• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Devotion

Gravidyoga lät mysigt men jag tror att jag väntar lite... Det verkade finnas kurser framöver också!

Jag är gärna med på en hemsida men jag tror inte att jag kan maila från mobil-appen?!

• Greta

Jag vill bara poängtera en sak med hemsidan.

Sidan är tänkt att vara för oss som vill hålla kontakten lite närmare och vill ses över en fika eller lunch framöver. Vet du med dig att du endast vill hålla kontakten över nätet så fortsätter vi naturligtvis med detta här på FL. Anledningen till detta är framförallt min tid till att administrera sidan, men också för att den ska bli så seriös som möjligt.

På sidan kommer vi lägga upp lite personlig info och bild på oss själva.

Skicka ett mail till mig vid intresse.

• L86

Måste passa på att fråga er. Jag är i v 17 (16+4) och längtar så efter lite fosterrörelser! Har inte kännt nåt än vad jag vet. Väntar första barnet så jag vet inte vad jag letar efter. Glad Hur är det för er andra? Har ni kännt nåt?

• Fru R

L86: jag tror att jag har kännt något, men är osäker. Det du letar efter är egentligen små buffar eller typ fladder. Det är inget som du kommer att känna utifrån utan bara inne. Men jag vet att många känner ganska sent och har man moderkaka i framvägg så kan det vara riktigt sent.

Håller på att städar hemma, Gguuuuud så tråkigt!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jenric
    Greta skrev 2011-02-24 11:44:13 följande:
    Välkommen hit! Glad Jag tror jag känner igen dig från en annan augustitråd? Den som jag precis adopterade bort.

Ang. sköldkörteln. Trött och torr i huden säger du. Vad var defenitionen på trött i ditt fall?
    Tack! Ja, jag skriver lite där ibland också, men det verkar roligare här med Göteborgare :) Var även på en annan tråd för Göteborgare med BF i augusti, men det hände inte så mycket i den.

Trött som i att jag liksom aldrig "vaknade" - kändes som att jag gick runt som i bomull... kunde sova när som helst och hur ofta som helst. Lite svårt att förklara men, kände stor skillnad efter att jag fick rätt dos av Levaxin.
  • Jenric
    Capa skrev 2011-02-24 14:00:35 följande:
    Till er nya i tråden, vi är några här som har anmält oss till gravidyoga med start 31 mars.
    Nån av er som vill haka på vår lilla grupp??!! Solig

www.yogastudion.com/kurs-gravidyoga 
    Jag skulle tycka det var kul... Glad Åtta gånger då är vi klara i mitten av maj, är nog lagom. I maj/juni kommer vi sedan att gå på föräldragrupp-kurs eller vad det heter. Kan ju vara bra att ha fått lite kunskap kring andning och annat redan innan.

Är det någon här som råkar ha RUL den 17 mars på Östra? Drömmer Som jag lääängtar! Är det så att de måste säga könet om de ser det? På vår kallelse står det att ultraljudet inte är till för att se kön.
  • ciccile
    Jenric skrev 2011-02-24 20:25:00 följande:
    Jag skulle tycka det var kul... Glad Åtta gånger då är vi klara i mitten av maj, är nog lagom. I maj/juni kommer vi sedan att gå på föräldragrupp-kurs eller vad det heter. Kan ju vara bra att ha fått lite kunskap kring andning och annat redan innan.

Är det någon här som råkar ha RUL den 17 mars på Östra? Drömmer Som jag lääängtar! Är det så att de måste säga könet om de ser det? På vår kallelse står det att ultraljudet inte är till för att se kön.
    Nej de måste inte säga könet, vad jag försåt så är Östras policy att inte berätta könet. Vill ni inte veta?
  • Capa
    Jenric skrev 2011-02-24 20:03:21 följande:
    Tack! Ja, jag skriver lite där ibland också, men det verkar roligare här med Göteborgare :) Var även på en annan tråd för Göteborgare med BF i augusti, men det hände inte så mycket i den.

Trött som i att jag liksom aldrig "vaknade" - kändes som att jag gick runt som i bomull... kunde sova när som helst och hur ofta som helst. Lite svårt att förklara men, kände stor skillnad efter att jag fick rätt dos av Levaxin.
    Åh ja jag har känt mig så trött ett bra tag innan jag blev gravid. Säkert ett år minst..... sådär trött som om man var sjuk eller nåt. Skulle va skönt om det var sköldkörteln som spökade då så att man kanske kan bli lite bättre. Får svar imorgon så snart vet jag =)
    Så kul om du ville hänga på oss med yogan!! In och anmäl dig nu då ;) hihi Jag tyckte också att det verkade bra, efter kurserna tänkte jag fortsätta med övningarna hemma om det var nåt och fortsätta så långt man har ork kvar. Skitbra avslappning ju har jag hört, kan ju behövas när magen blir tyngre och tyngre.
    L86 skrev 2011-02-24 18:50:53 följande:
    Måste passa på att fråga er. Jag är i v 17 (16+4) och längtar så efter lite fosterrörelser! Har inte kännt nåt än vad jag vet. Väntar första barnet så jag vet inte vad jag letar efter. Glad Hur är det för er andra? Har ni kännt nåt?
    Ja jag känner men det är som Fru R skrev mer som små fladder och buffar. Inga riktiga sparkar. Jag väntar dessutom andra barnet så känner igen de där små buffarna och är mer säker på att det är bebisen. Det kommer för dig med, any day now =)
  • Jenric
    Myrangbg skrev 2011-02-24 20:28:34 följande:
    Nej de måste inte säga könet, vad jag försåt så är Östras policy att inte berätta könet. Vill ni inte veta?
    Nej. Ja. Eller jag vet inte Glad Vi är ju nyfikna förstås. Bara tänkte om man liksom kan fråga om de ser könet, och ifall de gör det - om det skulle vägra säga då... typ.
  • ciccile
    Jenric skrev 2011-02-24 21:55:58 följande:
    Nej. Ja. Eller jag vet inte Glad Vi är ju nyfikna förstås. Bara tänkte om man liksom kan fråga om de ser könet, och ifall de gör det - om det skulle vägra säga då... typ.
    Vad jag förstår så säger vissa det och vissa inte... Jag ska fjäska tills de inte orkar säga nej, annars blir det ett privat UL!
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011