• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • lillahumla84
    Devotion skrev 2011-04-06 13:42:24 följande:
    Capa: vet du var Bilprovningen ligger? om man åker förbi Shell o rusta under järnvägen o svänger vänster?!

Lillahumlan: ska de göra samma test nästa gång? För mig blir det nog ett vanligt cellprov... Då slipper man ju iaf blödningarna...
    Nej jag hoppas de bara blir ett vanligt cellprov då. Förstår inte riktigt varför hon tog ett prov nu, för allt så ju ut som innan och då brukar dom inte ta något. Men jag tänker inte låta de här stressa upp mig mer nu. Väntar bar apå provsvaren snällt så får vi se. Nu ska jag bara njuta fram tills dess. Glad

Mmm fruktsallad är riktigt mumsigt. Brukar ha vanilj yoghurt till.
  • Capa
    Jenric skrev 2011-04-06 15:03:26 följande:
    För oss är det samma - vi har enbart levt på min lön sedan vi flyttade tillbaka till Sverige. Eric har studerat till elektriker, men inte ens fått CSN, då han måste ha bott i Sverige ett antal år först... Vi har klarat oss ganska bra ändå tycker jag, man får ju anpassa livet liksom. Tur är också att jag har ganska bra lön. Förhoppningen är att Eric ska få en lärlingsplats som elektriker nu när han blir klar med att ta svenskt körkort, så blir det iaf en liten inkomst där också (även om det inte är så mkt i början). När jag ska vara föräldraledig blir det ju lite mindre pengar, men min arbetsgivare lägger till 10% så det blir inte så jättemycket inkomstbortfall trots allt.

När det gäller rörelser så kan vi till och med se utanpå magen nuförtiden (jag är i vecka 21+3 nu). När lillan sparkar där inne så buktar magen ut Glad Det är så häftigt!
    Är Eric färdigutbildad?? Jag har nämligen en kär liten pappa som är chef på ett stort elektrikerföretag (har själv jobbat som lärlig hihi), kan höra med honom om dom behöver folk nu inför sommaren, det brukar ju va krisigt då Flört
  • Capa
    lillahumla84 skrev 2011-04-06 15:23:22 följande:
    Nej jag hoppas de bara blir ett vanligt cellprov då. Förstår inte riktigt varför hon tog ett prov nu, för allt så ju ut som innan och då brukar dom inte ta något. Men jag tänker inte låta de här stressa upp mig mer nu. Väntar bar apå provsvaren snällt så får vi se. Nu ska jag bara njuta fram tills dess. Glad

Mmm fruktsallad är riktigt mumsigt. Brukar ha vanilj yoghurt till.
    Mmm vaniljyoghurt kanske man skulle prova.... jag har börjat ösa en massa grädde och chokladsås över nu haha gravidnoja, allt som är fett är gott Tungan ute
  • Blondie82
    Jenric skrev 2011-04-06 15:03:26 följande:
    För oss är det samma - vi har enbart levt på min lön sedan vi flyttade tillbaka till Sverige. Eric har studerat till elektriker, men inte ens fått CSN, då han måste ha bott i Sverige ett antal år först... Vi har klarat oss ganska bra ändå tycker jag, man får ju anpassa livet liksom. Tur är också att jag har ganska bra lön. Förhoppningen är att Eric ska få en lärlingsplats som elektriker nu när han blir klar med att ta svenskt körkort, så blir det iaf en liten inkomst där också (även om det inte är så mkt i början). När jag ska vara föräldraledig blir det ju lite mindre pengar, men min arbetsgivare lägger till 10% så det blir inte så jättemycket inkomstbortfall trots allt.

När det gäller rörelser så kan vi till och med se utanpå magen nuförtiden (jag är i vecka 21+3 nu). När lillan sparkar där inne så buktar magen ut Glad Det är så häftigt!
    Ja helt lätt är det ju inte men man hittar nog sätt att få det att gå runt på! Tur att du har de extra 10 % från ditt jobb! Jag får också det men anställd i 1 år är = 10% första månaden. Bättre än inget men det blir ju bara några 100 lappar extra. Jonas har fått några strödagar på volvo också så det ger ju lite mer i kassan. Allt tas tacksamt emot Glad

Nej dag att göra sig i ordning för lite fika på stan. Skall bli skönt att få komma bort från lägenheten en liten stund!!
  • lillahumla84
    Capa skrev 2011-04-06 15:27:26 följande:
    Mmm vaniljyoghurt kanske man skulle prova.... jag har börjat ösa en massa grädde och chokladsås över nu haha gravidnoja, allt som är fett är gott Tungan ute
    Mmm då ska du prova yoggi dröm vanilj. Den är sjukt god Tungan ute mjölkkola är oxå riktigt go
    Jag har haft en konstig noja på röd paprika de senaste . hahaha, sjukt gott. Så jag är bara glad att de inte är en massa godis. Samma bananer är något jag ska ha Skrattande
  • L86
    lillahumla84 skrev 2011-04-06 15:36:07 följande:
    Mmm då ska du prova yoggi dröm vanilj. Den är sjukt god Tungan ute mjölkkola är oxå riktigt go
    Jag har haft en konstig noja på röd paprika de senaste . hahaha, sjukt gott. Så jag är bara glad att de inte är en massa godis. Samma bananer är något jag ska ha Skrattande
    Åh, cravings! Yoggi dröm vanlij älskar jag också! Tyvärr är jag en riktig godisgris just nu. För att inte tala om glass! Glassbåtar och cockie dough från ben & jerrys är bebisens favoriter just nu Tungan ute
  • Fru R

L86: Ok, det finns oftast tre olika bälten som man kan få via en sjukgymnast. Boka en tid! Jag har samma som jag hade sist, så vi hade redan en "relation". Jag har bälte medel och jag har på mig det innanför kläderna för det är då det ger bäst stöd och är inte lika fult. Jag går även på vattengympa för att få tränat rygg och fogar, detta också med min sjukgymnast.
    Foglossning kan du ha både fram och bak. Det kan kännas som en strålande smärta där bak  som strålar ganska långt  ner i benet om man har otur. Fram är det lite mer vid ljumsken och då är det riktigt svårt att gå stora (normalstora)

Får fylla på mera sedan, måste åka och hämta dottern, mannen sitter fast i bilkön....

~ Alicia 26/2-08 ~
  • lillahumla84
    L86 skrev 2011-04-06 15:54:18 följande:
    Åh, cravings! Yoggi dröm vanlij älskar jag också! Tyvärr är jag en riktig godisgris just nu. För att inte tala om glass! Glassbåtar och cockie dough från ben & jerrys är bebisens favoriter just nu Tungan ute
    åååh! jag som försökt glöma ben & jerrys. Min favo är  chocolate fudge brownie. Är oxå en riktigt godisgris annars med tänkte försöka att hålla mig till de liiiite nyttigare ibland. Tungan ute Men de är lättare sagt än gjort de. Haha. Blir att be Chrille köpa ben & jerrys på vägen hem. Skrattande Glassbåtar är ju oxå otroligt gott. Men marängsviss slår allt för min del. Så sjukt gott 
  • L86
    Fru R skrev 2011-04-06 16:03:56 följande:
    L86: Ok, det finns oftast tre olika bälten som man kan få via en sjukgymnast. Boka en tid! Jag har samma som jag hade sist, så vi hade redan en "relation". Jag har bälte medel och jag har på mig det innanför kläderna för det är då det ger bäst stöd och är inte lika fult. Jag går även på vattengympa för att få tränat rygg och fogar, detta också med min sjukgymnast.
    Foglossning kan du ha både fram och bak. Det kan kännas som en strålande smärta där bak  som strålar ganska långt  ner i benet om man har otur. Fram är det lite mer vid ljumsken och då är det riktigt svårt att gå stora (normalstora)

Får fylla på mera sedan, måste åka och hämta dottern, mannen sitter fast i bilkön....
    Gullig du är som skriver så mycket! Jag ska få låna ett bälte av min moster till att börja med. Ingen aning om storlek och så... hoppas jag kan ha det innanför kläderna. Håller med om att det är fult Tungan ute
  • L86

Tack för en mysig fika idag tjejer! Nu kan även jag räcka upp handen för mangorajaFlört

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011