en Kånken Mini till dottern och åt på ett kafe med en kompis och jag är helt färdig nu. Skönt att man kan komma hem och sätta sig i soffan med datorn i knät!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Greta
    Fru R skrev 2011-02-22 20:02:14 följande:
    emelielj: det finns verkligen allt man kan tänka sig till en bebis. Kläder, strumpor, pyjamas, nappar, stolar, gym, bökcer, alla möjliga leksaker, jag kan fortsätta ett bra tag till. Jag tyckte att det viktiga var att kolla på kartan över stället (finns på nätet) och mer eller mindre bestämma vad man ska hoppa över! Sist var jag där inne i nästan 5,5 timmar och var på väg att dö! Ändå sket jag i teknikdelen och vuxenkläder blan annat.
    Har hört att de tom har barnmatsburkar nu för tiden!

Kan tipsa om att jag vet att det finns en blogg där de tar upp nyheter och lite kul som finns inne just nu. Drömmer

Själv var jag på stan idag efter jobbet och köpte en Kånken Mini till dottern och åt på ett kafe med en kompis och jag är helt färdig nu. Skönt att man kan komma hem och sätta sig i soffan med datorn i knät!
    Åh Kången Mini, dom är underbara! Jag har spanat på dom länge Glad Kanske kan det bli en julklapp till den lilla. Inte för att en sån liten egentligen behöver det, utan för att dom är så fina. Vad ska h*n annars ha nappar och nallar i när h*n åker till mormor Glad Vilken färg köpte du?
  • Capa
    Greta skrev 2011-02-22 21:54:51 följande:
    Åh Kången Mini, dom är underbara! Jag har spanat på dom länge Glad Kanske kan det bli en julklapp till den lilla. Inte för att en sån liten egentligen behöver det, utan för att dom är så fina. Vad ska h*n annars ha nappar och nallar i när h*n åker till mormor Glad Vilken färg köpte du?
    Vad är en kången mini för nåt?? Obestämd
    emelielj skrev 2011-02-22 16:34:48 följande:
    Va roligt att höra! Att det finns jättemycket! jag kommer nog få handla i två omgångar :D ska nämligen gå inne i affären ensam, sambon och hans bror ska göra grejer på egen hand, då de aldrig skulle orkat gå omkring med mig där inne Glad Men det är bara bra tycker jag, då kan jag gå omkring och leta grejer där jag vill!

Jag ska köpa en spjälsäng från en bekant om ett tag så får fråga om mått och sånt innan jag åker. Såg att dom tillomed har babygym där! Ååh det ska bli så roligt att åka dit! Det bästa är att jag och sambon öppnade ett bebiskonto med lite pengar så jag behöver inte tänka på att mina pengar kommer ta slut, allt som har med bebis att göra betalar jag med bebiskontot :)
    Åja, dom har allt som Fru R skrev. Tom barnvagnar och vaggor nu =) haha
    Så smart med ett babykonto, kanske skulle skaffa det vi med så man inte bränner för mycket pengar på ullared.... dessutom kan man ju redan nu börja spara åt den lille.... hmmm Där gav du mig en idé Tungan ute

Idag ska jag till bm för att ta nya sköldkörtelprover, jisses börjar faktiskt bli nervös.... tänk om jag har nåt allvarligt fel på sköldkörteln *gulp* Ska passa på att köpa med mig nåt supergott till lunch bara för det.....
    Kanske får bli mammasushi.... Nån som provat det i Partille??
  • TantKerstin

God morgon!

Capa: Äh det kommer gå så bra med proverna! Mammasushi låter ju helt underbart, synd att du inte bor här för jag har en superduper sushirestaurang i närheten

Skulle de inte öppna någon slags sportbar i Ullared där männen kunde vara medan kvinnorna springer omkring i affären?

• ciccile

Jag är nog dum och naiv men vill att min sambo ska vara med och välja grejer till den lilla... Kommer väl ångra mig och önska han satt på en sportbar .

Capa; håller tummarna men är säker på att proverna är bra!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011