• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jenric
    Capa skrev 2011-02-24 20:41:11 följande:
    Åh ja jag har känt mig så trött ett bra tag innan jag blev gravid. Säkert ett år minst..... sådär trött som om man var sjuk eller nåt. Skulle va skönt om det var sköldkörteln som spökade då så att man kanske kan bli lite bättre. Får svar imorgon så snart vet jag =)
    Så kul om du ville hänga på oss med yogan!! In och anmäl dig nu då ;) hihi Jag tyckte också att det verkade bra, efter kurserna tänkte jag fortsätta med övningarna hemma om det var nåt och fortsätta så långt man har ork kvar. Skitbra avslappning ju har jag hört, kan ju behövas när magen blir tyngre och tyngre. 
    Det skulle kunna bero på att din sköldkörtel producerar för lite hormon. Har även hört att det kan vara bra att få ordning på sina värden innan man försöker bli med barn (men bara av anledningen att det kan försvåra för en del att bli gravida, inget annat). Men det kan ju även vara något annat... men imorgon får du ju svar på proverna - skönt!! Glöm inte berätta Glad

Jag var inne och anmälde mig till yogan! Glad Har gjort lite yoga på gym innan och tycker det är skönt med avslappningen och stretchen mm. Tror absolut det kan vara bra när man blir större och tyngre! Vilka fler är det som anmält sig till yogan 31 mars?
  • Jenric
    Myrangbg skrev 2011-02-24 22:01:06 följande:
    Vad jag förstår så säger vissa det och vissa inte... Jag ska fjäska tills de inte orkar säga nej, annars blir det ett privat UL!
    Hahaha Flört Jag kan tänka mig att det kan kännas skönt på ett sätt om man vet att det är en "hon" eller "han" istället för "den". Samtidigt blir det ju en rolig överraskning om man inte vet.  Det blir ju det ena eller det andra Tungan uteFör vår del tror jag att om de inte meddelar könet på RUL kommer vi inte boka privat bara för att ta reda på könet. Men ser de (och säger) på RUL så vore det kul att veta.... Min man tror att det är en liten tjej. Jag tänkte så först, men sedan har det växlat fram och tillbaka, kille, tjej, kille, tjej... Just nu tänker jag att det är en tjej Glad Men imorgon kanske jag tänker annorlunda...!
  • ciccile
    Jenric skrev 2011-02-24 22:07:27 följande:
    Hahaha Flört Jag kan tänka mig att det kan kännas skönt på ett sätt om man vet att det är en "hon" eller "han" istället för "den". Samtidigt blir det ju en rolig överraskning om man inte vet.  Det blir ju det ena eller det andra Tungan uteFör vår del tror jag att om de inte meddelar könet på RUL kommer vi inte boka privat bara för att ta reda på könet. Men ser de (och säger) på RUL så vore det kul att veta.... Min man tror att det är en liten tjej. Jag tänkte så först, men sedan har det växlat fram och tillbaka, kille, tjej, kille, tjej... Just nu tänker jag att det är en tjej Glad Men imorgon kanske jag tänker annorlunda...!
    Egentligen är det knäppt att man absolut vill veta men jag är så nyfiken och orkar inte vänta... Jag kallar den för hon och min sambo för han så ska bli kul att se vem som har rätt . Men när jag tänker på ultraljudet som börjar närma sig så blir jag galet nervös och det enda viktiga är ju att allt ser bra ut så man kan vara lugn när man går där ifrån!
  • Blondie82
    Jenric skrev 2011-02-24 22:01:30 följande:
    Jag var inne och anmälde mig till yogan! Glad Har gjort lite yoga på gym innan och tycker det är skönt med avslappningen och stretchen mm. Tror absolut det kan vara bra när man blir större och tyngre! Vilka fler är det som anmält sig till yogan 31 mars?
    Kul då är vi 4 vad jag vet hitentills Glad tror det kommer bli bra övning för avslappning och andning!!
  • Fru R

Här händer det grejer när man småsover i soffan! Får läsa igen imorgon.

God natt tjejer

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Jenric skrev 2011-02-24 22:01:30 följande:
    Det skulle kunna bero på att din sköldkörtel producerar för lite hormon. Har även hört att det kan vara bra att få ordning på sina värden innan man försöker bli med barn (men bara av anledningen att det kan försvåra för en del att bli gravida, inget annat). Men det kan ju även vara något annat... men imorgon får du ju svar på proverna - skönt!! Glöm inte berätta Glad

Ja det skulle inte förvåna mig faktiskt, har misstänkt att jag haft problem med den i över 1 år nu men aldrig fått tummarna loss att kolla upp det. Dom skulle bara ringa OM det var nåt lurt med svaren men hör jag ingenting så ringer jag på måndag för att dubbelkolla, vet hur lätt läkare kan glömma haha
    Jättekul att du också anmält dig till yogan!! 4 blir vi då ja, du, jag, blondie82 och greta. Vi får kalla oss för yogagänget Flört haha
  • Capa

Uff, jag har fått så ont i ryggslutet som strålar ner i rumpan och ut i benet, går som en gammal tant haha
    Ischiasnerven som är i kläm har jag hört, nån mer som känner så eller känt?? Vet inte riktigt vad jag ska göra, om man ens KAN göra något men det gör så oooont!! Denna graviditeten är inget kul alls såhär långt, där fick jag för att jag hade det så lätt första gången haha Glad

• Jenric
    Myrangbg skrev 2011-02-24 22:16:22 följande:
    Egentligen är det knäppt att man absolut vill veta men jag är så nyfiken och orkar inte vänta... Jag kallar den för hon och min sambo för han så ska bli kul att se vem som har rätt . Men när jag tänker på ultraljudet som börjar närma sig så blir jag galet nervös och det enda viktiga är ju att allt ser bra ut så man kan vara lugn när man går där ifrån!
    Det är inte knäppt Glad Men du har ju helt rätt i att man bara vill veta att allt är OK med bebisen. Könet spelar ju egentligen ingen roll, men visst är man nyfiken!
  • Jenric
    Blondie82 skrev 2011-02-24 22:16:40 följande:
    Kul då är vi 4 vad jag vet hitentills Glad tror det kommer bli bra övning för avslappning och andning!!
    Vad bra Glad Vore ju toppen om vi kunde stämma träff nånstans i närheten innan och gå dit tillsammans... kanske?
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-02-25 07:53:42 följande:
    Ja det skulle inte förvåna mig faktiskt, har misstänkt att jag haft problem med den i över 1 år nu men aldrig fått tummarna loss att kolla upp det. Dom skulle bara ringa OM det var nåt lurt med svaren men hör jag ingenting så ringer jag på måndag för att dubbelkolla, vet hur lätt läkare kan glömma haha
    Jättekul att du också anmält dig till yogan!! 4 blir vi då ja, du, jag, blondie82 och greta. Vi får kalla oss för yogagänget Flört haha
    Hahaha ja yogagänget var bra... kom också tänka på igår efter allt sushi prat att vi kommer ng inte bli "Latte-mammor" utan vi blir nog "sushi-mammor" istället Skrattande Jag som aldrig ens velat prova är nu jättenyfiken på att testa Tungan ute hoppas det är en hitt för mig också!! Även om man kanske får vara beredd att ge det några gånger...
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011