• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Greta

Kursstart är 12 april och det är tisdagar 17-18.30 som gäller. Capa, tiden som står på hemsidan stämmer inte. Jag fick bekräftelsen idag med den nya tiden.

• Fru R

emelielj: Välkommen! Jag har för mig att jag kännde runt v 17 med dottern. Vet en del som kännt tidigare också. Roligt!! Vill också, men jag har nog ett par veckor kvar, är i slutet av v 13 bara... Det kryyyyper ju fram.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82

Det går inte att byta för dig Greta till den kursen söm böjrar två veckor tidigare, den 31 mars??  Är på torsdagar istället ifall du Capa kan då??

• Capa
    Blondie82 skrev 2011-02-21 10:35:06 följande:
    Det går inte att byta för dig Greta till den kursen söm böjrar två veckor tidigare, den 31 mars??  Är på torsdagar istället ifall du Capa kan då??

Ja torsdagar hade nog passat mig bättre!! Solig Då har sambon inget inbokat iaf och kan hämta lilltjejen på dagis. Kan du byta Greta tror du??

• Blondie82

Härligt Solig skulle passa mig också bättre för då behöver jag inte missa några gåner när jag åker hem till Gotland!! Känns lite tråkigt att missa sista gången.

• Blondie82

Yes jag är fri från den andra yoga så nu är det bara att vi bästämmer vilken dag och datum vi skall köra på SkrattandeSkrattandeSkrattande

• Capa
    Únderbart, väntar på svar från Greta med då sen anmäler jag mig!! Hade varit så himla mycket roligare om vi alla kunde gå i samma grupp, gärna någon mer från tråden Flört Skrattande
  • Isola80

Hej!

Skriver inte här så ofta men går in och läser ibland.

Vi har en trea i stan. Men vårt tredje rum är ju redan upptaget av dottern... Jag tyckte inte det fanns något behov för ett eget rum för henne förrän hon var ca 1 år. Fram tills dess sov hon hos oss och hade en lekhörna i vardagsrummet. Nu med nästa barn så får de dela rum om vi inte har hunnit flytta. Vi har pratat så länge om att flytta men har varit lite krångel med mannens jobb, ev måste vi byta stad. Då vill man inte flytta inom gbg, byta dagis mm om man ändå måste flytta längre inom ett år.

Själv är jag i vecka 16 idag. Känner små sparkar ibland och tycke mig ana en sammandragning i morse, men det är nog för tidigt.

Ser ni pratar om yoga-kurs. Det är nog bra. Om man tror på andning och profylax vid förlossning rekomenderar jag Annas profylax. Snordyr men jättebra. Vi gick på ett ställe på linnégatan.

• Greta
    Blondie82 skrev 2011-02-21 10:35:06 följande:
    Jag valde bort den först för att jag kommer missa en torsdag då jag ska till Sthlm. Men kan man ta igen det på t ex en av tisdagsgångerna så ska det funka. Det vore ju som sagt kul om vi gick alla tre Glad Jag ska höra med dom.

Sedan hade jag tänkt fråga om man får avslappnings- och andningsövningar man kan använda på förlossningen. Jag är nämligen inte intresserad av någon profylax eftersom jag känner redan nu att det inte är något för mig.

Så om dom säger att jag kan ta igen den gången så kan jag byta Glad
  • Blondie82

Greta; kolla med dem och hör av dig sen så kan vi boka!! Hade varit jättekul att gå alla tre, plus alla andra härliga tjejer här som känner att de vill haka på : D

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011