• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Devotion

Capa: vet du var Bilprovningen ligger? om man åker förbi Shell o rusta under järnvägen o svänger vänster?!

Lillahumlan: ska de göra samma test nästa gång? För mig blir det nog ett vanligt cellprov... Då slipper man ju iaf blödningarna...

• Greta
    lillahumla84 skrev 2011-04-06 13:29:45 följande:
    Fru R:Jag har inte fått så mycket städat faktiskt.  Känner mig väldigt trött idag så de vart bara en sväng med dammsugaren. Sen ska jag försöka ta mig upp till affären för att handa. Så de blir att krypa fram. Drömmer

Capa: Jag ska ditt igen när jag är i vecka 28-30. Och när jag pratade med BM om de så sa hon att  dom kan till och med operera samtidigt som du är gravid idag. Obestämd Låter inge kul alls med tanke på att sist jag gjorde de så vart jag hyper stressad och de vill jag ju inte va under graviditeten. Men jag tror faktiskt inte jag kommer behöva de den här gången.

Oj, är det någon som ser på Ellen som går på 5an? Där va de en kvinna som hade förverkar i 9 veckor?!? Förvånad
    Hoppas jag hörde fel Flört
    Förverkar tidigt är väldigt vanligt från 2a barnet, vad jag har hört. Min kompis som nu är i v.34 har haft det i några veckor redan.

Vilken ultraljudsklinik för att kolla kön var det som var bra? Var det Emma ultraljudsklinik?
  • lillahumla84
    Greta skrev 2011-04-06 13:45:31 följande:
    Förverkar tidigt är väldigt vanligt från 2a barnet, vad jag har hört. Min kompis som nu är i v.34 har haft det i några veckor redan.

Vilken ultraljudsklinik för att kolla kön var det som var bra? Var det Emma ultraljudsklinik?
    Men de kan ju inte va kul alls. Fy va trött man måste vara på de då. Flört

Dom flesta här har bokat på  Emma va?
  • L86

Hemma igen från läkaren. Precis som jag misstänkte blev jag sjukskriven 100% tillsvidare... med största sannorlikhet fram till BF. Blandade känslor, men nu kan jag slappna av och bara hoppas att försäkringskassan inte ska börja strula.

Jag har också fått det konstaterat att jag ordentligt känner av min foglossning. BM vill att jag ska börja använda foglossningsbälte. Nån mer här inne som har/har haft foglossning??? Erfarenheter??

• Fru R
    L86 skrev 2011-04-06 14:15:03 följande:
    Hemma igen från läkaren. Precis som jag misstänkte blev jag sjukskriven 100% tillsvidare... med största sannorlikhet fram till BF. Blandade känslor, men nu kan jag slappna av och bara hoppas att försäkringskassan inte ska börja strula.

Jag har också fått det konstaterat att jag ordentligt känner av min foglossning. BM vill att jag ska börja använda foglossningsbälte. Nån mer här inne som har/har haft foglossning??? Erfarenheter??
    Skönt ändå! Nu är det gjort och då får man hantera det. Ett tips, kopiera ditt sjukintyg så du själv har alla papper hemma.

Jag har både foglossning samt bälte. Vad vill du veta?!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • L86
    Fru R skrev 2011-04-06 14:28:15 följande:
    Skönt ändå! Nu är det gjort och då får man hantera det. Ett tips, kopiera ditt sjukintyg så du själv har alla papper hemma.

Jag har både foglossning samt bälte. Vad vill du veta?!
    Tack för tipset! Ska absolut kopiera innan jag skickar in!

Jag vill veta allt om foglossning! Vet inget alls känns det som... Vad bör jag undvika? Gå i trappor och stå på ett ben vet jag om. Hur funkar det med bältet? Bm sa att jag skulle ha det utanpå kläderna när jag promenerar. Hur använder du ditt? Ska jag exempelvis ha det på mig på yogan?
  • Capa
    L86 skrev 2011-04-06 14:15:03 följande:

Ja men skönt att du blev sjukskriven iaf så du inte behöver plågas ännu mer på en arbetsplats, även om det blir knapert i pengakassan så är huvudsaken att du och bebisen mår bra ju Glad 
    Greta skrev 2011-04-06 13:45:31 följande:

Jag har bokat ett 3D-4D på Emmakliniken och där har dom även enbart könsul om man vill ha det bara, tror det kostade 700 för bara könsul.... Glad
    Devotion skrev 2011-04-06 13:42:24 följande:
    Capa: vet du var Bilprovningen ligger? om man åker förbi Shell o rusta under järnvägen o svänger vänster?!

Lillahumlan: ska de göra samma test nästa gång? För mig blir det nog ett vanligt cellprov... Då slipper man ju iaf blödningarna...
    Jo men bilprovningen vet jag var det ligger Glad  Då har jag lärt mig nåt nytt idag då haha Drömmer
  • VildVittra

Bokade köns UL via mammamia men får då vänta tills man är i vecka 26. 450 kr kostar det där.

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • Jenric
    Blondie82 skrev 2011-04-06 11:13:52 följande:
    Har du mycket sammanddragningar? Jag är också rädd inför mitt läkarbesök och vad de skall säga. Visst jag gillar inte att vara såhär rastlös men jag gör det gärna igen och igen om det betyder att jag kan hålla min lill* vid liv och frisk där inne! Förut var jag rädd för en sjukskrivning på 100 % men nu hoppas jag att jag får det så jag inte riskerar något. Visst det är en stress också med det ekonomiska Rynkar på näsan eftersom Jonas är student med ett stort billån så är det inte många kronor kvar där.. vi har nästan helt levt på min lön. Men vår bebis liv är sååååå  mycket viktigare så man får hitta ett sätt av att få det att fungera på!!
    För oss är det samma - vi har enbart levt på min lön sedan vi flyttade tillbaka till Sverige. Eric har studerat till elektriker, men inte ens fått CSN, då han måste ha bott i Sverige ett antal år först... Vi har klarat oss ganska bra ändå tycker jag, man får ju anpassa livet liksom. Tur är också att jag har ganska bra lön. Förhoppningen är att Eric ska få en lärlingsplats som elektriker nu när han blir klar med att ta svenskt körkort, så blir det iaf en liten inkomst där också (även om det inte är så mkt i början). När jag ska vara föräldraledig blir det ju lite mindre pengar, men min arbetsgivare lägger till 10% så det blir inte så jättemycket inkomstbortfall trots allt.

När det gäller rörelser så kan vi till och med se utanpå magen nuförtiden (jag är i vecka 21+3 nu). När lillan sparkar där inne så buktar magen ut Glad Det är så häftigt!
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011