• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • TantKerstin

emelielj: Oh det var som attans.. Jag tyckte det var jätteroligt att få reda på vad det var för kön, först var jag helt emot men sen kunde jag inte hålla mig haha. Åh vad spännanade!!

• emelielj

Ja! Först tänkte jag likadant som dig, men de senaste veckorna har jag varit så himla nyfiken så jag bokade detta könsul!
    Sambon ville absolut inte veta först men nu har han tagit ledigt för att följa med :)

Kul med lite fler "händelser" i graviditeten, nu känns det bara som en evig väntan på allt!
    Väntar ju på första sparkarna eller känningarna intensivt med, osäker på vad det är jag känner nu men vill ju veta säkert! :D

• ciccile

Finns det någon som gjort RUL på östra och som har fått reda på könet? Jag vill absolut veta...

• emelielj

Jag ska göra rul på östra den 10 men är också osäker. Man får ju inte alltid veta och vissa säger inte så jag var kluven. Men Jag har bokat ett könsul innan i vilket fall :) så får jag se lillen två gånger samma månad, roligt! Men det kan ju hända att du får veta ändå! :)

• Blondie82

Åh allt prat om att ta reda på könet får mig bara att bli mer och mer nyfiken. Jag var emot det från början men har verkligen ändrat åsikt nu. Men sambon vill inte veta förrän på förlossningsdagen så jag kommer respektera hans önskan men tro mig jag kommer kolla lite extra under RUL för att se om jag får syn på något Drömmer

Myrangbg skrev 2011-02-21 22:05:30 följande:
    Finns det någon som gjort RUL på östra och som har fått reda på könet? Jag vill absolut veta...
    Har hört från flera kompisar som gjort RUL på östra att det verkar hänga på vilken barnmorska man får. Vissa berättar om man frågar medan andra inte alls gör det. Du får göra ett försäk och hoppas att du får en av dem som är lite arbetsvilliga Flört
  • ciccile
    Blondie82 skrev 2011-02-21 22:27:37 följande:
    Åh allt prat om att ta reda på könet får mig bara att bli mer och mer nyfiken. Jag var emot det från början men har verkligen ändrat åsikt nu. Men sambon vill inte veta förrän på förlossningsdagen så jag kommer respektera hans önskan men tro mig jag kommer kolla lite extra under RUL för att se om jag får syn på något DrömmerHar hört från flera kompisar som gjort RUL på östra att det verkar hänga på vilken barnmorska man får. Vissa berättar om man frågar medan andra inte alls gör det. Du får göra ett försäk och hoppas att du får en av dem som är lite arbetsvilliga Flört
    Man anske ska ta med sig något gott till deras fika, brukar vårdpersonal uppskatta Flört
  • Capa
    Fru R skrev 2011-02-21 20:16:30 följande:
    Blondie: jag tyckte det räckte bra för mig med boken och DVDn, men jag kan inte svara för alla.

Lite ego: är helt skärrad just nu. I vårat hus har vi en ganska brannt trappa som vi ska klä med en matta när badrummet på öv är klar, men just nu är den väldigt hal. Och självklart så ramlade lill-tjejen ner idag. Hela vägen uppifrån och ner med huvudet först.... Vill ta mig en drink så jag slutar skaka.
    Åh fy vad äckligt!! Hur gick det med henne?? Som tur är är barn mycket tåligare än vad man tror men fy vad läskigt!!
    emelielj skrev 2011-02-21 21:02:57 följande:
    På Emmas Ultraljudsklinik i Göteborg gör dom könsul efter 18 fulla veckor med 99% säkerhet. och ser dom inte vilket kön det är för bebisen ligger snett så får man en ny tid gratis :) Jaa jag hade också hört det men min vän tipsade mig då hon gjorde samma i vecka 19!
    Längtar så otroligt, 10 dagar kvar nu!

jag tror ni vi klarar oss utmärkt i en tvåa, ganska stor med, första året, det är bara nu i ettan som vi klättrar på väggarna! Hoppas verkligen vårat lägenhetsbyte går igenom!
    Vi har också tänkt ta reda på könet där men väntar tills efter RUL OM man nu skulle få reda på vad det är där. Min syster fick det nämligen så har man tur och får just den barnmorskan så kanske haha
    Men med min vanliga otur lär jag väl få världens surtant haha
    Myrangbg skrev 2011-02-21 22:32:18 följande:
    Man anske ska ta med sig något gott till deras fika, brukar vårdpersonal uppskatta Flört
    Hahaha Vilken bra idé!! Duka upp till värsta fikapausen med kaffe och nybakta bullar hihi
    De gångerna jag låg inlagd på Östra lärde jag känna en hel del helt otroligt söta bm, har man tur får man nån av dom som gör ultraljudet då, tänkte försöka fjäska till mig ett med tanke på hur dåligt jag mig. Spärrar upp ögonen och kör den stackars lilla mig puppyeyes Drömmer hahaha

Idag ska jag börja jobba heltid, därför jag är uppe såhär tidigt vilket var över en månad sen ju, yikes. Är så nervös att jag ska börja kräkas igen, haft svårt att sova inatt med Rynkar på näsan Känns skönt iaf att man är omringad av förstående läkare på jobbet som konstant frågar hur man mår. Känns liiiite bättre iaf Glad
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-02-22 06:05:36 följande:
    Hahaha Vilken bra idé!! Duka upp till värsta fikapausen med kaffe och nybakta bullar hihi
    De gångerna jag låg inlagd på Östra lärde jag känna en hel del helt otroligt söta bm, har man tur får man nån av dom som gör ultraljudet då, tänkte försöka fjäska till mig ett med tanke på hur dåligt jag mig. Spärrar upp ögonen och kör den stackars lilla mig puppyeyes Drömmer hahaha

Idag ska jag börja jobba heltid, därför jag är uppe såhär tidigt vilket var över en månad sen ju, yikes. Är så nervös att jag ska börja kräkas igen, haft svårt att sova inatt med Rynkar på näsan Känns skönt iaf att man är omringad av förstående läkare på jobbet som konstant frågar hur man mår. Känns liiiite bättre iaf Glad
    Haha jag skulle vilja följa med och se er smöra tanterna med väldens fikabuff'e Tungan ute Håller tummarna för att ni kommer få veta könet. Men som sagt det är ju tur att man kan boka in en tid just för att få reda på det annars. På Gotland är det nästan omöjling, där får de inte lov att säga något alls och skall man ta reda på kön måste man boka in en tid i stockholm och åka dit. Hur dumt som helst.

Hoppas att det går bra för dig på jobbet idag! Kan vara lite tufft att börja jobba heltid igen om du inte känner dig helt bra men som du säger tur att du har massa läkare runtomkring dig! Lycka till idag!!

Och alla ni andra ha en bra dag också :D
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-02-22 07:33:31 följande:
    Haha jag skulle vilja följa med och se er smöra tanterna med väldens fikabuff'e Tungan ute Håller tummarna för att ni kommer få veta könet. Men som sagt det är ju tur att man kan boka in en tid just för att få reda på det annars. På Gotland är det nästan omöjling, där får de inte lov att säga något alls och skall man ta reda på kön måste man boka in en tid i stockholm och åka dit. Hur dumt som helst.

Hoppas att det går bra för dig på jobbet idag! Kan vara lite tufft att börja jobba heltid igen om du inte känner dig helt bra men som du säger tur att du har massa läkare runtomkring dig! Lycka till idag!!

Och alla ni andra ha en bra dag också :D
    Haha ja det där med att fjäska med fika kanske inte var en så bra idé iaf, det hade väl slutat med att jag ätit upp allt i väntrummet ändå haha Jag försöker övertala sambon att om vi inte får reda på könet på RUL så är det inte meningen att vi ska veta men han tjatar hål i huvet på mig att vi ska ta reda på vad det är haha Jag ger upp antar jag..... däremot hade det varit kul att veta vad det är och sen tokshoppa bla en tripp ner till ullared haha Tungan ute 
    Änslänge går det bra på jobb, bara till att promenera över gatan annars och bli inlagd på KK haha

Ha en bra dag du med!! Ja ni andra med för den delen!! Nu ska jag rusa ner till cafeterian och köpa massa gott att duka upp på skrivbordet, magen kurrar :P haha
  • Fru R

Det gick bra med henne, som ni säger barn är mer tåliga än vad vi är, men visst hade både jag och mannen hjärtat i halsgropen ett bra tag efteråt! Vi hade inte klarat det fallet hon gjorde lika bra. Huga!

Myrangbg: hört både och, det är nog svårt att säga om de berättar eller inte. Verkar vara väldigt individuellt mellan bm.

Capa: haha, säg till när du ska dit för RUL med dina nybakade kakor så får jag se till att jobba på Östra den dagen och sitta och titta på!!   Kanske skratta lite också!   Tungan uteHerregud va förvånade de skulle bli!! *garvar*
    Ang Ullared så har jag och syster yster min bokat att åka ner i början på mars. Ska bli jättekul. Kan se det framför mig, hon i vecka 33 och jag vankande som en anka med bältet på mig! Herregud om någon stoppar en kamera upp i ansiktet på mig, jag dödar!!
    Ta det försiktigt idag, inte överanstränga kroppen.

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011