• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Fru R skrev 2011-02-22 08:48:22 följande:
    Det gick bra med henne, som ni säger barn är mer tåliga än vad vi är, men visst hade både jag och mannen hjärtat i halsgropen ett bra tag efteråt! Vi hade inte klarat det fallet hon gjorde lika bra. Huga!

Myrangbg: hört både och, det är nog svårt att säga om de berättar eller inte. Verkar vara väldigt individuellt mellan bm.

Capa: haha, säg till när du ska dit för RUL med dina nybakade kakor så får jag se till att jobba på Östra den dagen och sitta och titta på!!   Kanske skratta lite också!   Tungan uteHerregud va förvånade de skulle bli!! *garvar*
    Ang Ullared så har jag och syster yster min bokat att åka ner i början på mars. Ska bli jättekul. Kan se det framför mig, hon i vecka 33 och jag vankande som en anka med bältet på mig! Herregud om någon stoppar en kamera upp i ansiktet på mig, jag dödar!!
    Ta det försiktigt idag, inte överanstränga kroppen.
    Jobbar du också på Östra?? Glad
    Haha, 23/3 ska jag göra RUL men jag lär äta upp alla kakor innan jag ens kommit fram, jag är ett riktigt kakmonster nuförtiden ju Drömmer
    Ang ullared så tror jag att dom har slutat att filma där nu. Hoppas det iaf.... sist jag var där fick man ducka hela tiden från kameran, kunde inte shoppa ifred ju då jag absolut INTE vill vara med på tv haha

Ni som anmält er till yogan. Har ni fått bekräftelse än?? Jag har fortfarande inte fått nån, börjar bli orolig att jag kanske skrev fel mailadress eller nåt...... hmm.....
  • ciccile
    Capa skrev 2011-02-22 09:57:59 följande:
    Jobbar du också på Östra?? Glad
    Haha, 23/3 ska jag göra RUL men jag lär äta upp alla kakor innan jag ens kommit fram, jag är ett riktigt kakmonster nuförtiden ju Drömmer
    Ang ullared så tror jag att dom har slutat att filma där nu. Hoppas det iaf.... sist jag var där fick man ducka hela tiden från kameran, kunde inte shoppa ifred ju då jag absolut INTE vill vara med på tv haha

Ni som anmält er till yogan. Har ni fått bekräftelse än?? Jag har fortfarande inte fått nån, börjar bli orolig att jag kanske skrev fel mailadress eller nåt...... hmm.....
    Många som jobbar på östra, jag gör med det,

Fick min sambo igår att lova att han skulle följa med till Ullared, han lär ångra sig men fri från det kommer han inte bli Flört
  • TantKerstin

Myrangbg: Enligt lagen, vad jag kan minnas, så får bm inte lov att avslöja kön på RUL, men vissa är lite gladare och berättar, eller så syns det väldigt tydligt..

Capa: Lycka till Vad är det du jobbar med?

Fru R skrev 2011-02-22 08:48:22 följande:
    Det gick bra med henne, som ni säger barn är mer tåliga än vad vi är, men visst hade både jag och mannen hjärtat i halsgropen ett bra tag efteråt! Vi hade inte klarat det fallet hon gjorde lika bra. Huga!

Myrangbg: hört både och, det är nog svårt att säga om de berättar eller inte. Verkar vara väldigt individuellt mellan bm.

Capa: haha, säg till när du ska dit för RUL med dina nybakade kakor så får jag se till att jobba på Östra den dagen och sitta och titta på!!   Kanske skratta lite också!   Tungan uteHerregud va förvånade de skulle bli!! *garvar*
    Ang Ullared så har jag och syster yster min bokat att åka ner i början på mars. Ska bli jättekul. Kan se det framför mig, hon i vecka 33 och jag vankande som en anka med bältet på mig! Herregud om någon stoppar en kamera upp i ansiktet på mig, jag dödar!!
    Ta det försiktigt idag, inte överanstränga kroppen.
  • Fru R

Capa: nej, jag sitter på Sahlgrenska, men jag har min chef på Östra.
    Hahaha, kan tänka mig att du duckade!!

Myran: hahah, stackaren vet inte vad han har gett sig in på!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Greta

Hehe jag har också bokat in Ullared i mitten av mars. Kommer shoppa då fastän att jag inte vet könet. Jag är inte så förtjust i dom här könsspecifika grejerna ändå. Det är roligt att handla o fixa lite, det känns mer verkligt då Glad

Jisses, är ni vårdpersonal hela högen här :)

• Blondie82

Jag har också ett Ullaredsbesök inplanerat i mars Solig så det blir till att shoppa könsneutralt men det skall nog gå lika bra det!

Vet ni hur stress påverkar bebisen, eller om den gör det? Jag trivs verkligen inte på mitt jobb utan har ångest varje morgon när jag vaknar. Detta gör att jag lätt får svårt att äta och sova kan jag knappt komma till ro att göra hur ofantligt trött jag än är. Hoppas inte detta är något farligt för bebisen på något sätt Obestämd?

• Fru R

Greta: nej, jag är det där odrägliga släktet ekonom!! {#emotions_dlg.djavulsk}

Blondie: jag tror inte det är bra att stressa för mycket, men jag tror å andra sidan inte det påverkar barnet speciellt mycket. Se till under vilka omständigheter vi människor har blivit gravida och fött barn i tex krig och annat elände.
    Du får tänka på att du kommer att vara mammaledig inom en snar framtid och sedan kan du söka dig någon annanstans!

Herregud, hela gänget ska till Ullared!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    TantKerstin skrev 2011-02-22 10:07:56 följande:
    Myrangbg: Enligt lagen, vad jag kan minnas, så får bm inte lov att avslöja kön på RUL, men vissa är lite gladare och berättar, eller så syns det väldigt tydligt..

Capa: Lycka till Vad är det du jobbar med?
    Varför skulle det vara lag på att dom inte får säga könet?? Jag har hört tvärtom, att dom INTE får neka en haha. Vem vet..... Drömmer Men på östra står det att dom inte prioriterar könet och dom hinner inte se efter, därför säger dom ingenting. Bara dom själva vet Muhaha
    Jag jobbar som läkarsekreterare. Sitter på röva hela dagarna och surfar runt som ett riktigt gravidfån haha
    Myrangbg skrev 2011-02-22 10:04:08 följande:
    Många som jobbar på östra, jag gör med det,

Fick min sambo igår att lova att han skulle följa med till Ullared, han lär ångra sig men fri från det kommer han inte bli Flört

Hahaha, va kul!! Tänk om vi sprungit på varandra men inte vet om det ännu.... hmm..... Tids nog lär vi isåfall lista ut vem vi är när vi krockar med våra stora magar, om vi inte träffats innan förstås Flört

Fru R skrev 2011-02-22 12:44:36 följande:
    Greta: nej, jag är det där odrägliga släktet ekonom!! {#emotions_dlg.djavulsk}

Blondie: jag tror inte det är bra att stressa för mycket, men jag tror å andra sidan inte det påverkar barnet speciellt mycket. Se till under vilka omständigheter vi människor har blivit gravida och fött barn i tex krig och annat elände.
    Du får tänka på att du kommer att vara mammaledig inom en snar framtid och sedan kan du söka dig någon annanstans!

Herregud, hela gänget ska till Ullared!

Hahaha, jajjemänsan här är ännu en som ska till ullared i mars hahaha Vi lär väl hamna där samma dag med och slåss om babygrejorna, vilka roliga fikor det blir framöver isåfall Flört haha

• TantKerstin

Men åh nu vill jag också till Ullared, får nog fjäska lite extra med sambon

Capa: Du får helt enkelt be dina läkare prata med deras läkare så de i sin tur kan prata med sina barnmorskor den dagen du kommer ner

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011