• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jenric
    Capa skrev 2011-02-25 07:53:42 följande:
    Ja det skulle inte förvåna mig faktiskt, har misstänkt att jag haft problem med den i över 1 år nu men aldrig fått tummarna loss att kolla upp det. Dom skulle bara ringa OM det var nåt lurt med svaren men hör jag ingenting så ringer jag på måndag för att dubbelkolla, vet hur lätt läkare kan glömma haha
    Jättekul att du också anmält dig till yogan!! 4 blir vi då ja, du, jag, blondie82 och greta. Vi får kalla oss för yogagänget Flört haha
    Glömde säga att man kan ha olika typ av problem med sköldkörteln. Man kan ha överproduktion eller underproduktion av hormonet. Hormonet påverkar ämnesomsättningen. Jag har underproduktion och gick lätt upp i vikt, frös, var torr i huden och trött. Fick då Levaxin som är en liten tablett (som ett p-piller ungefär) som man får äta en gång om dagen resten av livet. Värre sjukdomar kan man ju ha! Flört Hoppas såklart att du inte har problem med detta ändå men, som sagt, inget farligt.

Ser fram emot yogan! Glad
  • Jenric
    Blondie82 skrev 2011-02-25 08:33:36 följande:
    Hahaha ja yogagänget var bra... kom också tänka på igår efter allt sushi prat att vi kommer ng inte bli "Latte-mammor" utan vi blir nog "sushi-mammor" istället Skrattande Jag som aldrig ens velat prova är nu jättenyfiken på att testa Tungan ute hoppas det är en hitt för mig också!! Även om man kanske får vara beredd att ge det några gånger...
    Hehe, läste att det är många här som gillar sushi. Jag har provat men blev inte jätteimponerad Flört räkor och avokado smakade dock bra. Men har ingen direkt "längtan" efter sushi. Dricker heller inte kaffe eller latte... passar inte in nånstans haha Tungan ute
  • Blondie82
    Jenric skrev 2011-02-25 08:41:49 följande:
    Hehe, läste att det är många här som gillar sushi. Jag har provat men blev inte jätteimponerad Flört räkor och avokado smakade dock bra. Men har ingen direkt "längtan" efter sushi. Dricker heller inte kaffe eller latte... passar inte in nånstans haha Tungan ute
    Haha då är du lite som jag Flört drack kaffe innan graviditeten även om jag inte direkt hade ett sug efter det men det slank ner när man var på sånna ställen där andra dricker kaffe. Men när jag belv gravid så sa det bara stopp, har nog nästan aldrig smakat något som smakat så illa hahaha Tungan ute men sushi tänkte jag att man kanske har en chans att lära sig gilla, skall i alla fall inte dömma det innan jag testat, och måste medge att de små bitarna ser väldigt färgglada och goda ut Skrattande
  • Fru R
    Capa skrev 2011-02-25 07:55:29 följande:

Uff, jag har fått så ont i ryggslutet som strålar ner i rumpan och ut i benet, går som en gammal tant haha
    Ischiasnerven som är i kläm har jag hört, nån mer som känner så eller känt?? Vet inte riktigt vad jag ska göra, om man ens KAN göra något men det gör så oooont!! Denna graviditeten är inget kul alls såhär långt, där fick jag för att jag hade det så lätt första gången haha Glad

Urk, det låter inget kul! Men det kan ju vara ischias eller fogarna som krånglar. Tycker nog du ska prata med din BM för sjukgymnastik hjälper. Jag har ju fått ett bälte, men det är mog fogarna. Kan ju inte skada att prova!

Hur går det med våran sushi träff? Har vi förslag på när?
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82
    Devotion skrev 2011-02-25 09:18:40 följande:
    Nu har jag också anmält mig till yogan den 31 mars! Jag ångrade mig!
    Härligt!! Kul nu börjar vi bli ett litet gäng Glad
    Fru R skrev 2011-02-25 09:03:31 följande:
    Urk, det låter inget kul! Men det kan ju vara ischias eller fogarna som krånglar. Tycker nog du ska prata med din BM för sjukgymnastik hjälper. Jag har ju fått ett bälte, men det är mog fogarna. Kan ju inte skada att prova!

Har börjat få on t i höfterna och lite i ryggslutet. Inte så farligt än men jag vaknade mitt i natten av att det gjorde ont och nu hugger det till då och då Obestämd hoppas inte det är foglossning som är på gång!

Kanske en träff nästa vecka?? Vad tror ni om det?
  • Capa
    Jenric skrev 2011-02-25 08:39:23 följande:
    Glömde säga att man kan ha olika typ av problem med sköldkörteln. Man kan ha överproduktion eller underproduktion av hormonet. Hormonet påverkar ämnesomsättningen. Jag har underproduktion och gick lätt upp i vikt, frös, var torr i huden och trött. Fick då Levaxin som är en liten tablett (som ett p-piller ungefär) som man får äta en gång om dagen resten av livet. Värre sjukdomar kan man ju ha! Flört Hoppas såklart att du inte har problem med detta ändå men, som sagt, inget farligt.

Ser fram emot yogan! Glad
    Jo det vet jag att det finns olika varianter Glad Sist dom tog hade jag en underproduktion. Och då jag bara får lättare och lättare att gå upp i vikt (även om jag inte äter mer tycker jag iaf), är kroniskt trött och torr i huden och nu dessutom frusen nonstop så skulle det inte förvåna mig om det är den som spökar. Men det är livstidsbehandling då eller?? Bara man mår bättre så tar jag gärna den "smällen". Vill att dom ska ringa nu så att man vet.... stirrar mig blind på telefonen haha
    Ang mötas innan yogan så har jag och Blondie82 redan sagt att vi gärna ville det så det är bara o haka på, vi kan ses alla 4 innan (om greta med vill det förstås) Glad
    Devotion skrev 2011-02-25 09:18:40 följande:
    Nu har jag också anmält mig till yogan den 31 mars! Jag ångrade mig!
    Jaaa så kul!! Då var vi 5 st hihi
    Blondie82 skrev 2011-02-25 08:58:54 följande:
    Haha då är du lite som jag Flört drack kaffe innan graviditeten även om jag inte direkt hade ett sug efter det men det slank ner när man var på sånna ställen där andra dricker kaffe. Men när jag belv gravid så sa det bara stopp, har nog nästan aldrig smakat något som smakat så illa hahaha Tungan ute men sushi tänkte jag att man kanske har en chans att lära sig gilla, skall i alla fall inte dömma det innan jag testat, och måste medge att de små bitarna ser väldigt färgglada och goda ut Skrattande
    Haha, precis så hade/har jag det med kaffet med!! Vi får dricka läsk istället då, läskmammor Flört haha
    Skulle man inte gilla laxen så kan man ju bara välja räk-sushin, gillar man räkor så lovar jag att man gillar det. Eller jag gör iaf haha
    Fru R skrev 2011-02-25 09:03:31 följande:

Min barnmorska är ALDRIG på plats när jag behöver henne. Hon jobbar deltid och nu har hon semester. Denna graviditeten verkar bli en jobbig en, en sån där man behöver sin bm en gång i veckan haha Men vill inte byta, avvaktar lite.... Tror att det är isciasnerven som spökar, fogarna är det inte iaf, det hade jag med första lite i slutet och det kändes inte alls såhär Rynkar på näsan
    Ang träff så är det bättre ni andra bestämmer plats, jag känner inte till något knappt om göteborg haha Jo partille då Flört Sålänge jag har en kräkfri dag så är jag på!!
  • masou

jag tror också jag har fått problem med isciasnärven - från rumpan upp till ryggen - sådär trevligt! ska ta upp det med BM nästa gång ! men där fick väl jag i så fall för att jag inte har mått illa en enda sekund... :)

• Capa
    masou skrev 2011-02-25 11:20:15 följande:
    jag tror också jag har fått problem med isciasnärven - från rumpan upp till ryggen - sådär trevligt! ska ta upp det med BM nästa gång ! men där fick väl jag i så fall för att jag inte har mått illa en enda sekund... :)
    O jag som fortfarande mår illa och kräks haha Inget roligt alls. Men känns som jag hellre tar detta faktiskt Flört När ska du till bm nästa gång?? Jag ska inte dit förrän slutet av mars efter ultraljudet. Försvinner det inte får jag väl ringa och höra om det finns nåt man kan göra, har tänkt på stödbälte, undrar om det hjälper något.... Obestämd
  • Greta
    Devotion skrev 2011-02-24 16:28:57 följande:
    Gravidyoga lät mysigt men jag tror att jag väntar lite... Det verkade finnas kurser framöver också!

Jag är gärna med på en hemsida men jag tror inte att jag kan maila från mobil-appen?!
    Du har fått ett mail Glad
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011