• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    TantKerstin skrev 2011-02-23 11:54:16 följande:
    Gravidträff på sushirestaurang låter super!Vi har nån som heter Iqee/uu..nåt sånt..ska iaf uttalas "IQ" vad jag hört. Det är en sån där dyr Bon Jovi vagn, men eftersom våran inte är en Bon Jovi så var den inte dyr Den har vart jättebra. Sen efter så köpte vi en Careena sulky som har hållt superbra i 1½ år hittills, speciellt med tanke på vad den stackars vagnen vart med om..

Lite ego..har blött lite smått de senaste dagarna och blev, såklart, nojjig över nytt missfall. Så idag var jag på UL och fick se en liten groda ha värsta karatejudofighten inne i magen (så det är bebisbuffar jag känt!) och de små blödningarna berodde på en blödning bakom moderkakan, som tydligen kan vara ganska vanligt. Så nu kan jag vara lugn igen även om det kommer mer, känner mig så lättad och glad 
    Gud vad skönt att den mår bra där inne {#emotions_dlg.flower} och härligt att du vet att det är buffar som du känt! Ibland kan jag känna lite typ fladder någon cm snett nedanför naveln men man vet ju inte om det är bebisen eller om det är vanligt bubbel som man känner. Skönt att du vet för då kan du njuta av att den rör sig och mår bra varje gång du känner en sån buff Solig
  • Capa
    TantKerstin skrev 2011-02-23 11:54:16 följande:
    Gravidträff på sushirestaurang låter super!Vi har nån som heter Iqee/uu..nåt sånt..ska iaf uttalas "IQ" vad jag hört. Det är en sån där dyr Bon Jovi vagn, men eftersom våran inte är en Bon Jovi så var den inte dyr Den har vart jättebra. Sen efter så köpte vi en Careena sulky som har hållt superbra i 1½ år hittills, speciellt med tanke på vad den stackars vagnen vart med om..

Lite ego..har blött lite smått de senaste dagarna och blev, såklart, nojjig över nytt missfall. Så idag var jag på UL och fick se en liten groda ha värsta karatejudofighten inne i magen (så det är bebisbuffar jag känt!) och de små blödningarna berodde på en blödning bakom moderkakan, som tydligen kan vara ganska vanligt. Så nu kan jag vara lugn igen även om det kommer mer, känner mig så lättad och glad 
    Åh så skönt att allt var okej!! Fick du med dig bilder?? Glad
    Blondie82 skrev 2011-02-23 12:11:36 följande:
    Gud vad skönt att den mår bra där inne {#emotions_dlg.flower} och härligt att du vet att det är buffar som du känt! Ibland kan jag känna lite typ fladder någon cm snett nedanför naveln men man vet ju inte om det är bebisen eller om det är vanligt bubbel som man känner. Skönt att du vet för då kan du njuta av att den rör sig och mår bra varje gång du känner en sån buff Solig
    Det låter som bebisen iaf hihi Skrattande
  • Fru R

Greta: Det blev den rosa. Mannen fick bestämma och han är väldigt inne på rosa just nu. Eftersom jag köper de flesta av hennes kläder och avskyr allt som är könsbestämmt, så kan hon väl få något mer tjejigt då. Jag vill ha tuffa saker!

Capa: Kånken mini är en fjällräven ryggsäck i mini storlek. Jättesöt!
    Lycka till med proverna, går säkert bra och även om du får äta lite Levaxin under graviditeten så är det bättre för då har man koll på det!

TantKerstin: fy fan säger jag bara för blödningar!! Borde förbjudas enligt lag! Men skönt att allt var ok!

Nej men tjejer, ska vi käka sushi på erat favvoställe då? Vad tror ni om nästa vecka? Jag kan alla dagar utom fredag.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Fru R skrev 2011-02-23 13:49:51 följande:
    Greta: Det blev den rosa. Mannen fick bestämma och han är väldigt inne på rosa just nu. Eftersom jag köper de flesta av hennes kläder och avskyr allt som är könsbestämmt, så kan hon väl få något mer tjejigt då. Jag vill ha tuffa saker!

Capa: Kånken mini är en fjällräven ryggsäck i mini storlek. Jättesöt!
    Lycka till med proverna, går säkert bra och även om du får äta lite Levaxin under graviditeten så är det bättre för då har man koll på det!

TantKerstin: fy fan säger jag bara för blödningar!! Borde förbjudas enligt lag! Men skönt att allt var ok!

Nej men tjejer, ska vi käka sushi på erat favvoställe då? Vad tror ni om nästa vecka? Jag kan alla dagar utom fredag.
    Mmmm sushi..... Tungan ute Jag vågar inte lova till 100% då jag aldrig vet hur jag mår i förväg men sålänge jag inte mår dåligt är jag på Skrattande Träffas gärna nånstans där det är lätt för en förvirrad skåning att hitta bara haha Är inte så duktig på platser i göteborg  Skäms
  • Blondie82

Har alltid varit lite rädd för sushi så jag har aldrig vågat testa men någon gång skall ju vara den första så jag är på Skrattande

Capa skrev 2011-02-23 17:10:05 följande:
    Mmmm sushi..... Tungan ute Jag vågar inte lova till 100% då jag aldrig vet hur jag mår i förväg men sålänge jag inte mår dåligt är jag på Skrattande Träffas gärna nånstans där det är lätt för en förvirrad skåning att hitta bara haha Är inte så duktig på platser i göteborg  Skäms
    Hihi ja vi behöver inte ta en plat som är allt för krånglig men å andra sidan om vi ser en förvirrad människa så vet vi nog ganska säkert att det är du Flört. Eftersom jag inte har ätit sushi så jag har inte heller koll på vilka ställen som är bra/dåliga så ni kan få bestämma plats!
  • L86

Hej, får man hoppa in här?

Har BF den 6 augusti, 24 år och bor i masthugget. Första barnet.

• Blondie82

Välkomna hit L86 och Devotion {#emotions_dlg.flower} och grattis till era Gravid

Jag älskar att vakna på torsdagar!! Det första jag gör är att kasta mig över telefonen och öppna min "gravid-app" från Libero där det strå lite ny information om veckans graviditet som man äntligen gått in i. Det är något visst med att kämna utterligare en full vecka bakom sig och att gå in i en ny, tycker ni inte det tjejer?? Denna vecka är det nr 16 i tur för mig och jag bara lääääängtar tills om 3,5 veckor när vi går gå på RUL Hjärta

Hoppas ni får en bra dag tjejer och magar!!!

• Capa
    Blondie82 skrev 2011-02-23 17:50:19 följande:
    Har alltid varit lite rädd för sushi så jag har aldrig vågat testa men någon gång skall ju vara den första så jag är på SkrattandeHihi ja vi behöver inte ta en plat som är allt för krånglig men å andra sidan om vi ser en förvirrad människa så vet vi nog ganska säkert att det är du Flört. Eftersom jag inte har ätit sushi så jag har inte heller koll på vilka ställen som är bra/dåliga så ni kan få bestämma plats!
    Sushi är såååå gott!! Antingen hatar man det eller älskar det, finns nog inget mittemellan.... tog mig några gånger innan jag förstod hur gott det verkligen var och nyttigt med ju Flört Innan jag blev gravid åt jag det typ 2ggr i veckan till lunch haha Ja besatt kan man nog kalla mig haha
    L86 skrev 2011-02-23 17:55:17 följande:
    Hej, får man hoppa in här?

Har BF den 6 augusti, 24 år och bor i masthugget. Första barnet.
    Devotion skrev 2011-02-23 19:36:12 följande:
    Hej!

Nu har jag också hittat hit!

Har BF den 18 augusti och bor i Mölnlycke!
    Välkomna till oss tjejer!! Solig

Det gick bra att ta proverna igår men måste tillbaka idag för att ta något mer som hon glömde. Får svar imorgon.... Pratade med en läkare på jobbet och hon babblade på om att det lät som graviditeten som spökade bara, inget farligt. Får hoppas att hon har rätt. Hon är iofs barnläkare så liiite kanske hon kan om sköldkörteln haha Glad

Nån som ska på UL snart förresten??
  • Devotion

För mig börjar v 16 imorgon! jag håller med om att det är kul varje gång det blir en ny vecka! En av mina gravid-appar i mobilen plingar till och med till och påminner om den nya veckan.

Vi gjorde UL den 27 jan o fick se en sprattlande liten krabat! Nästa gång blir den 22 mars då vi har tid för det stora UL!

Min favvo-sushi-restaurang är sushi Bizen i Lundby. Det är ett jättelitet ställe, men det känns verkligen som om man är i Japan där och sushin är supergod! Japaner som bor i Göteborg vallfärdar dit!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011