• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    emelielj skrev 2011-04-06 10:54:59 följande:
    haha! Jag är också såå rastlös.. ska iväg och luncha med min mamma nu och hoppas dagen går fort.
    Jag både vill och vill inte träffa doktorn imon, ifall dom inte tycker det är så allvarligt menar jag.. Om så blir fallet så går jag hemma 50% utan betalt! Trött på att mesa eller ta onödiga risker nu, tänker inte föda för tidigt pga dum jobbstress!

Funderar på att ha maraton med mig själv och nån bra serie! Någon som har tips? Skrattande
    Gärna tips på goda snacks som inte är onyttiga, känner att jag måste lägga av lite med ben&Jerryglassen ;)
    Har du mycket sammanddragningar? Jag är också rädd inför mitt läkarbesök och vad de skall säga. Visst jag gillar inte att vara såhär rastlös men jag gör det gärna igen och igen om det betyder att jag kan hålla min lill* vid liv och frisk där inne! Förut var jag rädd för en sjukskrivning på 100 % men nu hoppas jag att jag får det så jag inte riskerar något. Visst det är en stress också med det ekonomiska Rynkar på näsan eftersom Jonas är student med ett stort billån så är det inte många kronor kvar där.. vi har nästan helt levt på min lön. Men vår bebis liv är sååååå  mycket viktigare så man får hitta ett sätt av att få det att fungera på!!
  • Jelli

Blondie82: Det här med ekonomin. Jag tjänar rätt bra och trots att sambon är arbetslös (ska snart börja studera) så har vi levt ganska bra på min lön. Jag var föräldraledig i 1 1/2 år med dottern (sista halvåret pluggade jag på distans och tog jag studielån då fp nästan var slut) och hela tiden var han sjukskriven men jag tyckte vi levde rätt bra ändå. Man gör ju en massa uppoffringar när man skaffar barn, går inte ut så ofta, reser inte lika mycket, prioriterar helt annorlunda och jag tror man får det att fungera just för att det man får istället är så mycket mer värt. Jag har aldrig saknat något från min tidigare liv efter att jag fick barn (möjligtvis en hel natts god sön då...). Man hittar sätt att få det att gå ihop.

Istället för att träffas ute och fika sen när bebisarna kommit så turas man om att bjuda hem varandra, plötsligt sparar man många hundralappar varje månad på att inte köpa dyrt fika ute :)

emelielj: Minns inte när jag kände dn första sparken förra gången, tror det var ganska sent men då låg moderkakan i framvägg. Nu är det 18+4 så det är kanske inte så sent ändå? Väntar och längtar...

• lillahumla84
    Devotion skrev 2011-04-06 10:29:29 följande:
    Lillahumla84: jag har aldrig tagit något vävnadsprov tidigare så jag har ju inget att jämföra med. Men hon var ju inte den där "mjuka" typen som man kanske hade velat träffa i ett sådant sammanhang.. Sen hade jag väl tur för det kändes inte så mycket när hon tog själva provet. Mer efteråt. Dessutom skrämde hon upp mig lite genom att säga att om det började blöda för mycket så kunde det sätta igång en för tidig förlossning. Gissa om jag tog det lugnt resten av dagen och dagen därpå!

Capa: jag har en liten pålle själv och en inhyrd. Har egentligen inte tid längre men det är en avkomma till min första ponny så hon är född hos oss. Vet inte riktigt vad jag ska göra med henne så hon går hemma o skrotar och blir riden av några småtjejer!!
    jag förstår inte hur dom kan med att göra så med en gravid kvinna. Hon sa till mig med att ta de lugnt, blöder ju som bara den just nu men de är inte riktigt lika illa som de va igår. Så när man väll har energi så får man inte lov att göra något. Men jag städar lite försiktigt idag i alla fall. Hoppas på att de lugnar ner sig för imorgon blir det till att jobba 1130-21 =S. Fruktansvärt segt.

emelielj:Jag tror verkligen inte de kommer bli några problem att få en sjukskrivning. Min BM tyckte jag skulle ta de lugnt med tanke på vad man jobbade med. Mycket spring och tunga lyft blir de ju när man jobbar. Men skulle du får avslag från F-kassan så tycker jag att du ska ansöka igen. De tipset gav min chef. Vi har ju haft 2 tjejer innan mig som sökt havandeskapspenning. Hoppas de lugnar dig lite i alla fall. Hoppas bara din chef har förstående än en gång Flört.

Nej nu ska jag städa lite till och sedan tvätta in för resan till min bror i Eskilstuna som fyller 30. Ha så trevligt på fikan i eftermiddag  flickor Skrattande
  • Blondie82

Spelar det någon roll om man är sjukskriven eller har havandeskapspenning? Alltså gör det skillnad eknomiskt?

• Devotion

Capa: jag vet inte hur ridskolan i Partille är, men det är väl skönt att ha någon som ligger nära!

Ridlektioner vet jag inte om jag kan ha men om ni kommer ut får hon gärna rida lite! Min sambo har sitt företag i järnringen Partille och de ska ha öppet hus i maj. Vi pratade lite om att ta med hästarna ner och ha ponnyridning då, men jag vet inte! De är lugna o fina hemma men man vet ju inte om de blir stressade av allt folk och så där nere...

Lillahumlan: hoppas att det slutar blöda.. :(

• Fru R
    emelielj skrev 2011-04-06 10:54:59 följande:
    haha! Jag är också såå rastlös.. ska iväg och luncha med min mamma nu och hoppas dagen går fort.
    Jag både vill och vill inte träffa doktorn imon, ifall dom inte tycker det är så allvarligt menar jag.. Om så blir fallet så går jag hemma 50% utan betalt! Trött på att mesa eller ta onödiga risker nu, tänker inte föda för tidigt pga dum jobbstress!

Funderar på att ha maraton med mig själv och nån bra serie! Någon som har tips? Skrattande
    Gärna tips på goda snacks som inte är onyttiga, känner att jag måste lägga av lite med ben&Jerryglassen ;)
    Oh, förstår dig! Du får helt enkelt vara ärlig om hur du mår och bre på lite om du måste.. Ingen ide alls att riskera som du säger, inte med tanke på att alla andra du talat med tagit såpass allvarligt på det!

Ang film så älskar jag VIta Huset (West Wing) men jag har förstått att jag är lite udda där...
    Nyttiga snacks, popcorn som man poppar själv, salta pinnar (skippa nutellan till) ordentlig fruksallad med filéad apelsin, vattenmelon, äpple och päron!
    Jelli skrev 2011-04-06 11:12:43 följande:
    Vilken skitdag. Dottern är sjuk och vaknade kl 3, efter det fick jag springa. Dtricka vatten, byta blöja, ge alvedon, ge hostmedicin, ta av pyjamas, ta på pyjamas, läsa bok, titta tv... Tillslut efter 2 timmar (!!) vaknade sambon och kom på att han kanske kunde ta hand om henne så jag fick sova eftersom jag skulle upp kl 6 för att göra mig klar för jobb (han arbetslös). Tycker inte man ska behöva be om en sån sak, det skulle han väl fattat själv så därför blev jag en fånig martyr istället för att väcka karln och säa åt honom att ta hand om ungen. Nu är jag så trött så jag knappt kan hålla ögonen öppna. Men det är välbara att vänja sig, snart är väl vakennätter och skrikande barn vardag... tänk hur snabbt man glömt hur känns att inte sova.

Jag är i v 19 och har inte känt en endaste liten spark än. Trodde att de skulle kännas tidigare andra gången men jag väntar och väntar och känner efter vid minsta lilla magkurr. Sist hade jag en Angelsound och lyssnade på bebisen i tid och otid för att veta att den levde där inne. Den här gången tänkte jag vara mer cool och inte hålla på så men jäklar vad jag längtar efter dessa små livstecken. Har ni andra som får sent i tråden känt något än?
    Fy vilken jobbig natt! Försår dig med sambon, men jag har gett upp det, jag sparkar igång honom för annars vaknar han inte. Försök att vila lite när du kommer hem, det är hemskt att vara så trött.

Jag går in i v 20 imorgon och jag har kännt sparkar i några veckor, men de har varit difusa för jag har moderkaka i framvägg. Men det är så olika! Med Alicia vet jag att jag kände redan i v 17, och det ordentligt.

lillahumlan: snälla sluta städa och sätt dig ner kvinna.  jag blir nervös! *Morrar åt KK*
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Devotion skrev 2011-04-06 12:11:13 följande:
    Capa: jag vet inte hur ridskolan i Partille är, men det är väl skönt att ha någon som ligger nära!

Ridlektioner vet jag inte om jag kan ha men om ni kommer ut får hon gärna rida lite! Min sambo har sitt företag i järnringen Partille och de ska ha öppet hus i maj. Vi pratade lite om att ta med hästarna ner och ha ponnyridning då, men jag vet inte! De är lugna o fina hemma men man vet ju inte om de blir stressade av allt folk och så där nere...

Lillahumlan: hoppas att det slutar blöda.. :(
    Vad är järnringen för något?? *noll koll* Annars kommer vi gärna ut o hälsar på er nån gång, jag kan passa på att sniffa lite extra på hästarna Tungan ute hahaa
    lillahumla84 skrev 2011-04-06 11:42:44 följande:
    jag förstår inte hur dom kan med att göra så med en gravid kvinna. Hon sa till mig med att ta de lugnt, blöder ju som bara den just nu men de är inte riktigt lika illa som de va igår. Så när man väll har energi så får man inte lov att göra något. Men jag städar lite försiktigt idag i alla fall. Hoppas på att de lugnar ner sig för imorgon blir det till att jobba 1130-21 =S. Fruktansvärt segt.
    Nej nu ska jag städa lite till och sedan tvätta in för resan till min bror i Eskilstuna som fyller 30. Ha så trevligt på fikan i eftermiddag  flickor Skrattande
    Usch det låter verkligen inget vidare att du blöder Rynkar på näsan Hur länge till får dom va där och "rota" när man är gravid?? Hoppas du slutar blöda snart!! Städa inte ihjäl dig!! Flört
    Jelli skrev 2011-04-06 11:22:57 följande:
    Blondie82: Det här med ekonomin. Jag tjänar rätt bra och trots att sambon är arbetslös (ska snart börja studera) så har vi levt ganska bra på min lön. Jag var föräldraledig i 1 1/2 år med dottern (sista halvåret pluggade jag på distans och tog jag studielån då fp nästan var slut) och hela tiden var han sjukskriven men jag tyckte vi levde rätt bra ändå. Man gör ju en massa uppoffringar när man skaffar barn, går inte ut så ofta, reser inte lika mycket, prioriterar helt annorlunda och jag tror man får det att fungera just för att det man får istället är så mycket mer värt. Jag har aldrig saknat något från min tidigare liv efter att jag fick barn (möjligtvis en hel natts god sön då...). Man hittar sätt att få det att gå ihop.

Istället för att träffas ute och fika sen när bebisarna kommit så turas man om att bjuda hem varandra, plötsligt sparar man många hundralappar varje månad på att inte köpa dyrt fika ute :)

emelielj: Minns inte när jag kände dn första sparken förra gången, tror det var ganska sent men då låg moderkakan i framvägg. Nu är det 18+4 så det är kanske inte så sent ändå? Väntar och längtar...
    Åh så tråkigt med en liten sjukling hemma Rynkar på näsan Hoppas hon blir frisk snart så du får sova hela nätterna!!
    Ingen dum idé det där med att fika hemma.... hmm..... kanske kan va nåt för oss i tråden eller?? Glad

Jag är i vecka 21 nu men känner inte direkt några sparkar då han sparkar inåt mot moderkakan/ryggen liksom. Känner bara hur han bökar med huvudet och armarna då han buffar framtill som tur e. Men det kommer väl det med, tillslut blir det ju så ont om plats att dom inte kan gömma sig mer Flört
  • lillahumla84
    Fru R:Jag har inte fått så mycket städat faktiskt.  Känner mig väldigt trött idag så de vart bara en sväng med dammsugaren. Sen ska jag försöka ta mig upp till affären för att handa. Så de blir att krypa fram. Drömmer

Capa: Jag ska ditt igen när jag är i vecka 28-30. Och när jag pratade med BM om de så sa hon att  dom kan till och med operera samtidigt som du är gravid idag. Obestämd Låter inge kul alls med tanke på att sist jag gjorde de så vart jag hyper stressad och de vill jag ju inte va under graviditeten. Men jag tror faktiskt inte jag kommer behöva de den här gången.

Oj, är det någon som ser på Ellen som går på 5an? Där va de en kvinna som hade förverkar i 9 veckor?!? Förvånad
    Hoppas jag hörde fel Flört
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011